Välkommen, Besökare

Din filmanläggning / Tekniktråden
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Din filmanläggning / Tekniktråden

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 25 nov 2011 23:26 #121

• Dahl
  • Ljudtekniker
Gede skrev:
Väntar spänt på lite trevliga fotografier på diverse hembioprylar i det Dahlska hemmet.

Här kommer en före bild med ett par proson som jag lånat av brorsan men dom sak jag lämna tillbaka i morgon. Varför? Kolla andra bilden, en efter bild kommer när jag är klar med omstruktureringen som kommer bli av dom närmaste dagarna

DSCN2160.JPG

DSCN2161.JPG
May the force be with you....
Senast ändrad: 25 nov 2011 23:45 av Dahl.

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 26 nov 2011 08:53 #122

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Va? Vad hände med Infinity-planerna då? Inte för att dissa ditt Canton-högtalarpaket men jag tror du hade fått betydligt mycket mer njutning från ett gäng "riktiga" högtalare.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 26 nov 2011 19:49 #123

• Dahl
  • Ljudtekniker
Det tror jag också men efter att ha lånat brorsans och haft dom en vecka så inser jag att det skulle vara ett ekonomiskt självmord med tanke på att det är helt omöjligt att få min 1 1/2 åriga dotter att inte pajja dom. Hon är och pillar på dom hela tiden. Det och att det helt enkelt var i min prisklass just nu. Jag var ju inne på canton från början så helt fel tror jag inte det blir. Och tanken är att komplettera med ett par golv fronter, det är ju en 7.1 reciver, när min lilla tjej blir så gammal att hon kan låta bli dom

Till ett annat ämne jag har en fråga kring, jag tycker att ljudet släpar efter lite när jag har kopplat ihop tvn, boxen och recivern med hdmi. Kan det bero på recivern eller är det kabeln kanske? Det är inte lika uppenbart när jag tittar på film via datorn men då hackar bilden lite ibland. Ska jag testa med att koppla ihop det med vanlig lågnivåkabel?

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 26 nov 2011 20:08 #124

Du har ingen så kallad "LIP SYNC" i receivern? Den funktionen brukar finnas med ngn stans...

Annars måste du skaffa snabbare kablar.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 26 nov 2011 20:09 av Totenfresser.

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 27 nov 2011 09:12 #125

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja, kolla Lip Sync först och främst. Funktionen brukar finnas gömd någonstans bland alla undermenyer i din receiver. Har själv problem med det här hemma ibland men det verkar skilja från film till film och problemet är större på övervåningen där vi har en LCD-TV med långsam responstid.

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 27 nov 2011 20:34 #126

• Dahl
  • Ljudtekniker
Det sak jag testa, tackar

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 28 nov 2011 11:03 #127

Nu väntar vi ju på kort och ett utlåtande av systemet! Är du nöjd?
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 28 nov 2011 11:50 #128

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Japp. Utlåtande och ett fint foto vill vi ha.

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 28 nov 2011 17:15 #129

• Dahl
  • Ljudtekniker
Haha, ja ni ska såklart få en update. Men det finns ingen än, det var fullt upp i lördags med annat och igår sov jag halva dagen för att jag jobbar natt denna vecka med start igår. Och så hör det till saken att vi ska möblera om helt och hållet i vardagsrummet så det kommer ta ett tag i min nuvarande takt känns det som
Men det kommer tillslut var så säkra
Senast ändrad: 28 nov 2011 17:15 av Dahl.

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 28 nov 2011 19:44 #130

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Känn ingen stress mannen. Vi ska nog klara oss en stund utan bilder.

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 30 nov 2011 00:02 #131

• Dahl
  • Ljudtekniker
Nej då det är lungt, men jag vill gärna få klart då jag hatar att ha saker hängande över mig.

Testade lipsynk förresten, det funkade bra. Nu är det mer eller mindre helt bra, tack för det tipset

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 30 nov 2011 06:20 #132

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gött att höra att det löste sig. Finns nästan inget mer störande än bild och ljud som inte synkar när man ska titta på film.

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 30 nov 2011 08:18 #133

Gött! Välfungerande bioanläggning är A och X för maximalt nöje!
Apropå osynkad ljud/bild; är det någon mer än mig som märkt att PS3 media servern har blivit värdelös? Alltid osynkat och alltid hack...
ffavs.wordpress.com

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 30 nov 2011 08:33 #134

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kör bara musik via PMS så nej, inge osynk och hack upplevt.

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 30 nov 2011 08:39 #135

Musiken strular ju också...
ffavs.wordpress.com

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 30 nov 2011 08:50 #136

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jaså? Inte värre än vanligt tycker jag. Att låtar någon gång hackar till har väl varit ett problem sedan första början?

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 30 nov 2011 08:52 #137

Kanske... för mig har det uppträtt sedan jag stoppade in v1.40 i alla fall.
ffavs.wordpress.com

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 30 nov 2011 08:58 #138

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
När kom den? Tror att jag eventuellt kör med en tidigare version. Fast PMS säger väl till automatiskt när det är dags att uppgradera va?

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 30 nov 2011 08:58 #139

Såg nu att de släppt 1.50 som skall fixa lite synkproblem... får prova med den och se om det fungerar bättre.
ffavs.wordpress.com

Re: Din filmanläggning / Tekniktråden 30 nov 2011 08:59 #140

Gede skrev:
När kom den? Tror att jag eventuellt kör med en tidigare version. Fast PMS säger väl till automatiskt när det är dags att uppgradera va?

Uppdateringen i PMS funkar inte och har aldrig gjort det eftersom de har bytt hemsida, utvecklare och massa skit emellan varven...
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.94 sekunder