Välkommen, Besökare

Evil Black/Death Metal Tråådh
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Evil Black/Death Metal Tråådh

Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 06:41 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Är väl ganska ensam om att digga dessa "hemska" och "farliga" musikstilar här på forumet (Marcus är ju ganska evil också) så jag får väl kanske mest hålla en monolog.
Men jag tyckte att det kunde sitta fint med en tråd där denna sorts musik lyfts fram.
Håll till godo...

"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 06:47 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ok, alla bandloggor på bilden ovan tillhör inte band som lirar Death- eller Black Metal men ni fattar. En metallogga måste se ut på ett speciellt sätt annars kan du lika gärna lägga ner ditt nystartade Melodic Pagan Black Metal-projekt.
Tycker att just att hela grejen med att ha en logo som är svår att tyda är jättelustig, helst ska dom bara se ut som en stor kladd. Ungefär som Thyrfings logga (ovanför Cannibal Corpse) fast värre.

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 12:34 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gedes bästa metalorkestrar (del 1):

Immolation

Detta är ett gäng gubbar från USA som har hållt på jädrigt länge. Death Metal-veteraner skulle man kunna kalla det. Jag hade väldigt svårt för dom i början av min "metalkarriär" men har på senare fattat grejen med dom. Deras Death Metal är väldigt mässande och säregen. Naturligtvis lika teknisk och intensiv som mången annan Death Metal men samtidigt mer inriktad på att förmedla en ond atmosfär.
Dom har släppt ett bra gäng med plattor men ska man börja någonstans så kan man lika gärna börja med förra årets fenomenala Majesty and decay.

^Awesome^

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 12:40 #4

Varför har du inte med Nortia???
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 12:43 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Varför lägger inte DU till Nortia????

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 12:48 #6

...asch... Du skulle ju ha monolog ju.... Och jag har inte loggan digitalt... fakk
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 12:51 #7

Ok här är en länk till min blackmetalkarriär. Logon är oläslig och EHWUHL!!

www.myspace.com/orrekulle
ffavs.wordpress.com

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 12:55 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Va?! Har du inte kvar eran fräcka logga? Hittar den inte på nätet heller tyvärr. Bara en liiten bild på eran split med det där andra evilbandet.

Edit: Mackan fixade länk där ja...
Senast ändrad: 22 nov 2011 12:56 av Gede.

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 12:56 #9

Har originalet... men inte digitalus loggus
ffavs.wordpress.com

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 13:04 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Vad ska man säga om Nortia då?

Legendariska. I vår hemby Floda iallafall.

Nyskapande. Inom väldigt snäva ramar.

Saknade på Black Metal-scenen. Den lokala scenen men ändå.

Lika bra bisvärmsriffande Säveå Black Metal kommer aldrig finnas mer....nej...

("...nej..." är ett internskämt )

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 13:37 #11

Har nu suttit och nostalgitrippat till mitt gamla speedpickande...
Vargavisa måste vara denna bästa blacklåt som gjorts!!!! ...fast med något konstigt jazzskit på slutet...
Den skall vi spela nästan gång Hannes!! Då blir det plektrum extravaganza!!
ffavs.wordpress.com

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 22 nov 2011 15:07 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Grymt bra skiva den där Heirs to the ancient lands. Undrar vart jag har lagt min officiella bootleg någonstans nu igen...

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 23 nov 2011 15:36 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gedes bästa metalorkestrar (del 2):

Angelcorpse

Det är hårt. Det är skoninglöst. Gubben som vrålar låter som Abbath i Immortal. Det är Angelcorpse.
Tyvärr så finns inte gruppen längre men hann ändå med att släppa ett gäng eminenta dödsmetall-skivor och där står 1998 års Exterminate ut som deras främsta verk.
Mycket tack vare trummisen John Longstreths furiösa smattrande bakom trumsetet.
Absolut inte något för alla och kanske t.o.m lite för kaotiskt för den som gillar hård musik men jag tycker att dessa grabbar var hur bra som helst.

Senast ändrad: 23 nov 2011 15:37 av Gede.

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 23 nov 2011 15:45 #14

Coolt omslag och jäkligt hårda killar på en kyrkogård!
ffavs.wordpress.com

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 23 nov 2011 15:56 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det här är stenhård musik gjord av stenhårda killar för stenhårda människor. Varning klass 3 för hårdhet utfärdad.

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 25 nov 2011 06:12 #16

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Idag inmundigas morgonkaffet till tonerna av Sepulturas Arise. Vad bra dom där brasilianerna var ändå en gång i tiden. Kommer ihåg en gång i tiden då man såg låten Territory på SVT och tyckte att det var det tuffaste man både sett och hört. Man tog sina stackars ihopsparade stålar, åkte in till Göteborg och köpte ett exemplar av rykande färska skivan Chaos A.D. Nu hade man lämnat Metallica och Mega Deth bakom sig, nu var man påväg att bli hård på riktigt.

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 26 nov 2011 09:18 #17

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gedes bästa metalorkestrar (del 3):

Bolt Thrower

Nu snackar vi. Bolt Thrower från gamla fina UK. Ett av mina tonårs favoritband och ett band som jag tycker håller än idag även om jag inte lyssnat på deras senare skivor. Minns att jag hade ett välspelat kassettband med Bolt Throwers Realm of Chaos på ena sidan och Graves You´ll never see... på andra. Var faktiskt Marcus som var snäll och ordnande det till mig. Tack Marcus.

Vilken skiva ska man då kolla upp om man inte lyssnat på denna fina grupp innan då? Finns väl egentligen bara ett svar på den frågan och det är Realm Of Chaos. Visst är deras andra plattor också bra men Realm Of Chaos är proppfylld med tunga riff, otight trummande och tungt baslir från deras legendariska bassist Jo Bench.
Dessutom så handlar texterna om krig och då om krig i Warhammer 40k-universumet. Hur tungt är inte det då?

Eternal War!!!
Senast ändrad: 26 nov 2011 09:19 av Gede. Anledning: lite mojs

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 26 nov 2011 13:53 #18

Fan va den skivan e FET!
Through the eye of terror introt e riktigt najs med så nedstämda gitarrer att man hör hur strängarna gummisnoddar sig... mmmm GOTT!
ffavs.wordpress.com

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 26 nov 2011 14:13 #19

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja den är FET. Inget större fel på dom andra skivorna som sagt men Realm Of Chaos är bara FETAST.

Re: Evil Black/Death Metal Tråådh 26 nov 2011 18:43 #20

• Hannes
  • Klappa
Jag är ju inte så värst förtjust i dödsmetall egentligen, men Bolt Thrower har ju faktiskt en hel del sköna riff!

Through the Eye of Terror är fin.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.46 sekunder