Välkommen, Besökare

Tatueringar och bläck i blodet!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Tatueringar och bläck i blodet!

Tatueringar och bläck i blodet! 15 dec 2011 16:23 #1

Filmapan måste ju ha en egen tatueringstråd såklart! Så som jag har förstått det är en del av oss redan gaddade. Ta tillfället i akt och visa upp era tatueringar om ni vill. För er som inte redan har gaddat er, kanske kan ni bli inspirerade?

Jag själv har tre tatueringar. En på vardera arm och en på vänster axel.
Min svarta pil hittar ni på denna sida, då var den relativt ny...bara någon eller några dagar gammal.
Black arrow tattoo oct black framed arrow är min första tatuering.

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 15 dec 2011 18:04 #2

Ohh, den där under foten måste ha kittlat något fasligt!!! En sån har du väl inte??
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 15 dec 2011 18:40 #3

Naj, jag har den svarta "skeva" pilen på höger underarm.

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 15 dec 2011 23:31 #4

• Dahl
  • Ljudtekniker
Snyggt pp, ingen SW gadd än då? Jag har ett par olika motiv i tanke, bla så finns det en cool variant av Jesus sista middag fast med Star Wars karaktärer istället. Den vore skit cool att ha på ryggen, och en annan vore att ha sitt eget coo på benet
May the force be with you....

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 16 dec 2011 22:46 #5

Tack! Nä inget SW och det kommer det nog aldrig bli tror jag. Jag älskar Depeche Mode också men jag tror inte att jag någonsin kommer tatuera in någon av deras loggor eller liknande heller. Men jag ser inget fel i de som tatuerar in det som de brinner för.

Jag såg en snubbe som hade en skitsnygg Yoda tatuering precis nedanför byxlinningen. Hade man varit lite smalare så.

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 06:39 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Funderar på något liknande det här:

Mycket smakfull kreation.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 08:07 #7

Det tycker jag ser bra ut Gede. Men jag hade kanske valt ett par mer moderna solglasögon på skallen.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 08:14 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det är väl den stora svagheten med den tatueringen. Ett par rejäla pilotbrillor på dödskallen istället och den är grym!
Funderar på att byta ut "Mr Cool ICE" mot "Dr Fire VOLCANO" istället också. För att få den mer individuell och så. Tänk dig, VOLCANO stort på underarmarna. Respekt!

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 08:22 #9

Det är helt klart mycket mer individuellt. Dr. LAVA VOLCANO Mr. Sir.
ffavs.wordpress.com

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 08:28 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Fler titlar är kanske bättre? Lord, Greve, Fältmarskalk?

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 08:35 #11

Fältmarschalk är det för få som titulerar sig... Kör på det!
ffavs.wordpress.com

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 08:50 #12

Jag hittade lite info om honom.

-he spent over 6 thousand US dollars on that dumb shit. do you know what i could do with 6 thousand US dollars? i could buy 60,000 pieces of penny candy and fill my room with them and jump and dive and swim around in it like Scrooge McDuck used to do. and that would be money far better spent.

-he’s been going by the name ‘mr. cool ice’ for 13 years. my guess is that he adopted it in the days of Vanilla Ice’s reign and really ran with it. that’s about as smart as me getting ‘HD-DVD’ tatted on my ass. that is not always going to be the hot shit, brother, i regret to inform you.

-he’s german. oddly enough, that kind of explains all this for me.

the best thing about this guy’s existance is that his shit-ass name reminds me of the Cool Dr. Money episode on ‘my brother and me.’ lol remember that show? when dee dee got that wack ass haircut?

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 08:55 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
He he. Vilken otroligt dum snubbe. Trodde dock att han kom från något härligt östland som Azerbadjan eller liknande. Så fördomsfull är jag.

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 11:59 #14

Jag var jävligt inne på en sån här när jag fortfarande ville ha en tatte:
ffavs.wordpress.com

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 17:21 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Imperiets logga är en av få grejer jag skulle kunna tänka mig, om jag nu ska tatuera mig överhuvudtaget. Just nu känns det väldigt långt borta. Dessutom så är det ju nästan mer "edge" att inte vara tatuerad idag.

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 18:06 #16

• Dahl
  • Ljudtekniker
Jag tänkte göra imperie och rebel loggorna i varsin handflata men min tatuerare sa att färgen släpper väldigt lätt just där så det skulle inte bli bra men vafan man kanske skulle testa i alla fall. Det går ju att fylla i om det skulle bli dåligt, vad tycker ni?

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 19 dec 2011 18:55 #17

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jag hade gjort det på axeln, på samma ställe som t.ex. Imperial Gunner har på sin uniform.

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 20 dec 2011 06:50 #18

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tydligen tatueringsspecial på Christer i P3 idag. Något för alla gaddade där ute? Och för oss andra också kanske?

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 23 dec 2011 13:17 #19

• Dahl
  • Ljudtekniker
Ska nu åka och få en lite för tidig julklapp hos en tatuerare i stan, min älskade fru är så omtänksam

Re: Tatueringar och bläck i blodet! 23 dec 2011 14:39 #20

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Du får visa upp resultatet sedan då.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.89 sekunder