Välkommen, Besökare

Forumsupporten!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Forumsupporten!

Re: Forumsupporten! 03 jul 2012 20:14 #41

Det befarar jag också tyvärr. Jag är här varje dag och kollar men oftast blir det inte mer än så.
Det känns inte jätteinspirerande att skriva för ett "dött" forum, det vet ju ni...ni har ju gjort det ett tag, och för det är jag otroligt tacksam. Det krävs SSWC-folk för att hålla ett sjunkande forum över vattenytan!
Tack som fan grabbar!

Dock är det inte sagt att vi kommer stänga ner filmapan. Nä, det betyder snarare att jag får lägga manken till ännu mer för att försöka få ut info om forumet. Jag vill ju att detta ska funka. Ingenting är omöjligt som någon envis person sa.

Hur som haver, hoppas att ni alla har det fint där ute i sommarvärmen och semestertider.

Re: Forumsupporten! 13 aug 2012 09:53 #42

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Bläurgh!
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Forumsupporten! 13 aug 2012 09:54 #43

Derka, derka. Jihad.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Forumsupporten! 14 aug 2012 12:22 #44

• Bohauo
  • Grundare
Gede skrev:
Bläurgh!

Marcus skrev:
Derka, derka. Jihad.

Jag förstår precis grabbar...
Har ni nått förslag på vad vi (Jag och PP) ska göra för att få igång detta igen???

Men se det från den ljusa sidan, Det kan inte bli värre...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"
Senast ändrad: 14 aug 2012 23:19 av Bohauo.

Re: Forumsupporten! 15 aug 2012 09:37 #45

Nu tänker jag säga vad jag tycker. Ta det som konstruktiv kritik.

Pappa Piraten skrev:
Det befarar jag också tyvärr. Jag är här varje dag och kollar men oftast blir det inte mer än så.
Det känns inte jätteinspirerande att skriva för ett "dött" forum

Det här tycker jag är åtminstone halva kärnan till problemet. Det är NI som driver forumet, men ni känner inte för att skriva här. Hur skall då andra vilja skriva här?

Bohauo skrev:
Jag förstår precis grabbar...
Har ni nått förslag på vad vi (Jag och PP) ska göra för att få igång detta igen???

Återigen, det är ert forum, men trots detta har jag redan kommit med förslag via PM till PP, men det har inte blivit något av detta. Lösningen för ett dött forum är lika simpel som svår; fler aktiva medlemmar. För att få fler aktiva medlemmar måste man kunna erbjuda något som saknas på andra forum. Gällande filmforum vet jag inte vad detta skulle vara eftersom jag bara hänger frekvent på heliforum nu för tiden.

Hur som helst så skulle detta forum inte bli mer levande för att jag och Gede skulle börja tajfsa här igen, för det lockar inte någon ny att delta, snarare tvärtom.

Lösningen är kort sagt: Aktivitet. Även från er. Och även från de andra 35 registrerade medlemmarna vilka skulle behöva fördubblas åtminstone...

Händer inget spännande så drar det inte att titta in här.

Anfäkta och über!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Forumsupporten! 15 aug 2012 09:43 #46

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det Marcus sa.

Re: Forumsupporten! 16 aug 2012 13:03 #47

• Bohauo
  • Grundare
Ok, då börjar jag väl tjafsa för mig själv då...
Nu har jag semester så jag kommer att se en massa gamla filmer som jag sedan skriver omdöme om här...

Re: Forumsupporten! 16 aug 2012 14:11 #48

Marcus skrev:
Hur som helst så skulle detta forum inte bli mer levande för att jag och Gede skulle börja tajfsa här igen, för det lockar inte någon ny att delta, snarare tvärtom.

Läs ordet "tjafsa" i dess rätta bemärkelse. Att det här forumet återgår till att bli något som mest kan liknas vid mitt och Gedes privata chatt-rum gör väl knappast någon nytta.
Diskutera däremot gör jag gärna, men så mycket tid har bevisligen varken du, jag eller någon annan av de andra 3st kvasi-aktiva, för att man skall kunna fylla ett forum med relevant innehåll.
ffavs.wordpress.com

Re: Forumsupporten! 16 aug 2012 16:27 #49

• Bohauo
  • Grundare
Jag läste "Tjavs" som ni menade det...

jag kommer dock att göra det jag sa i min föregående post, om ingen annan vill kommentera eller tycka till, so be it... jag kör på iallafall (läs nu inte som om jag vore sur eller nått sånt eller att ni skulle ha gett upp, för det vet jag att ni inte har...)

Re: Forumsupporten! 05 sep 2012 07:55 #50

Inbäddning av filmer från youtube funkar sådär... Fick kopiera "koden" från ett annat forum för att få det att fungera då det bara blev en textrad med länken här.
ffavs.wordpress.com

Re: Forumsupporten! 05 sep 2012 09:43 #51

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!

Funkar bra för mig...weird...
Senast ändrad: 05 sep 2012 09:43 av Gede.

Re: Forumsupporten! 05 sep 2012 09:45 #52

Jag får göra på olika sätt för varje video jag lägger upp. Bohauo kan säkert kolla koden i mina inlägg för att se detta.
ffavs.wordpress.com

Re: Forumsupporten! 05 sep 2012 18:20 #53

• Bohauo
  • Grundare
Har kollat din kod...

Det lättaste när du ska bädda in film från Youtube är att du använder dig av forumets "filmhanterare"...

Så här gör du:

1: Tryck/klicka på "filmknappen"

2: Hitta en "rullgardins meny" som heter "Leverantör", där väljer du "Youtube" (Längst ner på listan)

3: Bredvid "Leverantör" finns ett fält som heter "ID", där fyller du i "id-koden", den hittar du om du trycker på "Dela" knappen på Youtube sidan, samt uppe i addressfältet, allt efter "=" är din "Id-Kod"

4: Tryck på "Sätt in video"

För IMDb gör så här:

1: Hitta klippet på Youtube och följ inst. ovan...

Senast ändrad: 05 sep 2012 18:42 av Bohauo.

Re: Forumsupporten! 09 sep 2012 18:23 #54

Bra guide Bo! Jag var inte heller helt säker på hur man gjorde eller varför det i vissa fal inte funkade att enbart klistra in adressen för klippet.

Re: Forumsupporten! 19 aug 2013 08:57 #55

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Hallå, hallå! Marcus kan inte logga in. Han får upp detta när han försöker:

" Sorry, your login failed because you have been flagged as a spammer by a match of your details in our spambot database. If you are a genuine visitor, then we apologise. Please contact us to get the issue resolved. "

Hilfe!

Re: Forumsupporten! 19 aug 2013 11:03 #56

• Bohauo
  • Grundare
Jag tror att det ska vara fixat nu...
BTW jag fixade även "Marcus" namn som han bad mig om...

Re: Forumsupporten! 19 aug 2013 11:50 #57

Japp,

Tebax efter semestern så upptäckte jag att jag var spam.

Tack för snabb fix Bohauo!
ffavs.wordpress.com

Re: Forumsupporten! 19 aug 2013 13:43 #58

Jag vet att även Buggehult lider av det där spam-mankemanget.

Re: Forumsupporten! 19 aug 2013 13:57 #59

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jag led av det men det verkar ha fixat sig. Av sig själv eller genom guds (Bohauos) hand?

Re: Forumsupporten! 19 aug 2013 21:49 #60

Förmodligen har Bosse varit kvick och ordnat det.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.37 sekunder