Välkommen, Besökare

Alkohol!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Alkohol!

Alkohol! 03 dec 2011 00:15 #1

• Dahl
  • Ljudtekniker
Här kan vi väl snacka gudarnas dryck till människan, alkohol i alla former

Själv sitter jag för tillfället och dricker en av mina favorit öl Mariestad och testar ett nytt vin, det heter Hellfire bay och är ett australienskt vin från -08. är inte en frekvent vindrickare men det har blivit några flaskor på senaste tiden och detta är det bästa hittills faktiskt. Tror det kostade 89:- och det är det väl värt faktiskt. Skulle vara kul om nån annan provat eller dricker detta ofta kunde ge sin syn på saken och alla andra som dricker nåt, vad som helst, skulle dra igång nån diskussion om nåt annat som ni skulle gilla att prata om angående berusnings drycker.
May the force be with you....

Re: Alkohol! 03 dec 2011 00:20 #2

För kvällen har det slunkit ner två 33cl's Stockholm folköl. That's bloody it! Jag har så jävla tråkigt ikväll och då tenderar jag till att dricka, men inte ens det funkar ju!! Helt värdelöst! Ska bara samla mig så ska jag tipsa om mitt favoritvin sen.

Re: Alkohol! 03 dec 2011 00:40 #3

• Dahl
  • Ljudtekniker
Kom till karlstad så ska jag liva upp tillvaron, för jag har också skittråkigt men är på gång så att säga Ingen som vill spontanåka till sthlm och gå på scifi mässa? Jag kanske kan fixa någon som kör och finns ni på vägen eller inte för off så hämtar vi upp er

Re: Alkohol! 03 dec 2011 09:57 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Dricker knappt någonting sedan Loke föddes. Igår blev det två 33cl Heineken folkisar till maten och idag skulle jag gissa att det blir detsamma.

Men jag säger verkligen inte nej till ett par glas gott öl eller en god whisky.
En god öl jag drack när jag var ute med jobbet senast är Fullers ESB, en fantastiskt god Ale.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Alkohol! 04 dec 2011 09:12 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Och jag säger inte nej till ett glas sådan här heller:

En av dom bästa i Systembolagets standardsortiment tycker jag.

Re: Alkohol! 04 dec 2011 12:06 #6

Whiskey, jag önskar att jag kunde dricka det. Jag klöks bara jag får känna doften tyvärr. Det ser så gott ut!

Re: Alkohol! 04 dec 2011 18:28 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Whisky som är så mumma. Fast det måste vara god whisky så klart. Många säger ju t.ex. att Famous Grouse är en bra "nybörjarwhisky". Fel säger jag. Skulle hellre börjat med en mild Dalwhinnie eller Old Pulteney istället.

Re: Alkohol! 10 dec 2011 15:18 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Då har man varit på Systemet och köpt på sig lite julöl inför kommande julledighet. Blev ett gäng Grebbestads Julöl, några Samuel Adams Winter lager och ett par Fullers Old Winter Ale. Ska nog smaka gott det.

Köpte dessutom ett par ESB och Efes till att ha å smutta på ikväll. Efes är ett ljust turkiskt öl som jag kan rekommendera.
Senast ändrad: 13 dec 2011 07:13 av Gede. Anledning: lager

Re: Alkohol! 17 dec 2011 10:51 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Hade två ganska så skiljda ölupplevelser igår på jobbets julfest.

Innan vi gick till Scandinavium där festen var så började vi med räkmacka och lite öl på en närliggande restaurang. Ölet som jag drack var Ocean, ett mycket gott, lokalbryggt India Pale Ale som passade mycket bra till räkmackan.

Sedan gick vi vidare till Scandinavium där det bjöds på en knappt uppvärmd buffé som tog slut innan alla hade hunnit ta och till det bjöds det på blaskig, ljummen Åbro.
Ska väl egentligen inte klaga när det är gratis men detta var verkligen så långt från räkmacka och Ocean man kunde komma.

Så för att summera:

Ocean =

Åbro =

Re: Alkohol! 17 dec 2011 12:25 #10

• Dahl
  • Ljudtekniker
Haha, ja Åbro är väl inte så exotisk men deras 150 års jubileums öl 1856 på 33 cl flaskor är riktigt god fast kall då förstås
Den andra, ocean finns den på systemet?
Själv har jag varit och inhandlat några Hofbreu(stavningen?) och Zlatopramen. Ska bli gott till kvällen

Re: Alkohol! 17 dec 2011 20:53 #11

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ganska så säker att jag har druckit 1856. Fast på burk. Men jag minns den som god, mycket bättre än deras standardöl.

Ocean ska finnas på Systemet, om inte i hyllan så iaf i deras beställningssortiment.

Zlatopramen är fina grejer det. Tjeckerna vet verkligen hur man gör öl.

Re: Alkohol! 22 dec 2011 22:32 #12

Gillar man Ale så bör man testa Red Seal Ale.
Det finns 10 sorters människor. Det som förstår binära tal och de som inte gör det.

Re: Alkohol! 22 dec 2011 22:36 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det är noterat. Har ett presentkort på Systemet som jag tänkte köpa lite rolig öl för. Hittar jag Red Seal så shoppar jag ett par flarror.

Re: Alkohol! 22 dec 2011 22:59 #14

Någon som har testat Per Morbergs vin? Jag har hört att det ska vara top notch!
Hemsk etikett, skönt karaktär i dubbel bemärkelse! Beställ vinet här.

Re: Alkohol! 23 dec 2011 08:02 #15

Som du sa... Hemsk etikett.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Alkohol! 23 dec 2011 09:15 #16

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Säkert gott men som sagt, vad tänkte dom på när dom smackade på den där etiketten på flaskan? Är ingen vinkännare på något sätt så jag väntar nog med att dricka det tills någon snäll människa (eller Alien) bjuder mig på det.

Re: Alkohol! 23 dec 2011 09:17 #17

Man kanske skall beställa den och kräva att de tar av etiketten innan man får den?
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Alkohol! 23 dec 2011 09:25 #18

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kanske, hoppas det. Men hur full av sig själv är man om man tar fram ett vin och sätter på en etikett med sig själv på? Hade det inte räckt med namnet och kanske lite fina vinrankor eller liknande?

Re: Alkohol! 23 dec 2011 09:26 #19

Då hade man ju missat han flottiga hår, impregnerat av mat-flott från hans fingrar.
ffavs.wordpress.com

Re: Alkohol! 23 dec 2011 09:36 #20

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja och det kanske höjer nivån på måltiden man äter om man har flottiga Morberg att titta på samtidigt.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.32 sekunder