Välkommen, Besökare

Datorspels tråden!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Datorspels tråden!

Re: Datorspels tråden! 12 feb 2012 12:21 #381

Gede skrev:
Som stort fan av dom gamla Lucasarts-spelen så har jag naturligtvis koll på Monkey Island, Gilbert och Schafer. Detta är grymma nyheter som jag hoppas resulterar i ett nytt fantastiskt peka-o-klicka äventyr.
Hoppas hoppas hoppas...

Gede skrev:
Hur gick det förresten med Psychonauts 2 som skulle bekostas av svenske profilen Notch?
Det är nog på planeringsstadiet ja. Coolt att Notch hörde av sig lite slentriant över Twitter.

Om jag fick välja vilket lir som skulle portas till Mac så skulle det vara Castlevania; Symphony of the night. Åh va jag älskar det spelet. Ångrar att jag sålde mina två exemplar.

På tal om spel till Macen, Gede...jag har köpt Trine 2 nu.
Så jäkla gött att få möta trion igen, visste inte att jag faktiskt hade saknat dem.

Re: Datorspels tråden! 12 feb 2012 21:42 #382

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Pappa Piraten skrev:

På tal om spel till Macen, Gede...jag har köpt Trine 2 nu.
Så jäkla gött att få möta trion igen, visste inte att jag faktiskt hade saknat dem.

Sweet. Väntar fortfarande på att Trine 2 ska dyka upp på Playstation Network. Vetefan varför dom är så sega på att få ut det, spelet verkar ju grymt...
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Datorspels tråden! 12 feb 2012 22:19 #383

Det är precis som ettan fast det är lite "mer" o lite snyggare.

Re: Datorspels tråden! 14 feb 2012 08:16 #384

Det är ju synd bara att det är väldigt få spel som portas till Mac.
Du får ta upp Diablo III när det släpps PP. Blizzard är ju åtminstone trevliga som spelutvecklare då alla deras spel släpps till Mac också.
Starcraft II visar ju dessutom att Macen faktiskt fungerar som spelplattform.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Datorspels tråden! 14 feb 2012 17:49 #385

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Lite konstigt egentligen att det egentligen bara är Blizzard av dom stora speljättarna som verkar vara intresserade av att utveckla för Mac. Alla kan väl inte enbart vara intresserade av att använda sin Mac till grafisk design och liknande?

Re: Datorspels tråden! 14 feb 2012 17:57 #386

... nej bevisligen... och ja, konstigt.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Datorspels tråden! 14 feb 2012 20:57 #387

Det är mycket lustigt att det enbart är Blizzard samt diverse indiestudios som vågar vända sig till Mac-användare. Blizzard ska ha en eloge för att alltid satt spelaren i fokus vare sig spelaren sitter bakom en pc eller en mac. För min del är Diablo III ett frekkin' måste! Jag älskar de tidigare Diablo-spelen.

Re: Datorspels tråden! 15 feb 2012 07:06 #388

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja Diablo III blir nog jävligt coolt med mycket hack-o-slafs och spellcasting.
Senast ändrad: 15 feb 2012 07:07 av Gede.

Re: Datorspels tråden! 15 feb 2012 08:06 #389

iD har ju också alltid varit rätt så plattforms-oberoende. Rage har ju exempelvis släppts till Macen också ganska nyligen, liksom de flesta DOOM-spel har släppts till OSX.
ffavs.wordpress.com

Re: Datorspels tråden! 15 feb 2012 08:45 #390

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Rage ja. Borderlands-light typ. Kanske vore något? Eller så inväntar man Borderlands 2.

Re: Datorspels tråden! 15 feb 2012 11:12 #391

Borderlands 2 alla gånger! Är inte så värst sugen på Rage alls faktiskt. Tycker det ser fult ut i designen. Brunt.
ffavs.wordpress.com

Re: Datorspels tråden! 15 feb 2012 12:21 #392

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Brunt är fult. Det får bli Borderlands 2 istället då.

Re: Datorspels tråden! 15 feb 2012 16:11 #393

ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 15 feb 2012 16:13 av Totenfresser.

Re: Datorspels tråden! 15 feb 2012 17:32 #394

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja. Fast just nu 199kr-i-reabacken-sugen. Men vi får väl testa co-op demot någon dag och testa helt enkelt.

Re: Datorspels tråden! 15 feb 2012 18:40 #395

• Bohauo
  • Grundare
Är rätt nyfiken på nya syndicate...
spelade de två andra men detta är ju en FPS inte RTS som de andra...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Datorspels tråden! 15 feb 2012 21:41 #396

Nej inte Syndicate! Jag tror inte på att presentera liret som ett FPS. De behöver enbart cleana upp grafiken och fixa nya en ny story så hade det hållt. Jag tror att Syndicate kommer bli ytterligare ett FPS i mängden.

Re: Datorspels tråden! 16 feb 2012 06:41 #397

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ett strategispel vore ju naturligtvis att föredra men "Syndicate - The FPS version" verkar ändå helt ok tycker jag. Grafik över medel, fett ljud, lite sköna gimmickgrejer med hackandet och sist men inte minst: CO-OP. Som sagt, när det hamnar i reabacken så är jag nog där och rotar.

Re: Datorspels tråden! 16 feb 2012 08:04 #398

Jag kan nog tänka mig att prova. Jag har inte sådana känslor till originalet då jag inte spelade det något vidare mycket.

Jag är mer mot principen att alla gamla godingar helt plötsligt skall bli FPS, som om det är det enda formatet som man klarar av att skapa idag.

Jag väntar med skräck på Heroes of Might and Magic 3 - The FPS!
ffavs.wordpress.com

Re: Datorspels tråden! 16 feb 2012 09:09 #399

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja, det hade väl inte varit så kul kanske. Däremot så hade jag nog inte haft så mycket emot en FPS-version av Dawn Of War. Jag tror att Warhammer 40k kan funka väldigt bra som skjutare. Om man gör det rätt då vill säga, inte som det där apkassa Fire Warrior som kom för några år sedan. Det sög _____ (plats för valfri kroppsdel).

Re: Datorspels tråden! 16 feb 2012 09:16 #400

Knäveck?
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.40 sekunder