Välkommen, Besökare

Boktipset!
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Boktipset!

Boktipset! 11 okt 2011 11:49 #1

Ni nana ni nana na na....Boktipset! Här tipsar vi varandra om allt som hör litteraturen till. Sci-fi, romantik, fantasy, thrillers, allt är välkommet att tipsa om. Dela gärna med er länkar vart man kan hitta boken när ni tipsar. Keep on reading!

Re: Boktipset! 11 okt 2011 12:07 #2

George Orwells följande böcker borde vara obligatorisk läsning:
1984
Animal farm
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Boktipset! 12 okt 2011 09:40 #3

Metro 2033, post apokalyptisk i Moskvas tunnelbana av Dmitrij Gluchovskij.

Flera år efter det senaste kriget lever människorna fortfarande kvar i Moskvas tunnelbana, de enda atombombsäkra tunnelbanan. Det olika stationerna har omvandlats till egna stater med egna styrelseskick. Artiom får i uppdrag av en Stalker, en ytvandrare, att föra fram ett meddelande till en annan station som tvingar ut honom genom den underjordiska labyrinten av tunnlar och schakt.

4/5 tummar upp!
Det finns 10 sorters människor. Det som förstår binära tal och de som inte gör det.

Re: Boktipset! 12 okt 2011 09:59 #4

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
SteeveNippel skrev:

Flera år efter det senaste kriget lever människorna fortfarande kvar i Moskvas tunnelbana, de enda atombombsäkra tunnelbanan. Det olika stationerna har omvandlats till egna stater med egna styrelseskick. Artiom får i uppdrag av en Stalker, en ytvandrare, att föra fram ett meddelande till en annan station som tvingar ut honom genom den underjordiska labyrinten av tunnlar och schakt.

4/5 tummar upp!

Är spelet baserat på boken?
Long live play!
Playstation 3!

Re: Boktipset! 12 okt 2011 10:09 #5

Jepp, har inte spelat det dock. Tänkte jag skulle fixa det nu när hösten drar in. Om nån har testat det så får ni gärna berätta vad ni tyckte.
Det finns 10 sorters människor. Det som förstår binära tal och de som inte gör det.

Re: Boktipset! 12 okt 2011 10:18 #6

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
Kan berätta att det är rea på det spelet @steam just nu
Long live play!
Playstation 3!

Re: Boktipset! 12 okt 2011 11:07 #7

Såhär inför Halloween kan man kanske ta Neil Gaimans idé i beaktande.
Man läser samt ger bort en bok från skräck/rysar-genren till någon.
För min del så blir det nog till att låna ut någon av mina Ajvide-böcker.
Är ni intreserade av denna idéen så kolla klippet samt länken nedanför.

http://www.allhallowsread.com/

Re: Boktipset! 18 nov 2011 19:16 #8

SteeveNippel skrev:

4/5 tummar upp!

Den här boken tänker jag önska/skaffa mig. Låter mycket intressant.
Finns tydligen en uppföljare också: Metro 2034.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Boktipset! 18 nov 2011 20:14 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tror att dom böckerna är right up your alley Marcus. Spelen ska väl vara rätt så bra dom också.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Boktipset! 18 nov 2011 21:45 #10

Tror att de kan vara jävligt najs... men tiden!!!
ffavs.wordpress.com

Re: Boktipset! 18 nov 2011 22:22 #11

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
How easy it is to deny....the time!

För att halvcitera Chuck Shuldiner (RIP).

Re: Boktipset! 29 feb 2012 12:53 #12

Världskrig Z: en muntlig historik över zombiekriget - Max Brooks

Boken handlar om en journalist som intervjuar olika personer runt om i världen som var med då mänskligheten höll på att utrotas av zombier.

Boken gen en inblick i hur ett världsomspännande krig skulle kunna föra mänskligheten närmre och samtidigt de politiska spelen som pågår bakom kulisserna.

Trots att det endast är flera kortare berättelser så är det inte svårt att känna den röda tråden och det känns som man ibland ser på en nyhetsdokumentär eller läser ur en historiebok.

Helt klart läsvärd!

7/10 tummar upp!

Re: Boktipset! 29 feb 2012 20:01 #13

Låter helt klart intressant. Det är alltid kul när de gör "orealistiska" filmer samt böcker ur en dokumenterande-vinkel.

Re: Boktipset! 29 feb 2012 22:45 #14

• Hannes
  • Klappa
Läste faktiskt precis ut Metro 2033 som ni pratar om ovan. Det var en väldigt intressant om än fantastiskt dyster värld som målas i boken och att läsa om de olika sätt som invånarna i tunnelbanan anpassat sig till situationen med är väldigt intressant.
Rekommenderas.

Re: Boktipset! 01 mar 2012 07:48 #15

Har du boken Hannes? Jag lånar den gärna.
ffavs.wordpress.com

Re: Boktipset! 02 mar 2012 12:31 #16

• Hannes
  • Klappa
Den tillhörde tyvärr biblioteket.

Re: Boktipset! 02 mar 2012 14:13 #17

Den är på väg hem idag ändå. Bokrea FTW.
ffavs.wordpress.com

Re: Boktipset! 04 mar 2012 20:12 #18

Jag har inte köpt en enda bok, fast jag är ju också ruskigt dålig på att läsa böcker. Läser nästan enbart när jag sitter på toa och där kan man ju inte sitta i flera timmar för då domnar ju benen bort o så kan man inte gå sen. Sjukt störigt!

Re: Boktipset! 04 mar 2012 20:20 #19

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Läsa på toa är kung. Fast jag läser bara tidningar, inga böcker.
Följande användare sa Tack så mycket: Pappapiraten
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.34 sekunder