Välkommen, Besökare

Diablo 3 eller vart satte jag svärdet?
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet?

Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 23 mar 2012 22:02 #1

Den 15'e Maj släpps äntligen Diablo 3. Blizzard har bara retat oss i tio år om vad som komma skall och snart är stunden kommen. Som jag har längtat! Är det fler än jag som är tokiga i Blizzard och deras tre eminenta Diablo-spel?

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 24 mar 2012 09:40 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gillade ettan men har inte spelat det sedan det släpptes, när var det 98? Det jag har sett av trean ser riktigt bra ut. Det skulle väl eventuellt komma till konsolerna också?
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 26 mar 2012 07:29 #3

Ja, de säger att en konsolversion är under arbete också. Men det skall ju spelas med tangentbord + mus. Jag har egentligen inte spelat något av de tidigare spelen, för då spelade jag annat istället, så jag har inget känslomässigt tvång att spela detta. Men det ser ganska så läckert ut.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 26 mar 2012 09:37 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Får väl som om man spelar det någon dag. Efter att man har spelat igenom Mass Effect 3 och Borderlands 2, vilket kanske kan bli någon gång under våren 2015.

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 26 mar 2012 13:35 #5

Jag håller med dig Marcus, Diablo är bäst tillsammans med tangentbord och mus. Jag har lirat både ettan och tvåan och har väntat så länge på trean. Ettan är det som jag har plöjt igenom allra mest och även det som jag tycker har varit roligast att spela. Det måste även vara första gången jag lirade med någon annan som inte satte i samma rum som mig. Battlenet var fasen stort på den tiden, helt galet hur många människor man träffade och lärde känna. Träffade faktiskt en tjej som senare skulle bli min flickvän för tre år. Så kan det gå!

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 26 mar 2012 14:19 #6

Jag började spela 2:an för ett par månader sedan för jag tänkte att jag ville sätta mig in lite i spelserien, men jag hade ingen motivation att fortsätta bortom 20 minuters speltid. Jag har för liten känslomässig anknytning till Diablo-spelen för att kunna se bortom gammal, utdaterad grafik, pissigt interface och omständiga kringprogram för att kunna starta skiten.
Däremot tror jag att jag skulle uppskatta 3:an väldigt mycket. Så blir det en ytterst tråkig sommar och jag börjar hata allt annat jag fyller min tid med så lär Diablo III ligga högt upp på listan... Men som Gede säger; Efter ME3 och Borderlands 2... Hösten 2015.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 15 maj 2012 21:25 #7

Skippa 2'an Marcus och ta dig längre tillbaka i tiden. Ettan är ruskigt mycket bättre, rent storymässigt och spelmässigt.
Du får helt enkelt se bortom den pissiga grafiken. Lyssna till ljudbilden istället och se hur de med små medel har lyckats bygga upp fina byn Tristram och den karismatiske Deckard Cain.

Ikväll lirar jag Diablo 3. ÄNTLIGEN!! Efter tolv års väntan är liret äntligen här och jag hoppas så innerligt att serien har hittat tillbaka till sina rötter. Just nu installeras spelet och jag tror att mina förhoppningar kommer att infrias då installationsmusiken är hämtat direkt från Diablo 1, så jäkla snyggt gjort!! Det tar en tillbaka till 1998! Happy days!!

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 21 maj 2012 01:00 #8

Just det, för er som lirar Diablo 3 så kan ni adda mig genom min battletag pappapiraten#2107.

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 28 maj 2012 23:01 #9

Han är död! Diablo är död! ...och jag tror faktiskt inte att han kommer komma tillbaka någe mer.
Lite tråkigt kan jag känna, det va länge sedan jag hittade ett spel som jag blev hooked på.
:pinch: Varning: spoiler!

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 31 maj 2012 11:45 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Torchlight II kommer ju snart. Det kanske vore något för dig om du nu har Diablo-abstinens?

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 31 maj 2012 21:20 #11

Naje Gede! Jag tänker inte lira nått amatör-lowlife-lir! Jag gör det bara inte. Här hemma spelas det enbart proffsiga elitistiska spel från stora bolag eller från små små små hippa trendiga indie-bolag.

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 02 jun 2012 20:16 #12

• Hannes
  • Klappa
Utvecklaren bakom Torchlight består nog av fler Diablo 2 devs än vad Diablo 3 gör
Senast ändrad: 02 jun 2012 20:16 av Hannes.

Re: Diablo 3 eller vart satte jag svärdet? 03 jun 2012 01:10 #13

Tror du? Ja kanske, men torchlight känns för min del som ett spel som vill vara nått det inte är, ett Diablo-spel.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.29 sekunder