Välkommen, Besökare

Xcom
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Xcom

Re: Xcom 09 jan 2013 09:48 #21

Så är det säkert, men nu är ju detta en tråd om uppföljaren till världens näst bästa spel: XCOM.

Gällande att forska på olika utomjordingar så var det ju samma sak i originalet. Gjorde man obduktioner och förhör av de olika och läste resultatet så fick man ju veta att den utomjordingen är känslig för "incendiary ammo", den är känslig för "majnd cöntrööö", medans de är duktiga på det här och det här. Så det var så att säga en manuellt bonus, kunskap till dig som person och inte +2 i spelet.

Men nyckeln till att lyckas i originalet var att snabbt få fatt i plasmavapen, vilket fungerade bra på alla fiender.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Xcom 20 aug 2013 11:21 #22

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Släpps väl ett nytt Xcom i dagarna om jag inte är helt felinformerad? Fast ett som är mer actionbetonat och mer utav en tredjepersonsskjutare.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Xcom 20 aug 2013 11:26 #23

"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Xcom 20 aug 2013 11:30 #24

ffavs.wordpress.com

Re: Xcom 21 aug 2013 07:38 #25

XCOM - Enemy Unknown var förresten ett jättebra spel! Inte lika bra som originalet men fortfarande riktigt bra.

8/10 Blaster Launchers
ffavs.wordpress.com

Re: Xcom 02 sep 2013 14:54 #26

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Vi diskuterade väl Xenonauts någon gång i nån tråd? Första Xcom/Ufo i lite annan/modernare skrud.

Re: Xcom 02 sep 2013 17:03 #27

Laddar ner demot nu.
ffavs.wordpress.com

Re: Xcom 02 sep 2013 19:56 #28

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Är ju bara Alpha än så länge men såg inte så dumt ut ändå.

Re: Xcom 02 sep 2013 22:47 #29

Det ser riktigt jäkla roligt ut! Jag lirade aldrig X-Com som barn men det har i mina ögon alltid varit intressant. Skönt att komma ifrån alla dessa repetitiva FPS'er.

Re: Xcom 03 sep 2013 07:10 #30

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Dom kunde skojat till designen en gnutta men som sagt, spelet är bara i alpha än så länge så det kanske kommer.

Re: Xcom 03 sep 2013 08:15 #31

Spelade en liten stund igår, och jag måste säga att det är rätt så likt originalet. Demot fungerade dessutom rätt så bra och krävde inte ens en installation. Är man det minsta nyfiken så är det inget att tveka på:

Ladda hem och testa!
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 03 sep 2013 08:16 av Totenfresser.

Re: Xcom 05 sep 2013 11:49 #32

Nya expansionen till Firaxis grummefräcka Enemy Unknown-tolkning:

ffavs.wordpress.com

Re: Xcom 05 sep 2013 12:06 #33

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Coolt. Släpps som DLC när då?

Re: Xcom 10 sep 2013 07:53 #34

Spelat lite xenonauts nu.

Det är faktiskt lika svårt som originalet. Så långt är det sig likt.

Fick byggt upp ett par baser, hade hyggliga soldater med tanke på speltiden, och det mesta flöt på rätt bra. Men helt plötsligt så sköt UFO:na ner alla mina interceptors. 5st borta i ett svep. Köpte nya, vilket kändes lite i plånkan men det var ändå ok. Men när de för femte gången totalskrotade min flotta så tålde inte plånboken mer, och jag lät jorden falla i utomjordingarnas händer.

Det är ett helt ok spel, men SVÅRT!!
ffavs.wordpress.com

Re: Xcom 10 sep 2013 08:23 #35

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Vad kör du på för svårighetsgrad?

Re: Xcom 10 sep 2013 08:42 #36

Jag körde på normal och inte iron man mode. Har aldrig fattat grejen med det riktigt.
ffavs.wordpress.com

Re: Xcom 10 sep 2013 09:35 #37

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Är det att man inte får spara?

Re: Xcom 10 sep 2013 09:42 #38

Japp. Inget spara utom vid specifika tillfällen, typ månadsskiften eller så.
ffavs.wordpress.com

Re: Xcom 10 sep 2013 10:02 #39

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Fånigt. Datorn fuskar ju hela tiden så varför ska man inte själv få "fuska" lite?

Re: Xcom 10 sep 2013 10:27 #40

Exakt. Det är ju den enda fördelen man har mot datorn...
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid det tog att skapa denna sida: 0.39 sekunder