Välkommen, Besökare

F1-Tråden...
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: F1-Tråden...

F1-Tråden... 21 nov 2011 19:11 #1

• Bohauo
  • Grundare
F1 är den enda "sport" jag tittar på, och NFL-Finalen...

Det har varit en halv tråkig säsong i F1-världen tycker jag...
Vettel har vunnit alldeles för mycket...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: F1-Tråden... 21 nov 2011 19:59 #2

Japp, Red Bull har helt tagit död på den spänning som bjöds förra säsongen, som för övrigt var något av det bästa jag sett!
Och vad som hänt med Ferrari är ju helt absurdt. Seriens största budget och dessutom högsta status, men trots det lyckas de ändå bara vara tredjen bäst mycket tack vare Alonso. Hade de haft Massa som försteförare vågar jag knappt spekulera i vart de hade legat....
Men har ju sällskap med att gå kräftgång i utvecklingen åtminstone, både Mercedes och Lotus Renault som närmast verkar arbeta sig bakåt i fältet... SKANDAUUL!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: F1-Tråden... 21 nov 2011 21:41 #3

• Bohauo
  • Grundare
Jag trodde att Mercedes skulle komma längre med tanke på att "Schumme" kör och att "Ross Brawn" är stall chef, precis som i Ferrari för ett på år sedan...

Tycker det är dock synd att "Webber" strulat till sina starter, för jag skulle mer än gärna se honom som världsmästare...

"Kobayash" (Eller hur tusan det nu stavas) har varit årets höjdare när det gäller fräckaste omkörningar, skit skön kille som jag tror kommer att gå långt bara han hamna i rätt team...

Hörde ett rykte om att "Rakonen" ska komma tillbaka, har faktist inte saknat honom, snarare tvärtom, gillade verkligen inte hans stil men jag vet jätte många som gillar honom...

Får se om USA kommer med ett team till nästa säsong, den nya F1 banan i USA kommer troligtvis inte vara färdig tills nästa säsong så vi får klara oss en säsong till utan ett amerikanskt race...

Re: F1-Tråden... 22 nov 2011 07:05 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Äsch, det är lika bra ni lägger ner med det där med Formula Öh. Bara en massa regeländringar och jobbiga tyskar som bara vinner hela tiden.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: F1-Tråden... 22 nov 2011 18:36 #5

• Bohauo
  • Grundare
Gede är nu mera bannad från detta forum...
Anledning: Förtal mot F1!!!

Re: F1-Tråden... 22 nov 2011 20:40 #6

Hehe...

Men det ligger faktiskt lite i det Gede säger.
Alldeles för många abrovincher för att försöka skapa spännande race, såsom DRS, KERS, F-duct, snabbslitande däck, ingen tankning etc.etc.

Problemet med lite omkörningar ligger helt och hållet i att bilarna är för beroende av aerodynamik. Sätt restriktioner på detta istället så lär vi få se på racing. Sen saknar jag tankningen... Det var ju kul att se när Massa körde iväg med hela tankriggen i bilen...

Det ryktet om Raikkonen skall ju dementeras eller bekräftas på Torsdag enligt Williams där det spekuleras att han hamnar om han kommer tillbaka till nästa säsong...
Själv hade jag hellre sett Kubica/Raikkonen i Lotus faktiskt, men nu är ju Kubicas comeback uppskjuten igen till mid-season 2012, hur det nu blir med det.

Kobayashi är en riktigt frisk fläkt i F1 som borde sitta i bättre material. Byt plats på Kobayashi och Webber säger jag, så får vi nog se att Vettels framgångar beror mest på bilen... Jag menar: Kan tom Webber ligga i topp med den bilen så kan de flesta det. Han är en ren arbetsförare likt Barichello, kör ungefär lika bra (dåligt) hela tiden men är aldrig riktigt vass...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: F1-Tråden... 23 nov 2011 14:53 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Marcus skrev:

Men det ligger faktiskt lite i det Gede säger.

Visst gör det. Jag är ju expert. Det blir Eje, Berit och jag som kommenterar F1 nästa år.

Re: F1-Tråden... 23 nov 2011 15:20 #8

Kan du inte ta Berits plats då? Så slipper vi höra hans svammel...
ffavs.wordpress.com

Re: F1-Tråden... 23 nov 2011 15:23 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ok då. Eje och jag blir det. Och hon den där som springer omkring i depån får inte heller vara med.

Re: F1-Tråden... 23 nov 2011 15:24 #10

Nej, hon den där röd&svettpannan får flytta ihop med Christian Horner permanent så vi slipper se henne.
ffavs.wordpress.com

Re: F1-Tråden... 23 nov 2011 15:26 #11

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Eller så kan jag skjuta henne med en framtidspickadoll och säga "You have been erased!"

Re: F1-Tråden... 24 nov 2011 10:21 #12

Interlagos i helgen! Blir detta det sista F1-race som jag följer?
Jag stör mig på att viasat tvingar mig att betala mer och mer för fotboll när jag bara ser på visasat motor... Allt hänger på Kimis vara eller icke vara i F1.
ffavs.wordpress.com

Re: F1-Tråden... 24 nov 2011 20:05 #13

• Bohauo
  • Grundare
Jag gör så att alla mina viasat kanaler har jag sagt upp från och med 11-11-30, sen kommer jag att teckna ett nytt avtal när nästa säsong börjar, med då bara på viasat motor...

Re: F1-Tråden... 25 nov 2011 08:07 #14

Det kan man väl inte?? Jag måste i alla fall ha hela skitpaketet...
Det är asroligt när det där brevet kommer två gånger om året:
"Nu har vi knutit nya avtal med Premier League och Champions League och behöver justera priset. Allt för att kunna ge dig den bästa fotbollen."

Jag vill ju fan inte ha fotboll!!! Jag hatar fotboll på tv, och så måste jag betala för det ändå!
ffavs.wordpress.com

Re: F1-Tråden... 25 nov 2011 08:11 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Vet att jag frågat detta innan men varför kan/får man inte teckna på för BARA Viasat Motor då? Låter ju helt hål i huvudet. Eller har kanske Bohauo hittat ett kryphål?

Re: F1-Tråden... 25 nov 2011 08:19 #16

Om han hittat ett kryphål i Telias regler så får han mer än gärna dela med sig.
ffavs.wordpress.com

Re: F1-Tråden... 25 nov 2011 17:20 #17

• Bohauo
  • Grundare
Jag har comhem...
det är kanske därför...

Re: F1-Tråden... 25 nov 2011 17:55 #18

ahhh gamla goda "8 favoriter"... fan vad jag saknar det....
ffavs.wordpress.com

Re: F1-Tråden... 29 nov 2011 10:20 #19

Räikkönen är tillbaka!
2-årskontrakt skrivet med Lotus(Renault)!

Och detta kommer ut precis när jag tryckt på skicka-knappen där jag förklarar för Telia hur illa jag tycker det är att jag inte kan välja bara Viasat motor och bett dem säga upp mitt abonnemang... Fekk!

Jaja, har en känsla av att jag kommer att vara nöjd ikväll ändå .
ffavs.wordpress.com

Re: F1-Tråden... 29 nov 2011 12:40 #20

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tycker att du gör rätt ändå som säger till Telia vad du tycker. Men det är onekligen coolt att Räikkönen är tillbaka. Hoppas att han tar pallplatser nu då så att han kan berika presskonferenserna med sin sprudlande personlighet.
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid det tog att skapa denna sida: 0.68 sekunder