Välkommen, Besökare

Länkarkivet!
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Länkarkivet!

Länkarkivet! 01 dec 2011 23:09 #1

Här tänkte jag att vi kunde samla alla länkar som är tv-spelsrelaterade.
Det kan vara skönt att få lite nya hemsidor att bevandra samt få lite ny inspiration ifrån.
De flesta av oss känner nog redan till level.se samt gamereactor.se men finns det andra sidor som ni besöker och isåfall vill tipsa om. Tveka inte, dela med er!

Re: Länkarkivet! 01 dec 2011 23:18 #2

Den första länken jag tänkte dela med mig av är en blogg som jag mer eller mindre i skrivande stund hittade fram till. Det är www.spelkonst.se. Där tas spelrelaterade konstverk upp bland annat. Har ni bilder, tavlor, syprojekt eller någonting annat som är tv-spelsrelaterat så kan ni skicka in era bilder dit så blir det kanske publicerat.
Ett riktigt kul initiativ från www.spelkonst.se. Världen behöver mer pixelkonst.

Surfa in på: www.spelkonst.se.
Senast ändrad: 01 dec 2011 23:26 av Pappapiraten.

Re: Länkarkivet! 01 dec 2011 23:49 #3

Trippelpost bonanza!

Den andra länken jag tänkte tipsa om är www.retroresan.se. Detta är den podcast som jag följer så gott jag kan. Det var lättare att följa retroresan när man var på jobbet, då kunde man slå ihjäl de där åtta timmarna hur lätt som helst. Nu när man är pappaledig måste man leta efter stunderna då man kan lyssna. Jäkla onge!

Hur som helst, podcasten Retroresan drivs av två goa killar som har en fabläss för retrospel. Varje avsnitt spelar de ett nytt (för dem) retrospel och går igenom det som bör gås igenom, allt med en stor portion humor och värme. Många gapskratt har dessa två herrarna lockat fram hos mig. En sak som de förmodligen är helt ensamma om att göra är att sätta betyg på retrospelen i pizzaform. Genialt!

Tråkigt dock är att retroresan är inne på sin tredje och sista säsong. Men lyckligtvis finns alla de föregående avsnitten att hämta hem genom itunes.

Så åter igen...tveka inte att besöka retroresan.se. Ni kommer inte att ångra er.
Eller som Anders & Samson skulle ha sagt; Målet är ingenting, resan är allt!

Re: Länkarkivet! 02 dec 2011 06:31 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Trevlig tråd och trevligt initiativ PP. Själv är jag inne ganska ofta och kollar recensioner på jänkarsidorna Gamespot och Gametrailers.

Kul att du länkade till lite svenska alternativ Pappa P. Har själv fastnat på Gamereactor (och ibland FZ) trots att deras kära chefredaktör får det att vända sig i magen på mig ibland. Bättring måste ske.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Länkarkivet! 02 dec 2011 10:56 #5

Tack tack Gede. Det uppskattas.
Petter från Gamereactor, läskigt tråkig och förutsebar människa. Hua!

Re: Länkarkivet! 02 dec 2011 11:02 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja han är ju det, den där männsikan.

Spelkonst.se var mycket trevlig. Det jobbiga är att man vill ha alla snygga illustrationer på väggen där hemma. Går dom ens att köpa någonstans?
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Länkarkivet! 02 dec 2011 11:06 #7

Inte en aning Gede, annars får du försöka hitta riktigt högupplösta bilder och skicka iväg till nått printerföretag.

Re: Länkarkivet! 02 dec 2011 21:50 #8

• Hannes
  • Klappa
Tycker ni om spelpodcasts så finns ju alltid min gode vän Kristians Spelradion!
En gammal svensk klassiker som tyvärr gått i graven, men alla de gamla avsnitten finns fortfarande kvar tror jag!

spelradion.libsyn.com/
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.26 sekunder