Välkommen, Besökare

Playstation!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Playstation!

Re: Playstation! 09 jan 2012 13:24 #101

Absefirmativvely diddely
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Playstation! 24 aug 2012 08:50 #102

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Borderlands 2 är nära nu. Peuw, peuw!
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Playstation! 13 dec 2012 12:42 #103

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Året är snart slut och det enda spel jag köpt är Borderlands 2. Mitt intresse för tv-spel måste ha gått sönder...

Re: Playstation! 13 dec 2012 12:45 #104

Ja... BL2 är det enda här också. Dock ligger X-com illa till nu när det snart blir ledigt.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Playstation! 13 dec 2012 12:57 #105

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Bra val där. Något att kolla upp för mig med.

Re: Playstation! 13 dec 2012 19:38 #106

• Bohauo
  • Grundare
X-Com var bra på pc:n iallafall...

har inte Far Cry 3 kommit till PS3:an oxå, isåfall testa det om ni kan...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Playstation! 14 dec 2012 08:34 #107

Jasså? Är Far cry 3 bra då? Inte som tvåan som var en katastrof?? Har faktiskt kikat lite på det, men får väl fördjupa mig lite i detta kanske...
Gametrailers assemble!
ffavs.wordpress.com

Re: Playstation! 14 dec 2012 08:54 #108

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Trean har fått bra kritik faktiskt. Hade nog kunnat tänka mig det om jag inte hade 20 andra spel att spela innan.

Re: Playstation! 14 dec 2012 09:59 #109

Som sagt i en annan tråd: XCOM och Colonial marines går nog före i dagsläget.
ffavs.wordpress.com

Re: Playstation! 10 jan 2013 08:37 #110

Igår klarade jag av Uncharted 2: Amongst Thieves.
Det var i stort sett samma spel som Uncharted 1, fast med nya kulisser.
Det betyder inte alls att det är tråkigt, tvärtom. Fast jag saknade en nazi-ubåt faktiskt.

Måste dock få säga, förhoppningsvis utan att spoila något, att den allra sista spelsekvensen var HELT JÄVLA VÄRDELÖS! Helt plötsligt så spelade jag Ice age 3, för att sedan göra samma sak två gånger bara för att misslyckas första gången och lyckas den andra... Sånt gillas inte. Men det var 2minuter av ca 10 timmars speltid å andra sidan.
ffavs.wordpress.com

Re: Playstation! 10 jan 2013 08:40 #111

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Trist att det skiter sig precis i slutet. Men antar att du är nöjd på det stora hela?

Hur upplever du kontrollen förresten? Testade demot för ett bra tag sedan och vill minnas att jag tyckte att spelet var alldeles sladdrigt och äckligt.

Re: Playstation! 10 jan 2013 08:48 #112

Kontrollen är ganska seg och sladdrig, men det känns som om det hör till. Ett större problem tycker jag utgörs av kamerarörelserna som ibland är rent av dumma. Men eftersom storyn är så bra tillsammans med dialogen och att de verkligen lyckats med känslan i spelet så tycker jag att man får överseende med sådana "små" missar.

På det stora hela är det ett riktigt kul spel som jag gång efter annan känt sug efter att då spela.

8/10 Shambala-dolkar får det
ffavs.wordpress.com

Re: Playstation! 10 jan 2013 09:15 #113

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Låter bra. Kanske läge att spela igenom det första en gång för alla snart då så att man kan lira efterföljarna. Efter ME3, Xcom och Borderlands 2. Så någon gång runt 2016 kanske.

Re: Playstation! 14 jan 2013 09:00 #114

Har nu kommit en bit in i Uncharted 3.

Mina första intryck är att spelet är lite snabbare, lite mer flyt i och jag har redan fått ganska många pussel som är så där lagom svåra .

Bättre pacing helt enkelt. Sen behöver man inte dra ett halvt magasin i en fiende längre, samtidigt som de rör sig lite mer och verkar ha lite mindre hitbox.
ffavs.wordpress.com

Re: Playstation! 14 jan 2013 11:59 #115

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Idel förbättringar alltså. Det är ju alltid najs.

Re: Playstation! 28 jan 2013 09:36 #116

Uncharted 3: CHECK!

Då har vi klarat det sista spelet i triologin. Och man kan säga som så här; Det jag skrev ovan höll inte hela spelet igenom. Pusslena blev färre, lättare och ibland rent av menlösa. Sista tredjedelen av spelet var i stort sett bara skjuta. Visserligen var det bra "skjuta" men det är liksom inte därför jag spelar dessa spel. Sen vill jag inte räkna alla de tillfällen då jag dött p.g.a. kameran och kontrollen, något som inte var lika frekvent i tidigare spel.

Som jag ser det nu så ligger 1:an & 2:an på delad första plats, och 3:an får ses som en helt rimlig sistaplatstagare. Första halvan var dock riktigt rolig så jag rekomenderar ändå alla att spela detta som trots allt är riktigt billigt i hyllorna nu för tiden.
ffavs.wordpress.com

Re: Playstation! 28 jan 2013 17:44 #117

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gratulerar. Stabil trilogi spel då alltså. Fast jag trodde ju att 3an skulle toppa dom två första.

Re: Playstation! 28 jan 2013 19:17 #118

Trodde faktiskt jag också, men det visar sig att Himalya är ett trevligare ställe än öknen.

Det är faktiskt smått fantastiskt att man kan få hela triologin för mindre än 600kr dessutom.
ffavs.wordpress.com

Re: Playstation! 29 jan 2013 06:38 #119

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det är sjuukt billigt. Dom flesta nya spelen sjunker i pris ganska fort nu verkar det som, vilket ju är trevligt på alla sätt och vis.

Re: Playstation! 19 aug 2013 13:17 #120

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Playstation 4.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.33 sekunder