Välkommen, Besökare

Vilken film köpte du senast?
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Vilken film köpte du senast?

Re: Vilken film köpte du senast? 01 nov 2011 07:43 #21

Kan det absolut vara! Så mycket som jag gillade Senna så blev jag sugen på fler racingdokumentärer!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Vilken film köpte du senast? 01 nov 2011 11:06 #22

• Gylhian
  • Stuntman
Gede skrev:
Väldigt trevliga inköp.

Le Mans och Grand Prix borde ju vara något för dig Marcus?

Ja, man köper ju bara bra film.

Le Mans och Grand Prix är grymt bra. Ska vara fina transfers också.
Köptes på Discshop för 129kr styck.
Kostymdramerna köptes för 49,50 styck, och se fina kulturrullarna kostade enbart 99kr styck. De köptes också på Discshop.
Är så nice att hitta bra film, till ett bra pris. Oftast brukar de där lite fina utgåvorna av filmer kosta lite mer.
Arrow Videos utgåvor, som ni kanske sett att jag plockat några stycken, köper jag via Amazon för mellan 100-150kr styck.

Slut på all reklam.

Plockade även upp Cars begagnad (perfekt skick) på GameStop för 59kr. Det var riktigt trevligt för Disney-filmer kommer man aldrig hitta under 200kr.
Senast ändrad: 01 nov 2011 11:11 av Gylhian.

Re: Vilken film köpte du senast? 01 nov 2011 11:22 #23

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
129kr/st för racingfilmerna var ju inte alls farligt. Trist bara att jag inte handlar från Discshop längre av principskäl sedan dom började med sin fåniga bonustrappa. Nästan bara Amazon och Planetaxel som gäller nuförtiden. Kanske CDON ibland.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Vilken film köpte du senast? 01 nov 2011 11:31 #24

• Gylhian
  • Stuntman
Gede skrev:
129kr/st för racingfilmerna var ju inte alls farligt. Trist bara att jag inte handlar från Discshop längre av principskäl sedan dom började med sin fåniga bonustrappa. Nästan bara Amazon och Planetaxel som gäller nuförtiden. Kanske CDON ibland.

Discshop plockar jag bara ifrån när de i enstaka fall har billigare film än amazonUK. Axel har jag nästan helt slutat med då det blir bara färre och färre US-exklusiva BDs som är regionsfria. Plus att de är inte lika billiga på ny toppfilm som de var förut.

Ogillar bonustrappor så jag förstår din discshop-avsmak dock ogillar jag webhallens system mer då den ger att man kommer före i kön osv när man bokar och när de packar ordrarna. Dvs en ny kund kommer alltid bli bajsade på av stammisarna. Kul sånt.

/end rant

Re: Vilken film köpte du senast? 01 nov 2011 11:46 #25

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gylhian skrev:
Axel har jag nästan helt slutat med då det blir bara färre och färre US-exklusiva BDs som är regionsfria. Plus att de är inte lika billiga på ny toppfilm som de var förut.

Ja det var bättre förr i tiden. Galet mycket region 1-DVDer man handlade från dom. Men om jag nu gör min BD-spelare regionfri så hade jag tänkt att handla ganska mycket Criterion-releaser av Axel i framtiden.

dock ogillar jag webhallens system mer då den ger att man kommer före i kön osv när man bokar och när de packar ordrarna. Dvs en ny kund kommer alltid bli bajsade på av stammisarna. Kul sånt.

Det låter ju helt sjukt! Tur att jag nästan handlar från dom. Kanske borde boykotta dom helt.

Re: Vilken film köpte du senast? 01 nov 2011 12:16 #26

• Gylhian
  • Stuntman
Gede skrev:

Ja det var bättre förr i tiden. Galet mycket region 1-DVDer man handlade från dom. Men om jag nu gör min BD-spelare regionfri så hade jag tänkt att handla ganska mycket Criterion-releaser av Axel i framtiden.

Funderar på att köpa en regfri bara för criterion, dock är de sjukt dyra och de försvinner nästan direkt från marknaden för att de trycks i så liten upplaga.
I EU har vi grymt bra utgivare som ibland även ger ut bättre transfers än Criterion, tex Arrow Video, Eureka (Masters of Cinema), Artificial Eye och Axiom Films.
Så EU håller på att bli bättre.

Dock hade det varit nice att ta del av båda världar.

Re: Vilken film köpte du senast? 01 nov 2011 12:57 #27

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gylhian skrev:
I EU har vi grymt bra utgivare som ibland även ger ut bättre transfers än Criterion, tex Arrow Video, Eureka (Masters of Cinema), Artificial Eye och Axiom Films.
Så EU håller på att bli bättre.

Låter lovande inför framtiden. Måste ta och kolla upp lite utgåvor från dessa utgivare någon dag, antar att det finns en mängd guldkorn att hitta där.
Men en grej som gör att jag föredrar Criterion, och nu börjar det bli ganska nördigt, är deras otroligt stilrena och snygga omslag. Önskar att fler utgivare följde i deras fotspår.

Re: Vilken film köpte du senast? 01 nov 2011 13:03 #28

• Gylhian
  • Stuntman
Gede skrev:

Men en grej som gör att jag föredrar Criterion, och nu börjar det bli ganska nördigt, är deras otroligt stilrena och snygga omslag. Önskar att fler utgivare följde i deras fotspår.

Ja, de är fruktansvärt snygga. Tycker Studio Canal lyckats bra med sina Studio Canal Collection (några av dem ligger med i mina tidigare inlägg) och Arrow Videos är också snygga, men få omslag är så bra som Criterions.

Re: Vilken film köpte du senast? 01 nov 2011 16:20 #29

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Lite nytt idag:
IMAG0214.jpg

Re: Vilken film köpte du senast? 18 nov 2011 03:09 #30

• Dahl
  • Ljudtekniker
Har ingen bild just nu och jag har inte köpt den själv men jag fick Saw bluray boxen i dag. Gillar dom filmerna som fan, ska börja se på den i helgen hoppas jag
May the force be with you....

Re: Vilken film köpte du senast? 18 nov 2011 06:25 #31

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gillar du alla? Tycker själv att serien dök ganska snabbt efter ett par filmer.

Re: Vilken film köpte du senast? 18 nov 2011 17:57 #32

• Dahl
  • Ljudtekniker
Jag gillar alla mer eller mindre, min sorts filmer precis. Gillar ju även fredagen den 13:e, motorsågsmassakern, house of 1000 corpses och min favvo film The Devils Rejects

Re: Vilken film köpte du senast? 18 nov 2011 20:03 #33

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jag måste kolla upp Devils Rejects. Den verkar väldigt bra.

Re: Vilken film köpte du senast? 25 nov 2011 23:31 #34

• Dahl
  • Ljudtekniker
Sorry såg just att det står vilken FILM köpte du senast? Flyttar mitt inköp till filmanläggnings tråden
Senast ändrad: 25 nov 2011 23:42 av Dahl.

Re: Vilken film köpte du senast? 25 nov 2011 23:47 #35

Gylhian, vart kan jag få tag på den kompletta samlingen av Giant Robo?
Jag blev ruskigt sugen att få se hur det går för Gin Rei och resten av hjältarna.

Re: Vilken film köpte du senast? 28 nov 2011 06:39 #36

• Gylhian
  • Stuntman
Pappa Piraten skrev:
Gylhian, vart kan jag få tag på den kompletta samlingen av Giant Robo?
Jag blev ruskigt sugen att få se hur det går för Gin Rei och resten av hjältarna.

Har en bootleg-utgåva från Hong Kong. Köpte den via ebay, tror inte att den finns att få tag på i annan form. Tyvärr.

Re: Vilken film köpte du senast? 28 nov 2011 06:47 #37

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Region 1-utgåvan då? Den är inte komplett eller?

Re: Vilken film köpte du senast? 28 nov 2011 17:38 #38

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Senast inköpt:

Jag och framförallt frugan är inne i ett litet Star Trek-stim just nu.
Hela The Next Generation är genomtittad och nu har Voyager och The Original Series tagit över. Voyager har man ju sett innan och är lite måttligt intresserad av men TOS måste jag säga är riktigt kul att titta på. Dels för att jag inte har sett serien innan men även för att den speglar den tid då den spelades in på ett bra sätt. Kul också att bild och ljud är så bra.
Och så Elf då, som behövde uppgraderas. Den gamla DVDn har blivit kass.

Re: Vilken film köpte du senast? 29 nov 2011 08:43 #39

• Gylhian
  • Stuntman
Gede skrev:
Region 1-utgåvan då? Den är inte komplett eller?

Ja, kolla där. Det finns en trevlig US-utgåva av Giant Robo på Axelmusic.com för typ 150kr. Den hade jag nog satsat på då.

Re: Vilken film köpte du senast? 29 nov 2011 08:44 #40

• Gylhian
  • Stuntman
Gede skrev:
Senast inköpt:

Star Trek The Original Series TOS

Kirk is teh shiet!
Tid det tog att skapa denna sida: 2.44 sekunder