Välkommen, Besökare

Side-scrollers!
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Side-scrollers!

Side-scrollers! 04 okt 2011 21:24 #1

Efter att ha hittat den fantastiska podcasten Retroresan har jag lyckats snöa in mig på side-scrollers.
Det som spelas just idag är ett av spelen från det senaste Humble Bundle, nämligen Trine.

Här spelar du som tre karaktärer, en magiker, en tjuv samt en krigare.
Dessa tre kan man växla mellan när som helst under spelet.
Trine är snyggt presenterat och både grafiken samt ljudbilden är mycket bra gjord.
Gillar man side-scrollers så är detta ett tips att testa.

Klipp och klistrat från wikipedia:
Trine takes place in a forsaken and ruined kingdom. After enjoying a period of great peace, the king died without leaving an heir, plunging the kingdom into political instability. Taking advantage of the chaos, an undead army suddenly appeared and attacked, forcing the inhabitants to abandon the realm.
After an unspecified amount of time, Trine begins with a thief searching for a legendary treasure in the Astral Academy, a derelict institution of magical studies. Unknown to her, a wizard remained at the academy to study the skies, while a knight arrived there to protect the academy. The three meet at the chamber of the ancient treasure and, touching the object at the same time, disappear.
The wizard recalls that the treasure is actually an artifact called the Trine, which has the power to bind souls. This results in only one of them being able to physically exist, with the other two being forced to remain inside the Trine. The wizard also remembers that the Trine was connected to the legend of a guardian, whose tomb could be found under the Astral Academy.
Searching for a way to free themselves of the Trine's effect, they explore the catacombs under the academy, finding the guardian's tomb. The wizard deciphers some inscriptions on the tomb, discovering that there were once three artifacts: one for the soul, one for the mind and one for the body, each protected by a guardian. The guardians used the three objects to maintain peace throughout the kingdom. The wizard believes that reuniting the three artifacts might undo the spell binding their souls.
The inscriptions suggest that one of the artifacts was guarded in the castle of the old king. The trio searches the castle, finding the king's journals, which describes how the artifacts of mind and body can be found at some ruins, the home of the three guardians and where the three relics were originally created.
Exploring the ruins, the three learn at the burial place of one the guardians that the Trine, the artifact of the soul, was separated in an earthquake from the artifacts of mind and body, which became tainted. This gave birth to an evil tower from which the soulless undead first emerged. The trio ascends the tower, avoiding the obstacles created by a gargantuan undead (which is in fact the old king returned as a wraith) and combines the Trine with the two lost artifacts, unbinding their souls. The undead are cleansed through the kingdom, allowing it to eventually recover, with the wizard, the thief and the knight proclaimed as its heroes.

Re: Side-scrollers! 05 okt 2011 06:21 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Har testat demot av Trine som finns på Playstation Network. Riktigt häftigt spel men jag inväntar nog 2:an innan jag köper.

När jag såg titeln Side-Scrollers så trodde jag först det snackades sådana där spel där man flyger rymdskepp och skjuter på diverse onda föremål. Fast det heter ju Shoot 'em up kom jag på nu. Life Force till NES är världens grymmaste spel i den klassen, ville bara få det sagt.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Side-scrollers! 07 okt 2011 23:14 #3

Gede, om du hade varit lite kvickare så hade du kunnat köpa Trine för vilket pris du själv hade velat.
Det ingick nämligen i Humble Bundles senaste Bundle. Humble Bundle? Det är en grupp som samlar på sig indie-lir som de sedan buntar ihop och säljer för vad köparen än vill betala.

Pengarna kan man själv välja vart de ska gå, antingen till spelens utvecklare, till Humble Bundle-gruppen eller till världens barn. Alltså ett både fint och roligt sätt att skänka pengar på. Länken? Den hittar du här.
Senast ändrad: 07 okt 2011 23:14 av Pappapiraten.

Re: Side-scrollers! 08 okt 2011 00:15 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Skall kollas upp. Tackar och bockar för tipset.

Re: Side-scrollers! 08 okt 2011 00:21 #5

I got your back buddie!

Re: Side-scrollers! 07 dec 2011 11:14 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Trine 2 släpps till PC idag, Xbox360 och PS3 får vänta lite till. Ska du skaffa PP? Jag kommer nog att köpa det till PS3an och lira lite co-op med väl valt folk.
Senast ändrad: 07 dec 2011 11:15 av Gede. Anledning: idag jö

Re: Side-scrollers! 07 dec 2011 12:34 #7

Jo jag ska skaffa det Gede. Jag tyckte att ettan var så jäkla roligt så jag kan inte svika tvåan.

Re: Side-scrollers! 12 jan 2012 13:33 #8

Ni som kan och vet. Känner ni igen vilket spel denna bilden kommer ifrån?
Ett Alien-spel helt klart men vilket och till vilken konsol?

Re: Side-scrollers! 12 jan 2012 13:47 #9

Ser jävligt 16-bitar ut, så min gissning är att det är ett spel till Sega Megadrive eller SNES.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Side-scrollers! 12 jan 2012 13:50 #10

Det var Aliens: Infestation.
Ser ut att komma till DS
gamingtrend.com/2011/09/20/aliens-infest...n-screens-and-video/

/edit:
kan köpas också: www.webhallen.com/spel/nintendo_ds/143463-aliens-infestation
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 12 jan 2012 13:53 av Totenfresser.

Re: Side-scrollers! 12 jan 2012 14:54 #11

Coolt, synd att man inte har ett DS.

Re: Side-scrollers! 12 jan 2012 15:01 #12

Dottern har ett, så man kanske skall se till att skaffa sig ett spel??
ffavs.wordpress.com

Re: Side-scrollers! 13 jan 2012 06:25 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Såg en recension av det på Gametrailers innan jul. Verkar riktigt coolt och verkar ha lyckats att fånga många av elementen i Aliens. Helt klart ett köp om man hade haft en DS.

Re: Side-scrollers! 13 jan 2012 08:19 #14

Vet dock inte om jag får låna hennes DS... Så jag vet inte.
ffavs.wordpress.com

Re: Side-scrollers! 13 jan 2012 16:24 #15

Vafalls! Skulle du som far till din egen dotter inte få låna hennes DS? Det var det värsta, ongarna ska lära sig respektera de äldre! Hon skulle kunna visa sin respekt genom att låna ut sitt DS på obestämd tid.

Re: Side-scrollers! 16 jan 2012 07:59 #16

Hon är sex år... hon hytter med fingret åt mig och skriker högt i protest för mindre... vet inte om jag orkar ta diskussionen då då.
ffavs.wordpress.com

Re: Side-scrollers! 18 jan 2012 06:49 #17

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Har du skaffat Trine 2 ännu PP? Själv väntar jag på att Sony ska få tummen ur röven och släppa det på PSN så att man kan få spela det någongång...

Re: Side-scrollers! 18 jan 2012 13:04 #18

Gede, nä jag har faktiskt inte gjort det. Jag väntar väl på att humble bundle ska lägga till det i någon av deras roliga spelsäckar.

Re: Side-scrollers! 18 jan 2012 15:25 #19

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Äh! Var inte så snål, du vet ju att du vill ha det NU.

Re: Side-scrollers! 18 jan 2012 23:44 #20

Hehe, väldigt sant men för tillfället är både tv-spel samt dataspel ganska lågt prioriterat.
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid det tog att skapa denna sida: 0.50 sekunder