Välkommen, Besökare

Den officiella Apple-tråden!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Den officiella Apple-tråden!

Re: Den officiella Apple-tråden! 12 dec 2012 09:15 #61

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det är för roligt. Dumma Apple, skäms på dig.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Den officiella Apple-tråden! 12 dec 2012 09:17 #62

Dell har bättre kvalitetskontroll...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 12 dec 2012 18:19 #63

• Bohauo
  • Grundare
Marcus skrev:
Ingen som vill byta mot en PC med i7-processor?

Nope, Är nöjd med båda mina...
Slängde ut den enda apple produkten för ca. 1½ år sedan (iPhone) och svor en ed på att aldrig äga en apple produkt igen...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Den officiella Apple-tråden! 13 dec 2012 08:25 #64

Det kommer jag också göra när det blir dags...tror jag... Windows 8 ser ju inte alltför roligt ut.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 13 dec 2012 20:07 #65

• Bohauo
  • Grundare
Vet ej...
Håller mig till Windows 7...

Har faktiskt inte hör så jätte många som har gått över till 8:an...

Re: Den officiella Apple-tråden! 14 dec 2012 08:41 #66

Njae, det är ju trots allt relativt nytt ännu. Problemet som alltsom oftast tas upp är väl att man måste jobba sig igenom ett tabletinterface trots att man sitter vid en desktop... Men det kanske är super när man vant sig.
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 20 aug 2013 08:53 #67

• Dahl
  • Ljudtekniker
Nu kan jag lägga till en apple tv i min skara apple produkter. Den va riktigt bra, smidig som fan. Jag gillar
May the force be with you....

Re: Den officiella Apple-tråden! 21 aug 2013 23:15 #68

Vissa gör sig av med, vissa fyller på. Jag tillhör skaran som snart ska köp mig en lite airbook till plugget.
Får se hur det blir. Min fru ångrade sig efter att vi hade sålt våra båda macbooks för att köpa iMacen.

Re: Den officiella Apple-tråden! 22 aug 2013 07:30 #69

Som jag sagt tidigare: bärbart är Apple bra på, t.o.m. riktigt bra. Men jag tycker inte iMac passar som huvuddator i en "vanlig" hemmiljö. Så jag förstår din fru, även om jag inte säker på att vi tycker så av samma anledningar...
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 25 aug 2013 00:34 #70

Totenfresser skrev:
tycker inte iMac passar som huvuddator i en "vanlig" hemmiljö.
Jag tycker helt tvärtom där. Tycker att den passar hur bra som helst. Vi är supernöjda med iMachen. Min fru vill ha en bärbar för att hon vill gärna sitta i soffan samt ligga i sängen med datorn. Svårt med vilken stationär dator som helst.

Re: Den officiella Apple-tråden! 25 aug 2013 09:24 #71

Vi får nog fortsätta vårt ställningkrig, eller inse att vi har olika behov av våra maskinparker.

Hittills efter tre års användning ser jag inga fördelar med en iMac framför en windowsdator. Däremot ser jag nackdelar i de program jag fått välja bort iom OS/x
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 25 aug 2013 19:31 #72

Som många andra säger så handlar det nog väldigt mycket om vad man använder datorn till.
Spel - PC!
Ljud & Film - Mac!
Diverse obskyra program - PC!
Stabila och säkra program - Mac!
Fula lådor utan någon som helst estestik - PC!
Vackra böljande former och vuxna vinklar - Mac!

Re: Den officiella Apple-tråden! 25 aug 2013 20:48 #73

Spel - PC! JA.
Ljud & Film - Mac! Visst, enligt apple iaf.
Diverse obskyra program - PC! Ok. kan gå med på det till viss del
Stabila och säkra program - Mac! Öhmm... Så länge de fungerar så är de väl lika stabila på PC? Jag har få eller inga problem på min pc-lappe sedan 4-5 år tillbaks.
Fula lådor utan någon som helst estestik - PC! Japp!
Vackra böljande former och vuxna vinklar - Mac! Håller med fram till det där om vuxet. För det där men vuxet går rakt emot mina erfarenheter om vilka som tilltalas mest.

ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 25 aug 2013 20:49 av Totenfresser.

Re: Den officiella Apple-tråden! 25 aug 2013 20:54 #74

Det enda som jag vill klaga på vad gäller Apple och Mac'arna, är bristen på spel samt det där infernaliska programmet som är direktimporterat från helvetet, iTunes.

Re: Den officiella Apple-tråden! 25 aug 2013 21:07 #75

Ja, och att man inte ansluta till datorer i nätverket utan att den datorn har ett lösenord på sig... Plus några saker till.

Annars gillar jag min iMac ibland också
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 25 aug 2013 21:24 #76

Bra att du berättade det, vi ska köpa en macbook air och tänkte upprätta ett nätverk här hemma. Är det krabbigt?

Re: Den officiella Apple-tråden! 26 aug 2013 07:39 #77

Nä, det är ju inte jättejobbigt. Men jag ogillar att ha lösenord på singelkonto-datorer bara för saken skull. Sen har jag ju inte testat med flera appleprodukter i nätverket, så det kan mycket väl vara enklare för dig i det läget.
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 26 aug 2013 20:58 #78

• Bohauo
  • Grundare
Jag håller fortfarande mitt löfte, inga appel produkter hittills...

Pappapiraten skrev:
Bra att du berättade det, vi ska köpa en macbook air och tänkte upprätta ett nätverk här hemma. Är det krabbigt?

Det kan väl inte vara så svårt...
Det är ju enkelt till PC!!!

Re: Den officiella Apple-tråden! 27 aug 2013 07:38 #79

Bohauo skrev:

Det kan väl inte vara så svårt...
Det är ju enkelt till PC!!!

Haha! Word!
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.44 sekunder