Välkommen, Besökare

Ishockeytråden!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Ishockeytråden!

Re: Ishockeytråden! 08 feb 2012 19:49 #61

• Hannes
  • Klappa
Verkar som det blir Red Wings och Maple Leafs som får leka i Winter Classic nästa år. Inga lag jag är särskilt intresserad av egentligen, men det blir ju potentiellt mycket svenskexponering i HBO 24/7 : P

Jag undrar hur länge det dröjer till vi får ett kaliforniskt lag med i WC... Sharks vs Canucks kanske?

Re: Ishockeytråden! 09 feb 2012 06:40 #62

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Winter Classic känns mer som en "east-coast thing". Speciellt med tanke på skillnaden i väder.

Har förresten börjat titta på 24/7 med Rangers och Flyers, mycket intressant och bra dokumentär.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape
Senast ändrad: 09 feb 2012 06:41 av Gede.

Re: Ishockeytråden! 09 feb 2012 17:49 #63

• Hannes
  • Klappa
Det hela började ju med Heritage Classic i Edmonton som ju hör till väst och nu blir det ju då Detroit, som iofs ligger ganska centralt i USA om jag inte minns fel.

Men vädermässigt borde man ju kunna förlägga matcherna i till exempel Vancouver, Calgary eller Edmonton för att på det sättet slippa undan solen. Har dock för mig att de redan spelat någon utomhusmatch i ganska hög värme. Minns dock inte vilken det var.

Börjar smyga omkring lite rykten om möjliga "nya" lag i ligan, eller rättare sagt platser dit lag som Coyotes kan flytta. Pratas om allt från Las Vegas och Kansas City till Seattle. Frågan är hur länge de kan hålla på att bara flytta runt lag som inte klarar sig finansiellt. Vore det inte bättre att gå ner till 28 lag i ligan som det var innan Minnesota och Columbus hoppade på?

Då borde dessutom lagen få en överlag högre standard då stjärnspelare sprids ut på färre lag och man kan då möjligtvis få till en mer jämn liga.

Re: Ishockeytråden! 10 feb 2012 06:32 #64

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
En slimmad liga hade nog varit bra för alla. Som det är nu så blir alltid ett eller ett par lag strykpåsar som ofta är helt avhängda efter halva serien. Och hur kul är det både för laget och dess publik?

Re: Ishockeytråden! 05 maj 2012 10:00 #65

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Hockey-VM är igång igen och av någon anledning så bryr jag mig...igen. Efter gårdagens seger mot Norge är det dags för Tjeckien idag. Kan bli en rolig match.

Re: Ishockeytråden! 05 maj 2012 13:27 #66

• Bohauo
  • Grundare
*Gäsp*

Nä, skämt och sidor, jag är väl inte direkt nått hockey fan, men jag tror jag kommer se nån match... ...kanske...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Ishockeytråden! 05 maj 2012 22:30 #67

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det får du göra Bohauo. Tre Kronor vann igen och såg mycket bra ut. Detta kan bli ett roligt VM.

Re: Ishockeytråden! 05 maj 2012 23:45 #68

Är vi inne på den andre eller tredje matchen? Vinner vi?

Re: Ishockeytråden! 06 maj 2012 09:30 #69

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tre Kronor har vunnit sina två första matcher och det ser stabilt och bra ut inför fortsättningen.

Re: Ishockeytråden! 07 maj 2012 08:35 #70

Hocky-Bocky!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Ishockeytråden! 10 maj 2012 11:03 #71

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Hocky-Bocky number 1! Tre Kronor vann igår igen och imorgon är det dags för Ryssland. Blir nog en hård match.

Re: Ishockeytråden! 10 maj 2012 11:15 #72

Vm är gött. Men jag har fan tappat allt tålamod med att sitta en hel match... Trist. Vill ju.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Ishockeytråden! 10 maj 2012 11:22 #73

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Hade också lite svårt att sitta och titta igår. Men jag tror att med bättre motstånd så blir det nog roligare för både spelare och publik. Så gör ett nytt försök imorgon.

Re: Ishockeytråden! 02 jun 2012 20:19 #74

• Hannes
  • Klappa
Nu är det alltså bara Los Angeles och New Jersey kvar...
Det hade jag aldrig trott i början av säsongen. Inte i början av slutspelet heller för den delen men LA har imponerat stort på mig, även om det svider lite att erkänna det som Sharks supporter!

Vem tror du får lyfta bucklan om bara någon vecka då? Brodeur eller Quick?

Re: Ishockeytråden! 03 jun 2012 07:36 #75

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Är fortfarande besviken över att Rangers inte orkade ta sig till final så jag har släppt NHL för säsongen. Men jag hoppas och tror att Kings vinner, det är dom värda.

Re: Ishockeytråden! 26 aug 2012 01:20 #76

• Dahl
  • Ljudtekniker
Elitserien är inte så långt borta nu, hoppas gnaget får en flygande start i år också
May the force be with you....

Re: Ishockeytråden! 26 aug 2012 08:58 #77

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det ska bli kul med lite hockey igen. Fotboll gör ju ingen glad.

Re: Ishockeytråden! 28 aug 2013 07:58 #78

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Och snart är det dags för hockey IGEN! Hurra! Vem var det som vann Elitserien i år nu igen?
Senast ändrad: 28 aug 2013 07:58 av Gede.

Re: Ishockeytråden! 28 aug 2013 08:40 #79

Öhmm... Rögle?
ffavs.wordpress.com

Re: Ishockeytråden! 28 aug 2013 08:50 #80

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja vi säger det tills någon överbevisar oss. Grattis Rögle!
Tid det tog att skapa denna sida: 0.69 sekunder