Välkommen, Besökare

Anvil! The story of Anvil
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Anvil! The story of Anvil

Anvil! The story of Anvil 06 dec 2011 06:56 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jaaa det är metal. Igen. Men den här dokumentären är så mycket mer.
Drömmar som aldrig slagit in, missade tillfällen och vänskap som håller i vått och torrt.
Anvil är bandet som aldrig slog igenom och hamnade långt bak i kölvattnet efter Metallica och alla dom andra. Åren går, grabbarna i bandet knegar på med sina vanliga jobb samtidigt som dom försöker hålla en tynande karriär vid liv.
När vi som åskådare kommer in i Lips och Robbs liv står dom mer eller mindre vid ett vägskäl, det är nu eller aldrig. Det lånas pengar och allt satsas på en ny skiva och en Europa-turné. Sedan är det bara att hänga med på resan, som blir mycket underhållande och fylld med mer eller mindre bisarra situationer.
Jag gillar verkligen den här dokumentären. Mycket tack vare dom unika personligheter som är Lips och Robb. Se den!

"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape
Senast ändrad: 06 dec 2011 06:56 av Gede.

Re: Anvil! The story of Anvil 06 dec 2011 09:00 #2

Jag har sett den och jag ser den gärna flera gånger, för så bra är den.
Det här är Spinal Tap på riktigt. Mycket sevärd.

Och den här dokumentären har egentligen mycket lite att göra med metal. Det handlar om kärlek till musik och svårigheterna med att leva av och med musiken, oavsett musikgenré. Dokumentären i sig är ett fantastiskt bevis på hur långt passionerade musiker är beredda att gå för att få sina "15min" i rampljuset.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Anvil! The story of Anvil 06 dec 2011 09:09 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja och man unnar verkligen Anvil det uppsving och den någorlunda framgång dom fick efter den här dokumentären.

Re: Anvil! The story of Anvil 06 dec 2011 23:00 #4

Awsome! Jag tycker det är så fint när de skäller på varandra i köket. I fucking love you man!!
Åh dramatiken! Priceless!

Re: Anvil! The story of Anvil 07 dec 2011 06:12 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Manlig vänskap när den är som bäst.

Re: Anvil! The story of Anvil 07 dec 2011 08:39 #6

Ja, det är fint!!

Det görs för lite sånt här och för mycket American pie's.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.17 sekunder