Välkommen, Besökare

Alkohol!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Alkohol!

Re: Alkohol! 24 dec 2011 08:07 #21

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Fick en till whiskyflaska igår, det var min far som tyckte att jag behövde en till. Smokehead har jag faktiskt aldrig druckit förut så det ska bli intressant. Jag gissar att den är rökig.

"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Alkohol! 27 dec 2011 06:52 #22

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Och idag ska man till Systemet och köpa ännu mer whisky eftersom Tomten kom med presentkort. Är inne på Glenfiddich Solera 15y och The Balvenie Doublewood 12y. Eller är det någon som kanske har några roliga tips?

Re: Alkohol! 27 dec 2011 12:51 #23

Passa på att köpa Per Morbergs vin då också Gede! Du får lämna en fullständig rapport sen. =)

Re: Alkohol! 27 dec 2011 16:41 #24

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
He he...såg faktiskt inget Morberg-vin på det lokala Systemet. Tror dock inte att jag hade köpt det även om dom hade haft det inne. Etiketten håller mig borta.

Re: Alkohol! 29 dec 2011 11:30 #25

• Dahl
  • Ljudtekniker
Schysst whisky gede! Inte min smak direkt men fin flaska.

Nu är det snart nyår, har ni nåt tips på bubbel? Jag brukar köpa det billigaste men tänkte testa nåt nytt i år.
May the force be with you....

Re: Alkohol! 01 jan 2012 10:33 #26

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Lite sent svar men här hemma brukar det drickas Moet-Chandon (eller hur det nu stavas). Dricker bara champagne en gång om året så för mig duger det jättebra.

Re: Alkohol! 05 jan 2012 06:37 #27

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Var på bolaget och handlade lite öl inför helgen och fick tipset av personalen att testa denna:

Grön och fin, ska bli intressant att smaka på. Tycker att alla borde testa att köpa något nytt när dom är på Systemet istället för att bara köpa gamla beprövade rödvins-BIBen och ett lock Sofiero.

Re: Alkohol! 05 jan 2012 21:10 #28

• Dahl
  • Ljudtekniker
Nyårs bubblet blev en Chapell hill. Vet inte så mycket mer vad det var men jag gillade den faktiskt och så köpte jag en vanlig vit chapell hill och den gillade jag jätte mycket. Förvånad över att jag kan ha börjat gilla vin så på sista tiden men det blir väl så på äldre dar

Idag blev det en kasse Hofbräu. Riktigt bra tysk öl
Senast ändrad: 09 jan 2012 07:17 av Dahl.

Re: Alkohol! 08 jan 2012 09:54 #29

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Drack den där Sierra Nevadan igår och den var MYCKET god. Klart något jag kan rekommendera.ESBn jag drack efteråt smakade knappt någonting i jämförelse.

Re: Alkohol! 09 jan 2012 07:18 #30

• Dahl
  • Ljudtekniker
Den ser ju inbjudande ut, får nog testa den nån gång.

Re: Alkohol! 09 jan 2012 08:01 #31

Sedär. Jag klarade hela julen utan så mycket som en liten % i drickat. YAAJ! Jag gillar julmust. Gärna Nygårda.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Alkohol! 10 jan 2012 06:50 #32

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Julmust är fina grejer. Jag gillar Grebbestads som dom säljer på ICA Kvantum i Lerum. Bra öl gör dom också där uppe i Grebbestad.

Re: Alkohol! 10 jan 2012 08:11 #33

Visst är Grebbestads Julmust fin!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Alkohol! 17 jan 2012 07:28 #34

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Var på Systembolaget igår för att köpa "alkoholfri" öl. Blev ett gäng flaskor Nanny State som smakade otroligt mycket för sina låga alkoholhalt. Dock ganska besk så det är kanske inget för en tunga som är van vid vanlig ljus lager.

Blev även tre flaskor med högre alkoholhalt: Sierra Nevada Pale Ale, Sierra Nevada Torpedo (som var den jag drack tidigare, la upp en felaktig bild) samt Dugges Gustavs Finger som är ett öl bryggt i goa Göteborg. Har inte druckit något öl från Dugges tidigare så det ska bli kul att testa.

Re: Alkohol! 02 feb 2012 06:57 #35

• Dahl
  • Ljudtekniker
När jag var i Frankfurt så drack jag Erdinger weissbeer, den kan jag rekommendera varmt. Trodde den skulle smaka illa först men jag testade i alla fall och den var riktigt god.

Re: Alkohol! 02 feb 2012 13:35 #36

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Weissbier är jäkligt gott. Gärna dom mörkare varianterna som går under namnet Dunkel. Har bara druckit dom stora märkerna som Erdinger och Franziskaner, så det skulle vara kul att testa något mindre bryggeri någon gång.

Re: Alkohol! 02 feb 2012 19:19 #37

Fan va ni kan. Jag kan ingenting om alkoholhaltiga drycker. Jo det finns vitt vin, rött vin, öl, whiskey, champagne, rom, cognac, portvin, och ren sprit. Där har ni typ mina kunskaper. Jag kommer aldrig ihåg namnen på de viner jag dricker. Och dricker jag öl så dricker jag ljus öl som förmodligen har nån snygg reklam som löper på dumburken där hemma.

Re: Alkohol! 03 feb 2012 06:29 #38

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Så man kan säga att det är "yrsla" du vill åt när du dricker?

Re: Alkohol! 03 feb 2012 08:59 #39

• Dahl
  • Ljudtekniker
Det vill vi väl alla

Men det gör inget om man blir yr med stil

Re: Alkohol! 03 feb 2012 09:03 #40

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Yr med stil är det enda rätta.