Välkommen, Besökare

GOG.com
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: GOG.com

Re: GOG.com 22 dec 2011 08:14 #101

Fallout 2. Lätt! Kan knappt hålla mig från det
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: GOG.com 22 dec 2011 08:27 #102

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Hur många gånger har du spelat igenom det egentligen?
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: GOG.com 22 dec 2011 08:48 #103

Tre eller fyra gånger tror jag. Och sen en massa gånger som jag startat men slutat på grund av kompabilitetsproblem.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: GOG.com 22 dec 2011 10:39 #104

Har nu utrett anledningen till avsaknaden av mina s.k. "aimed shots"...
Det var som jag misstänkte, att det var något jag valt med min gubbe som störde ut detta, nämnligen en trait som heter "Fast shot".
"Penalty = Cannot aim attacks"
fallout.wikia.com/wiki/Fallout_traits

Blir INTE "Fast shot" när jag startar Fallout 2 kan jag säga. Ögonskott är alldeles för tillfredsställande för att byta ut mot lite action points.
ffavs.wordpress.com

Re: GOG.com 22 dec 2011 11:46 #105

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Se där ja, allt har en naturlig förklaring. Även i Fallout.

Re: GOG.com 22 dec 2011 11:49 #106

Jepp. Blev lite orolig där ett tag. Men nu när man vet så känns det bättre.
ffavs.wordpress.com

Re: GOG.com 22 dec 2011 18:31 #107

Sådär. Då var Fallout avklarat och jag blev en hjälte! Precis som i verkliheten!!

Vilka fler har klarat av ngt spel köpt på gog.com?
ffavs.wordpress.com

Re: GOG.com 22 dec 2011 19:36 #108

• Hannes
  • Klappa
Det är snarare spelen som har klarat av mig.
Fy tusan vad gamla spel är svåra.

Re: GOG.com 22 dec 2011 22:12 #109

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Köpa, testa, nästa gäller tyvärr för mig så här långt. Jag och mitt jävla tålamod.

Re: GOG.com 23 dec 2011 07:49 #110

Gamla spel ÄR mycket mer brutala och oförlåtande mot spelaren än nya lir. Därför är känslan när man väl klarat av dem så mycket trevligare!
Vem kommer ihåg när de klarade Modern warfare 2 exempelvis??
Jag kommer i alla fall ihåg när jag klarade Ufo:enemy unknown första gången, och det var många år sedan.
ffavs.wordpress.com

Re: GOG.com 16 jan 2012 09:45 #111

Klarade första träningsuppdraget i commandos 2 i helgen. Hälften på uppdrag två är också klarat med assistans av Hannes.
ffavs.wordpress.com

Re: GOG.com 16 jan 2012 09:50 #112

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Dags att installera det snart då. Har legat och gottat till sig länge nog nu.

Är det kul att spela då?

Re: GOG.com 16 jan 2012 09:55 #113

Skulle faktiskt inte säga att det är askul att spela i nuläget... Bråkar fortfarande en hel del med interfacet vilket gång på gång resulterar i att jag får använda mig av mina quicksaves. Men när man väl lär sig så tror jag absolut att man kan njuta lite mer av pusslet!
ffavs.wordpress.com

Re: GOG.com 16 jan 2012 10:52 #114

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Spelar du på 11" här med eller?

Re: GOG.com 16 jan 2012 11:52 #115

Stämmer bra. 11" is the shit som ger mer match åt spelen.
ffavs.wordpress.com

Re: GOG.com 17 jan 2012 10:03 #116

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Så. Då har jag installerat och testat Commandos 2. Fattar verkligen ingenting...
Hur flyttar jag gubbar jag slagit ner?, varför kan jag inte skjuta mig en tysk?, varför kan jag inte ta en nedslagen tysks vapen och uniform?

Detta är ett spel som verkligen inte håller en i handen.

Re: GOG.com 17 jan 2012 10:30 #117

Som allas vår Gröna basker Hannes sa till mig: Shift är din bäste vän. Och tjuven kan inte binda tyskar.
ffavs.wordpress.com

Re: GOG.com 17 jan 2012 11:26 #118

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Aha! Shift är alltså min bästa vän? Skall kollas upp.

Jo, jag har märkt att bara vissa gubbar kan göra vissa saker. Inte särskilt verkligt men en del av spelmekaniken så klart.

Re: GOG.com 17 jan 2012 11:39 #119

Sen så kan man ju högerklicka på "item-knapparna" för att välja andra saker än pistol och näve och så...
ffavs.wordpress.com

Re: GOG.com 17 jan 2012 13:31 #120

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Då har jag klarat första tutorial-uppdraget och börjat fila på det andra. Det är f*n inte lätt när man inte vet vad dom olika grejerna är till för och vad dom olika gubbarna klarar av.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.35 sekunder