Välkommen, Besökare

Så mycket bättre
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Så mycket bättre

Så mycket bättre 28 nov 2011 22:23 #1

Vi är inne på säsong två av denna briljanta tv-produktion. Denna säsong bjuder på artisterna Laleh, Tomas Ledin, Ewa Dahlgren, E-Type, Lena PH, Timbuktu samt Mikael Wiehe, och de som har sina dagar kvar är Laleh samt Mikael Wiehe.

Jag älskar denna serie, tycker att det är genialt. Artisterna är oftast väldigt bra och låtarna håller mycket hög klass. Nu när säsong börjar börjar lida mot sitt slut så kan man ju inte göra annat än att undra om det blir en säsong tre och i så fall vilka artister som kommer ställa upp.

Här är min önskan av artister för säsong tre:
  • Lars Winnerbäck
  • Dregen (Backyard Babies, The Hellacopters)
  • Miss Li
  • Oskar Linnros (Snook)
  • Robyn
  • Karin Dreijer Andersson (The Knife, Fever Ray)
  • Salem Al Fakir

Vilka artister skulle ni vilja se i en tredje säsong?

Re: Så mycket bättre 29 nov 2011 06:24 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Vad är detta får något? Något sorts musiktävling?

Har faktiskt aldrig, handen på hjärtat, sett ett helt avsnitt av detta program och fattar inte riktigt grejen. Känns väldigt, ursäkta uttrycket, "svensson".

Men om jag rent hypotetiskt skulle se den tredje säsongen så hade Robyn och Dreijer varit intressanta. Det tråkiga är att artisterna måste vara relativt folkliga och då känns det som om att utbudet är krafigt begränsat. Tror t.o.m att en sådan som Dreijer gränsar till att vara för obskyr för det svenska folket.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Så mycket bättre 29 nov 2011 07:42 #3

• Dahl
  • Ljudtekniker
Samma här, har aldrig fattat/gillat detta program. Men om jag nu får välja fritt så skulle det bli:

Ozzy Osbourne
James Hatfield
Kurt Cobain
Samantha Fox
Janis Joplin
Elvis

Det skulle jag följa slaviskt
May the force be with you....

Re: Så mycket bättre 29 nov 2011 07:52 #4

Det jag har sett av detta är de små korta klipp som frugan setat och sett på ngn play-tjänst. Så jag har inget att säga egentligen... bara att jag är väldigt trött överlag på det svenska artist-etablissemanget som återanvänds om och om igen i diverse olika, så kallat folkliga, tv-program.

Men min lista hade väl sett ut så här:
* Mikael Åkerfeldt
* Nicke Andersson
* Björn Gelotte
* Tompa Lindberg
* Robyn
* Peps Persson
* Bo Kasper

... men jag hade nog inte tittat så mycket ändå...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 29 nov 2011 07:52 av Totenfresser.

Re: Så mycket bättre 29 nov 2011 13:10 #5

Programmet går helt enkelt ut på att de olika artisterna får en dag var där de får bestämma dagens aktiviteter samt att de får sina låtar omtolkade av de andra artisterna. Enkelt och riktigt roligt!
Jag som avskyr E-Type kunde för första gången i mitt liv uppskatta hans musik då artister som Laleh och Mikael Wiehe satta sin prägel på det. Ta Thomas Di Levas låt Vem ska jag tro på? från förra säsongen. Här tolkar September låten. Fantastiskt.
Senast ändrad: 29 nov 2011 13:10 av Pappapiraten.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.51 sekunder