Välkommen, Besökare

Så jävla metal
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Så jävla metal

Så jävla metal 30 nov 2011 06:39 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Är sjukt sugen på att se denna dokumentär om den svenska metalhistorien. DVDn släpps tydligen idag och jag har självklart önskat mig den i julaklapp. Och vill inte tomten ge den till mig så köper jag den själv. Någon som kanske har sett?

Siewert Öholm är naturligtvis skeptisk som vanligt:
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Så jävla metal 30 nov 2011 08:07 #2

Nej! Har inte sett den men vill gärna.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Så jävla metal 30 nov 2011 10:53 #3

• Gylhian
  • Stuntman
Läste trådtitlen som "Så jävla META" och tänkte att det här kunde vara något kul.

*lämnar tråd*

Re: Så jävla metal 30 nov 2011 11:48 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!

Metal är också kul, bara det att alla inte inser det. Det är mest tonårspojkar och män som vägrar att växa upp som förstår sig på det.

Re: Så jävla metal 30 nov 2011 22:37 #5

Åh nu blev jag lite pepp, även om jag inte nått större metal-fan. Men det är alltid kul att äga sådana här dokumentärer. Man kanske skulle köpa in dvd'n i samband med OKEJ-boken?

Re: Så jävla metal 01 dec 2011 06:42 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det kan nog vara en alldeles utmärkt kombo.

Re: Så jävla metal 07 jan 2012 08:38 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Så, då har man sett denna lilla dokumentär. Och den var väl ok. Tycker att det behandlar det mesta av relevans men det blir tyvärr ofta väldigt ytligt då många ämnen och band mest stressas förbi. Och för mig som "insatt" i metalvärlden så var det mest gammal skåpmat som togs upp men för en som inte lyssnar på Metal varje dag så är den nog intressant. Men för min egen del så kan jag inte ge ett högre betyg än 2 av 5. Tyvärr.

Re: Så jävla metal 09 jan 2012 08:22 #8

Då känns det inte som om jag kommer att skynda för att titta på denna. Standardhistorian har jag ganska litet intresse av, för som du säger så har vi ju växt upp med det.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.23 sekunder