Välkommen, Besökare

Bilar!
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Bilar!

Bilar! 06 maj 2012 00:36 #1

• Dahl
  • Ljudtekniker
Insåg att vi inte har nån biltråd, och vips så har vi en

Tanken slog mig pga att jag bytte bil i veckan och tog ett stort kliv uppåt. Hade en Saab 9-5 -00 med 2 liters motor och sparsamt med utrustning men det var en sjuhelvetes trevlig bil och jag har haft flera 9000 förut så saab är min grej

Nu blev det en 9-5:a igen fast en -08 biopower med 2 liters motor, automatlåda och en massa annat gött lull lull

Vad kör ni andra här och har ni ett stort intresse av bilar?
May the force be with you....

Re: Bilar! 06 maj 2012 09:33 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kör en Pegga från 07 och är ganska ointresserad av bilar. Kan vara kul att titta på lite vrålåk i Top Gear och sånt men annars, nej.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Bilar! 06 maj 2012 11:41 #3

• Bohauo
  • Grundare
Har ingen bil, lånar av polaren istället...
är inte så intresserad av bilar, jag har dock tre polare som e, så de får fixxa min bil (när jag köper en) när den går i sönder...

Har dock kör lite roliga bilar (som jag har lånat av polarna under en tid) typ:

Nissan Skyline GTR 35
Misubishi 3000 GT
Misubishi Evo 9
Volvo 850 T-Röd (lånade jag mest)

Nu mera finns inte dessa bilar i mina polares ägor längre så nu lånar jag en Misubishi Pajero Sport eller pappas Mazda 6.
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"
Senast ändrad: 06 maj 2012 11:42 av Bohauo.

Re: Bilar! 07 maj 2012 08:37 #4

Kör Mazda 6 och Opel Astra. Och nej, jag är inte Bohaus pappa... tror jag...
Saknar min Alfa jag hade förr... och min 9000...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Bilar! 07 maj 2012 08:50 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Saab 9000 med tändkassett. Det var grejer det.

Re: Bilar! 07 maj 2012 23:54 #6

Jag kör en stormtrooper-vit Seat Leon 1,4 TSI Refer. Den är pigg som få och jag älskar verkligen den bilen.

Fick för övrigt en bil av päronen förra veckan, en Wolksvagen Passat 1,8 eller 2,0 (jag är osäker) från -98. Den har gått snart 35 000 mil men går som en klocka. Det finns lite att fixa på den men annars är den helt ok faktiskt.

Re: Bilar! 08 maj 2012 00:57 #7

• Dahl
  • Ljudtekniker
Gede skrev:
Saab 9000 med tändkassett. Det var grejer det.

Det är tändkasset på 9-3 och 9-5 också, ett koncept både bra och dåligt. Dom kan pajja närsomhelst men det är lätt att byta och man slipper kablar och sån skit

Re: Bilar! 08 maj 2012 09:40 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Men det var en 9000 med tändkassett som höll på att skita en resa för Marcus och mig för ett gäng år sedan. Därför är 9000 "the true tändkassettbil" för mig.
Senast ändrad: 08 maj 2012 13:33 av Gede.

Re: Bilar! 08 maj 2012 09:55 #9

Men det vart ju jävligt smutt att tändkassetten rök framför dörren till morsan och farsan istället för på motorvägen. Det tänker jag rätt ofta på.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Bilar! 08 maj 2012 13:34 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det om något kan väl kallas tur i oturen. Hade som sagt inte varit kul om det hade hänt halvvägs till eller från Dalarna.

Re: Bilar! 09 maj 2012 01:13 #11

• Dahl
  • Ljudtekniker
Gede skrev:
Men det var en 9000 med tändkassett som höll på att skita en resa för Marcus och mig för ett gäng år sedan. Därför är 9000 "the true tändkassettbil" för mig.

Då förstår jag, kul med sådana minnen

Re: Bilar! 10 maj 2012 08:07 #12

Ja visst var det kul! Speciellt när man fick en fortkörningsbot direkt på vägen upp till dalarna... 4 000 på samma dag!
ffavs.wordpress.com

Re: Bilar! 10 maj 2012 08:25 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
F*ck the Vänersborgpolice! Och så höll vi ju på att krocka också. Men när vi väl var framme i Dalarna så var det kul.

Re: Bilar! 10 maj 2012 09:48 #14

Krocka?? Har jag glömt... Var det mitt fel?
ffavs.wordpress.com

Re: Bilar! 10 maj 2012 11:00 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Nej det var några idioter som körde ut rätt framför oss om jag inte minns fel. Var precis efter den där Burger King/Macken man alltid stannar vid när man är på väg upp till fjällen. Kan det heta Årjäng kanske?

Re: Bilar! 19 maj 2012 01:31 #16

• Hannes
  • Klappa
Pappa Piraten skrev:
Jag kör en stormtrooper-vit Seat Leon 1,4 TSI Refer. Den är pigg som få och jag älskar verkligen den bilen.

Bara det att du kallar den stormtrooper-vit gjorde den så mycket häftigare i mina ögon

Vi hade faktiskt ett par häftiga bilar på besök utanför kontoret nu i veckan. En av de före detta cheferna kom förbi med en Ferrari F430 Spider och en av kollegorna hade precis fått låna en Tesla Roadster från en ohälsosamt givmild herre från Göteborg.

Ferrarin var väl fin och så, men det var definitivt Teslan som gjorde störst intryck på mig. Denna eldrivna orangea/svarta best var så tyst att man knappt hör att den är igång. Att se den glida fram över gatan och knappt ge sig ifrån några ljud överhuvudtaget är en udda upplevelse (En sportbil skall ju låta lika bestialiskt som den ser ut!). Den upplevelsen var dock inget emot att faktiskt få åka med i den.
Den är otroligt, ofattbart snabb i sin acceleration. När gaspedalen trycks ner skjuter bilen iväg som en missil och man trycks hastigt och lustigt bakåt in i sätet samtidigt som ett flin växer fram över ansiktet; det så kallade Tesla-flinet. Priset, den något begränsade användbarheten av denna typ av bil inom Sveriges gränser samt den frågan om fordonets räckvidd(som dock skall vara mycket bättre än andra elbilar) gör dock att Teslan bara är något jag för gå och dagdrömma om...

Re: Bilar! 19 maj 2012 02:16 #17

Haha Hannes. Du skulle sett min förra Seat Leon, den har Darth Vader klistrad på sidan. Fräsigt värre!
Jag funderar faktiskt på att plocka av bromsklossarna och färga det som färgas kan. Antingen i helt svart eller i helt rött.

Re: Bilar! 22 maj 2012 07:49 #18

Inte rött... Då blir det 850-look på den... Varför inte grönt?
ffavs.wordpress.com

Re: Bilar! 22 maj 2012 22:56 #19

Marcus, nu säger du ord! 850-look? Jag tänkte faktiskt grönt också men jag är rädd att det ser riktigt gay ut.
Inget fel med gay men inte i denna bemärkelsen. Orange?

Röda detaljer fast på vitt chassi. Eller varför inte vita fälgar samt vita detaljer på vitt chassi?
Senast ändrad: 22 maj 2012 23:00 av Pappapiraten.

Re: Bilar! 23 maj 2012 07:59 #20

Gay?
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid det tog att skapa denna sida: 0.30 sekunder