Välkommen, Besökare

Den officiella Apple-tråden!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Den officiella Apple-tråden!

Den officiella Apple-tråden! 13 okt 2011 12:49 #1

Här tar vi upp allt som har med Apples produkter att göra.
Eller varför inte diskutera företaget Apple och dess påstådda överlägsenhet?
Behövs det "experthjälp" är detta den rätta tråden man vänder sig till. Alla är välkomna!
Senast ändrad: 13 okt 2011 12:59 av Pappapiraten.

Re: Den officiella Apple-tråden! 13 okt 2011 13:02 #2

Tja, jag har ju en iMac...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 13 okt 2011 16:00 #3

Då har jag besto mer. Jag har en macbook, macbook pro, ipod shuffle, ipod nano x2, iphone 3Gs samt en iphone 4.

Re: Den officiella Apple-tråden! 13 okt 2011 16:14 #4

Ingen iPad?
Är du en mac-taliban då?
Jag nöjde mig med iMac:en från apple för jag gillade inte riktigt deras "our way or the highway". Jag gillar exempelvis flac och har hela min skivsamling i detta format, som jag inte kan använda på något vettigt vis på min mac... Jävligt låst vad gäller internetbanken dessutom.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 13 okt 2011 19:18 #5

• Dahl
  • Ljudtekniker
Jag tänkte starta en äppeltråd precis nu faktiskt då jag sett att det kommit en androidtråd. Men du hann före PP. Jag sitter i detta nu och uppdaterar min iPone 4 med iOS 5, ska bli kul att se vad det kan ge för extra lull lull

Själv äger jag endast min 4:a och min fru har en 3gs men en padda är i närheten av att bli köpt och även en iMac finns i planerna men det är ju det där med pengar

Edit: Glömde att säga att iphone är den bästa luren by far
May the force be with you....
Senast ändrad: 13 okt 2011 19:20 av Dahl.

Re: Den officiella Apple-tråden! 13 okt 2011 21:56 #6

Marcus, jag kan hålla med dig om att Apples produkter kan anses vara väldigt "låsta".
Det tar väl kanske ett tag att vänja sig. Men allt som jag gjorde med min pc samt min Nokia gör jag snabbare och enklare på min mac samt iphone. Angående internetbanken så har jag aldrig haft problem med det. En ipad hade varit roligt men för min del så ser jag ingen anledning till att skaffa en...än.

Dahl, great minds think alike min vän.
Nästa datainköp i vår familj blir en iMac helt klart. De är så jäkla fina och behöver inte vara så jäkla dyra heller.

Re: Den officiella Apple-tråden! 13 okt 2011 23:30 #7

Jag tycker om min iMac. Jag menar bara att summan av problem är nog inte annorlunda än mot en PC, men de problem man får är annorlunda.
Det handlar mycket om vilka problem man har minst problem med som jag ser det
Angående banken: Med Nordea och e-leg på kort så får man bara använda Firefox 3.6... Börjar bli gammalt nu faktiskt.
ffavs.wordpress.com

OS/X Lion uppgradera eller inte? 26 okt 2011 10:42 #8

Tänkte höra med er som eventuellt tagit detta steg redan:
Är det värt att uppgradera till Lion?
Har hört att det är behäftat med allsköns problem som tappad wifi, överhettning, behörighetsproblem, programkompabilitet osv, osv.

PP: Har du Lion på dina burkar? Funkar det bra? Om inte, vilka problem har du?

Jag personligen är trött på att beta-testa åt storföretag så jag vill inte köpa detta förrän man vet att det fungerar....
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 26 okt 2011 12:31 #9

Jag sålde faktiskt min macbook pro igår, trist att skiljas från en trogen tjänare.
Där var Lion installerat och jag har inte haft några problem alls faktiskt, inte ett enda.
Ingen överhettning eller behörighetsproblem eller tappande av wi-fi.
De som stöter på dessa problem är användare som ska skräddarsy datorn till fördärvelse känns det som.

Re: Den officiella Apple-tråden! 26 okt 2011 13:49 #10

Grattis! ... eller vad tråkigt!
Du får välja en själv, men du får väl snart en iMac så det blir väl det första antar jag.

Får lägga lite tid på att fundera kring om jag vill ha lejonet i datorn... Det gamla ordstävet; laga inte något som fungerar, springer runt i huvudet på mig nu...
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 26 okt 2011 14:35 #11

Jag anser nog inte riktigt att det finns någon direkt anledning till att skaffa Lion. Speciellt inte om man fixar till sina spaces lite smart.

Re: Den officiella Apple-tråden! 26 okt 2011 14:42 #12

Pappa Piraten skrev:
Jag anser nog inte riktigt att det finns någon direkt anledning till att skaffa Lion. Speciellt inte om man fixar till sina spaces lite smart.

Topp! Jag tar dig på orden och lyssnar till gammal visdom. Har surfat runt på Macworlds forum nu och det verkar inte finnas någon ände på hur många problem man kan få genom den uppgraderingen.
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 26 okt 2011 20:17 #13

Jo fast kollar du på macworlds forum för just ios så blir det ju en ganska orättvis bild av Lion. Det är ju hur många som helst som inte har några problem alls med sina datorer och då finns det ju inte direkt någon anledning till att posta supportfrågor på macworld-forumet. Hoppa in över uppdateringen för att uppdateringen skulle vara dålig, det är den verkligen inte. Hoppa hellre över uppdateringen för att den kanske inte tillför så jäkla mycket som inte redan finns mer eller mindre.

Re: Den officiella Apple-tråden! 26 okt 2011 20:36 #14

Jo, jag vet hur de där forumen funkar... en jäkla massa gnäll vanligtvis. Men det var typen av problem som jag fann störande, och jag vill inte ens riska det, just pga det du sa, att jag inte tror det tillför så mycket funktionalitet. Hade det varit mer obskyra fel så hade man kanske kunna chansa bara för att ha det senaste, men det känns inte värt det.

Saker som Ctrl+musscroll=zoom skall liksom inte sluta funka efter uppdateringen som flera upplevde där. Det är så basala funktioner som folk upplever ha slutat fungera så jag undrar faktiskt vad apple har sysslat med i detta fallet. Varför har man desutom tagit bort funktionalitet?!? Men som du säger: för majoriteten har det fungerat väldigt bra, men jag betatestar inte längre med tanke på risken det innebär för allt man har på datorn.
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 26 okt 2011 21:15 #15

Marcus skrev:
Saker som Ctrl+musscroll=zoom skall liksom inte sluta funka efter uppdateringen som flera upplevde där. Det är så basala funktioner som folk upplever ha slutat fungera så jag undrar faktiskt vad apple har sysslat med i detta fallet.
Så sant så. Jag kom och tänka på att anledningen till att jag inte stött på några problem är för att jag inte använde mig särskilt frekvent av de nya funktionerna?!

Re: Den officiella Apple-tråden! 28 okt 2011 21:43 #16

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ni som vet. Är det så här det är?
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Den officiella Apple-tråden! 28 okt 2011 21:50 #17

Hehe...
Jag ligger stadigt på den i mitten trots att jag kör alla tre system.
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 28 okt 2011 21:51 #18

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det är mitten här med. Tänkte bara om det är så man tänker om man har Mac,
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Den officiella Apple-tråden! 28 okt 2011 21:55 #19

Inte jag i alla fall...
ffavs.wordpress.com

Re: Den officiella Apple-tråden! 28 okt 2011 22:41 #20

Nä inte alls. Jag har aldrig pröjsat för någon uppdatering och då har jag suttit bakom en mac sedan 2006. Och ska man jämföra så är väl Apples operativsystem tre gånger billigare än vad Microsofts är? Jag vet inte när man kunde köpa ett helt nytt operativsystem för under 300kr för Windows.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.32 sekunder