Välkommen, Besökare

Bobby Fischer Against the World
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Bobby Fischer Against the World

Bobby Fischer Against the World 27 okt 2011 19:29 #1

Är inget fan av dokumentärer. Mest beroende på att de flesta är riktigt kassa. Men då och då dyker några guldägg upp. I det här fallet ett diamantägg.

Bobby Fischer är mannen som gick från att vara en skygg och tillbakadragen pojke, till en skygg och tillbakadragen schackmästare vars like aldrig setts. Han blev mer och mer tillbakadragen, och till slut blev han helt "out of his mind". Han blev en antisemtisk galning, trots att han var jude, och han förvisades från USA. Det enda landet i världen som ville ge honom asyl var Island, där han också spenderade sina sista år som galen shackmästare.

En superintressant dokumentär som mycket väl kan vara den bästa jag sett. Är det någon annan som haft turen att se den?

Re: Bobby Fischer Against the World 27 okt 2011 20:44 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Nope. Men det låter verkligen intressant. Visste inte att Fischer var galen bara att han var en stor del i propagandakriget mot forna Sovjet.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Bobby Fischer Against the World 27 okt 2011 22:47 #3

Ungefär så här galen var han när han fick asyl på Island:

=)
Bilagor:

Re: Bobby Fischer Against the World 28 okt 2011 07:01 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Så galen att han ville se ut som Tomten? Oj, det är gaaalet.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Bobby Fischer Against the World 28 okt 2011 07:56 #5

Verkar helt klart sevärd! Jag gillar ju dokumentärer så jag skall absolut ta och kolla upp denna.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.36 sekunder