Välkommen, Besökare

Den officiella Apple-tråden!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Den officiella Apple-tråden!

Re: Den officiella Apple-tråden! 07 feb 2012 13:14 #41

Marcus skrev:
Om jag bara hade kunnat maximera fönster så att de alltid fyllde hela skrivbordsytan hade jag blivit ganska mycket mer nöjd...

Förresten, jag tycker faktiskt att det är kul att du är nöjd med din dator PP .
Det kan man.

Re: Den officiella Apple-tråden! 07 feb 2012 13:17 #42

Jag vet att man åtgärdat detta i Lion, men det är ett känt problem i Snow leopard...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 07 feb 2012 13:28 #43

Uppgradera! Det kostar väl bara några hundralappar till skillnad mot Windows som kostar tusenlappar?

Re: Den officiella Apple-tråden! 25 aug 2012 20:34 #44

• Dahl
  • Ljudtekniker
Nu kan jag säga som Gert Fylking i denna tråden: ÄNTLIGEN

En st Macbook pro är nu på väg hem hit till mig!
Jag kommer nog att använda mig av er som support istället för att sitta i telefon i tid och otid så följ upp här om ni känner att ni vill hjälpa mig att komma igång, med lite bumpar på vägen så att säga
May the force be with you....

Re: Den officiella Apple-tråden! 26 aug 2012 08:57 #45

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Bara jag som inte har Mac snart då. Får väl skaffa mig en iPad...
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Den officiella Apple-tråden! 27 aug 2012 08:48 #46

Dahl skrev:
Nu kan jag säga som Gert Fylking i denna tråden: ÄNTLIGEN

En st Macbook pro är nu på väg hem hit till mig!
Jag kommer nog att använda mig av er som support istället för att sitta i telefon i tid och otid så följ upp här om ni känner att ni vill hjälpa mig att komma igång, med lite bumpar på vägen så att säga

"And there were much rejoicing. Yeah... yeah"

Det är bara att posta så skall vi försöka att bidra med någon slags kvasikunskap gällande dina eventuella problem. ...fast vänta nu. Man har ju inga problem med Mac, eller?!? Jaja, hursom, hitta på några problem så skall vi hjälpa dig att inse att det inte är ett problem utan en feature
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 27 aug 2012 16:02 #47

• Dahl
  • Ljudtekniker

Låter kanon det!

Re: Den officiella Apple-tråden! 30 aug 2012 01:04 #48

• Dahl
  • Ljudtekniker
Nu har den kommit

Säger nån till mig att en Mac är ju så dyr, då är det bättre att köpa en värsting pc och spara pengarna så kommer mitt svar i alla lägen vara att macen är lika mycket bättre som den är dyrare än vilken pc som helst.
Har bara lekt lite med den än, inte gjort nåt avancerat så men man kan likna användarvänligheten med iPhone och android av alla de slag. Mycket mycket lätt hanterlig och trevlig. Kommer nog inte behöva hjälp att förstå sig på datorn i den utsträckning jag trodde.

Tjena va nöjd jag är

Re: Den officiella Apple-tråden! 30 aug 2012 09:56 #49

Grattis! Det tolkar jag som att du redan nu har anammat "Allt jag tycker är lite torftigt eller ologiskt är en feature"-tänket.

Lycka till med datorn och troligtvis kommer det att vara ganska så tyst från din sida här. Åtminstone tills...
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 30 aug 2012 11:23 #50

• Bohauo
  • Grundare
Då jag är en "Gamer" så kommer jag nog aldrig att köpa en Mac, det görs för få spel till Mac...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Den officiella Apple-tråden! 30 aug 2012 14:23 #51

Äger man en Mac så kan man ju inte bry sig sådana petitesser. Istället får man vända på steken och tänka så här:
-Jag slipper välja bland alla spel som PC-användare måste vada igenom. Jag behöver inte ligga sömnlös i funderingar kring hur jag skall klara av uppdrag "X" i Borderlands. Min Mac har en feature som automatiskt sållar bort allt sådant så jag slipper välja. Istället förses jag en gång om året, om jag har tur bara en gång vartannat år, med kvalitetsspel, såsom Doom3.
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 09 sep 2012 19:27 #52

+1 Marcus.

Re: Den officiella Apple-tråden! 10 sep 2012 15:45 #53

ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 10 sep 2012 15:45 av Totenfresser.

Re: Den officiella Apple-tråden! 11 sep 2012 15:20 #54

Jag tror att jag har yttrat mellan tre-fem kommentarer som snubben häver ur sig.

Re: Den officiella Apple-tråden! 12 sep 2012 09:06 #55

Jag stör mig egentligen inte på vad han säger, för det finns lika många navelskåderier gällande andra OS.

Snarare stör jag mig på att så många gör sig till säljare, och därmed gratisarbetare för Apple och deras produkter.

Varför är denna vilja, att övertyga alla andra om att det val man själv gjort är det bästa, så stor att man är beredd att jobba som säljare utan lön för ett företag vars produkter man dessutom betalar dyrt för få använda?? Är det ett försök till rättfärdigande av sina utgifter eller vad handlar det om?
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 14 sep 2012 19:07 #56

Det handlar enbart om att i denna situationen så umgås du med fel folk Marcus.

Re: Den officiella Apple-tråden! 14 sep 2012 21:14 #57

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Vadå, han umgås ju med mig?!?!?

Re: Den officiella Apple-tråden! 15 sep 2012 01:55 #58

Nuff said! Nä skojar bara, du vet att jag älskar dig gubben.

Re: Den officiella Apple-tråden! 12 dec 2012 09:07 #59

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kärlek är trevligt.

Re: Den officiella Apple-tråden! 12 dec 2012 09:14 #60

Jag fortsätter mitt korståg mot Apple:
Min FireWireport i min iMac var sönder från fabrik. Det var grov kvalitetsmiss nummer två på en dator för 15000. Kul!
Apple andas kvalitet, man riktigt känner det i händerna.
Sen kopplar både mitt tangentbord och min mus bort sig med jämna mellanrum nu för tiden.

Ingen som vill byta mot en PC med i7-processor?
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.52 sekunder