Välkommen, Besökare

Datorspels tråden!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Datorspels tråden!

Datorspels tråden! 06 okt 2011 18:22 #1

• Bohauo
  • Grundare
Masseffect 3 släpps i maj 2012... längtar...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Datorspels tråden! 06 okt 2011 18:52 #2

Jag ser också fram mot detta epos.
Blev helt fast i 2:an och samtidigt sur över att första mass effect inte fanns till ps3... Hoppas att de håller stilen med 3:an bara så att inte de nya akrobatkonsterna får för stor plats i spelet.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Datorspels tråden! 06 okt 2011 20:14 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Mass Effect 3 kommer att rocka, sanna mina ord. Längtar sjukt mycket efter att få avsluta trilogin med min rumpsparkande "fem-Shep".

Tyvärr så måste jag med sorg meddela att jag har avbokat Battlefield 3 eftersom jag inser att jag inte kommer kunna lägga ner så mycket som behövs på det för att hänga med i multiplayer.
Får bli ett köp när det sjunkit i pris och man i lugn och ro kan lira igenom kampanjen i singleplayer och eventuellt co-op.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Datorspels tråden! 07 okt 2011 23:04 #4

Åh jag önskar önskar önskar att någon beläst jäkel skulle kunna porta Mass Effect-liren till Mac OS X.
Men innan det händer önskar jag även att Diablo 3 kommer lanseras, herregud (pardon me buddie) vad jag har längtat efter det spelet!

Re: Datorspels tråden! 08 okt 2011 00:09 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
När kommer det då? Vet att Blizzard har visat en hel del gameplayfilmer och sånt men kan inte minnas att jag sett ett datum.

Re: Datorspels tråden! 08 okt 2011 00:24 #6

2012 om vi har tur. Blizzard är ju kända för att ta tid på sig att skapa sina mästerverk.

Re: Datorspels tråden! 08 okt 2011 00:34 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja ja, bara det blir bra så får dom gärna ta lite tid på sig. Ingen idé att stressa, man blir bara så dålig i magen då.

Re: Datorspels tråden! 08 okt 2011 00:39 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Petter på Gamereactor har förresten nu gjort över 5000 blogginlägg, ska inte vi alla surfa dit och förundras över vilken otroligt begåvad människa han är?

Re: Datorspels tråden! 08 okt 2011 00:44 #9

Hahaha, jag funderade häromdan och tänkte att jag skulle göra en syrlig tweet om honom men jag orkade inte.

Re: Datorspels tråden! 08 okt 2011 03:24 #10

• Dearly Devoted
  • Praktikant
  • Jag och Anders, mitt alldeles egna lilla ego Och s
27e släpps Battlefield 3!!! Ska bli så nice! Ska lira betan på kryssningen hela helgen!

Re: Datorspels tråden! 08 okt 2011 22:40 #11

Star Wars The Old Republic släpps den 20e dec.

Trailern ser lovande ut.

Star Wars the Old Republic
Det finns 10 sorters människor. Det som förstår binära tal och de som inte gör det.
Följande användare sa Tack så mycket: Gede

Re: Datorspels tråden! 09 okt 2011 10:41 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Hade jag haft tid och en bra dator så skulle jag nog faktiskt börja spela Old Republic. Men nu har jag varken eller så det skiter sig. Spelet i sig verkar riktigt bra, ska bli intressant att se vilka recensioner det får.
Fantastiskt grymma CGI-trailers dom gjort till spelet för övrigt, slår prequeltrilogin på fingrarna.

Re: Datorspels tråden! 09 okt 2011 21:19 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Mer Star Wars-känsla än hela prequeltrilogin:

Star Wars: The Old Republic E3 Cinematic trailer

Re: Datorspels tråden! 10 okt 2011 09:21 #14

Det är precis som du säger tiden, som inte räcker till. Annars hade jag också gärna provat detta. Skrikiga 13-14åringar till trots.
Det är därför jag numer spelar spel helt utan tidskrav, mål eller datorkrav.
Säg hej till Helikoptersimulator! 10minuter till övers?? Då har du tid att krasha 30-50 gånger. Lycklig markkänning!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Datorspels tråden! 10 okt 2011 09:26 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Härligt, härligt.
Ett bra spel för mig i dagens läge är ett som funkar att spela i just 15-min intervaller. Är helisimulator den enda vägen? Måste finnas fler spel som klarar detta krav. Ett utan en story som måste följas eller 2-timmars uppdrag i ett mörkt slott.

Re: Datorspels tråden! 10 okt 2011 09:36 #16

Du har ju alltid TGmotorcross! Ett fint flashspel med sladdrig gubbe och s.k. fysik i grytan. Jag brukar hata det efter 5 minuter , så sett till tidsaspekten så är det perfekt.
ffavs.wordpress.com

Re: Datorspels tråden! 10 okt 2011 09:46 #17

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Hat efter 5min ey? Låter ju alldeles utmärkt.

Re: Datorspels tråden! 10 okt 2011 11:38 #18

Annars har jag sett att nya GT5-uppdateringen ger möjlighet till att spara, in action, när du kör endurance race. Nu kan du få de förhatliga 24 timmarna att bli precis så långa som du vill.
ffavs.wordpress.com

Re: Datorspels tråden! 10 okt 2011 12:00 #19

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Så du tycker att jag skall skaffa GT5 då alltså?

Vad tycks förresten om Forza 4? Verkar riktigt bra om man ska gå på dom recensioner som kommit, nästan så att en så kass bilspelare som jag blir sugen.

Re: Datorspels tråden! 10 okt 2011 12:08 #20

I mina ögon handlar det valet mest om plattform och bilutbudet...
Standardbilarna skall ju dessutom få cockpit view i GT5 nu, så skillnaderna blir än mindre.
Men Forza 4 skulle väl få ett "cruise-läge" nu väl? Kan ju vara ball i 10 minuter kanske?!?
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.41 sekunder