Välkommen, Besökare

Indiana Jones - whip it!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Indiana Jones - whip it!

Indiana Jones - whip it! 05 okt 2011 10:30 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
En inte helt okänd filmserie om en arkeolog som har en förkärlek att hamna i trubbel.

Filmserien består av följande rullar:

*Raiders of the Lost Ark (1981)

*Indiana Jones and the Temple of Doom (1984)

*Indiana Jones and the Last Crusade (1989)

*Indiana Jones and the Kingdom of the Crystal Skull (2008)

Kanske får vi se Indy i en femte film vad det lider, bara att hoppas.

Men det vi alla frågar oss är: Har du köpt Indy-boxen än Bohauo?
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape
Senast ändrad: 05 okt 2011 10:32 av Gede.

Re: Indiana Jones - whip it! 05 okt 2011 19:25 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Har pushat för det så många gånger innan men nu gör jag det igen.

Ett av Indiana Jones främsta äventyr. Onda nazister, domedagsmaskiner och fagra damer. Upplev äventyret på närmsta PC med 386-processor och Sound Blaster 16-ljudkort:

Indiana Jones and the Fate of Atlantis

Peka-och-klicka äventyr i dess renaste form. Från mästarna på Lucasarts. Måste spelas.

(OBS, fungerar även på moderna PCs)

Re: Indiana Jones - whip it! 11 okt 2011 22:57 #3

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
Man kan inte säga annat än att Indiana Jones är bland de bästa filmerna som någonsin har gjorts!
Long live play!
Playstation 3!

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 06:44 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Damn straight! Indy är bäst.

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 07:40 #5

Ett helt lysande spel. Undrar hur många timmar vi egentligen lade på att snurra de där solskivorna för att hitta rätt kombination...

Gede skrev:
Har pushat för det så många gånger innan men nu gör jag det igen.

Ett av Indiana Jones främsta äventyr. Onda nazister, domedagsmaskiner och fagra damer. Upplev äventyret på närmsta PC med 386-processor och Sound Blaster 16-ljudkort:

Indiana Jones and the Fate of Atlantis

Peka-och-klicka äventyr i dess renaste form. Från mästarna på Lucasarts. Måste spelas.

(OBS, fungerar även på moderna PCs)
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 08:43 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja jösses vilken tid det tog att få dom där skivorna rätt. Men det var det värt.
Slog du förresten någonsin ner han den jättestora nazisten som egentligen bara gick att komma förbi om man rullade en stor sten över honom?

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 08:53 #7

Jag slog ned honom när jag spelade igenom det för 3:e eller 4:e gången...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 09:43 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Glömde att skriva det förut men spelet finns att köpa för 4 eurosar på Steam. Bara att skaffa och njuta.

Synd att dom inte gjorde film av denna underbara story förresten istället för den lite trista Kristallskallen.
Följande användare sa Tack så mycket: Zynad

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 10:04 #9

Gede skrev:
Synd att dom inte gjorde film av denna underbara story förresten istället för den lite trista Kristallskallen.

Det hade blivit en riktigt fet film! Kommer ihåg att vi pratade en hel del om detta när spelet fortfarande var någorlunda aktuellt. Men som sagt... istället blev det något trist om aliens i ett arkeologifodral. Atlantis borde ju vara det ultimata arkeologiska fyndet näst Bejesus och arken.
ffavs.wordpress.com

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 10:05 #10

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
Blir nog absolut att kolla in!

edit : Lite off-topic men om man gillar indiana jones så är Uncharted serien på Playstation verkligen att rekommendera då det e väldigt likt!
Long live play!
Playstation 3!
Senast ändrad: 12 okt 2011 10:09 av Zynad.

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 11:14 #11

Zynad skrev:
Blir nog absolut att kolla in!

edit : Lite off-topic men om man gillar indiana jones så är Uncharted serien på Playstation verkligen att rekommendera då det e väldigt likt!

Spelade igenom 1:an och som du säger är det ett grymt spel. Vet inte varför jag inte tagit upp resterande i serien faktiskt... Tror jag spelade demot av tvåan och tyckte att det blev för mycket skjuta.

Första spelet påminner mig väldigt mycket om de gamla tombraider-liren som man kunde ägna hur mycket tid som helst åt. Dock lite mer actionbetonad och färre pussel.
Har tvåan mer eller mindre skjuta jämfört med det första?
ffavs.wordpress.com

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 11:37 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Uncharted skulle ha varit Indy-spel. Vilken lycka det hade varit.
Och George Lucas borde aldrig mer få skriva en Indiana Jones-story. Vilken lycka det hade varit.

Mack: Tror att 2:an är lika mycket skjuta som 1:an

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 11:38 #13

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
Det är väldigt likt på just den biten, det blir lite skjuta här och var men det e så sjukt bra integrerat i spelet så att det passar verkligen in i storyn. Precis som skjut scenerna i indiana jones filmerna. Uncharted 2 är utan tvekan det bästa spelet jag har lirat. Tätt följt utav 1an! Uncharted 3 är det mest spikade inköpet på länge!
Long live play!
Playstation 3!

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 11:45 #14

Får nog ta och leta i reabackarna efter nummer två då! Saknar ett lite lättsamt men ack så engagerande spel.
ffavs.wordpress.com

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 11:57 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Eller så kan du spela Indiana Jones and the Last Crusade.

Ok, spelet är kanske inte så bra. Men filmen är grym!

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 12:37 #16

Där tog man knytnävarna till tyskarna! Zeppelinar-delen som du har bild från där kommer jag ihåg som mycket rolig!
Hihi... Alla jävla vägspärrar...
ffavs.wordpress.com

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 14:07 #17

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Mycket irritation i det spelet som lyckades sådär med att tolka filmen. För lite pussel och för mycket slåss för min smak. Var förresten ökenjakten med i spelet?
En av filmens häftigaste delar tycker jag.

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 14:29 #18

Har inget minne av ökenjakt i det spelet. Mestadels bibliotek, kloaker, zeppelinare och vägspärrar som finns kvar i mitt huvud.
ffavs.wordpress.com

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 15:05 #19

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Slottet Brunwald också. Där man försöker kränga läderjackor till diverse nazistvakter.

Re: Indiana Jones - whip it! 12 okt 2011 15:13 #20

Gede skrev:
Slottet Brunwald också. Där man försöker kränga läderjackor till diverse nazistvakter.

Hehe... Det hade jag glömt. Fett e det. Kanske skulle ha något oldies but goldies-lan någon gång. Många personer runt en dator.
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.48 sekunder