Välkommen, Besökare

Ris & Ros
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Ris & Ros

Re: Ris & Ros 18 nov 2011 15:27 #21

Jag har haft mina funderingar på att lägga Off topic som en helt egen kategori då vi är så villiga att snacka mer än bara film, vilket glädjer mig även om mitt största fokus för detta forum ligger på filmerna.
Jag ska se vad jag kan ordna, den som är snäll och tålmodig får se.
Senast ändrad: 18 nov 2011 15:28 av Pappapiraten.

Re: Ris & Ros 12 dec 2012 09:28 #22

Fråga: Varför tar ni inte bort de polska och ryska spammarna?
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Följande användare sa Tack så mycket: Gede

Re: Ris & Ros 12 dec 2012 18:08 #23

• Bohauo
  • Grundare
Ser bra ut med många medlemmar

Nä skämt och sidor, jag letar efter en bättre säkerhets lösning när det gäller reggandet, då Kuena är ett nytt för mig har jag inte den kollen på vad som är bra och inte, innan dess vill jag inte ta bort dem, för de kommer bara tillbaka igen, jag har försökt i början...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Ris & Ros 13 dec 2012 08:34 #24

Vi har samma problem på forumet för vår modellflygklubb, och där har vi också säkerhetsfrågor och liknande men eftersom det är människor som sitter och reggar dessa konton och de har tillgång till Google transmutate så hjälper säkerhetslösningar föga. Det är således bara att radera skiten, vilket jag gör typ tre gånger i veckan på det forumet. Det är inte jobbigt alls, mer än de två minuter det tar. Vi har dessutom stängt av automatisk aktivering så att admin måste godkänna manuellt vilket gör att man lätt ser vad det är för stollar som reggar sig. 100% de senaste två månaderna har blivit raderade. Jobbigt? Ja. Bättre forum? Ja.

För mig är det en säkerhetsfråga, jag känner mig inte helt bekväm på ett forum som till dryga 70% domineras av potentiella hackare och spammare. Så för de "riktiga" användarnas skull så vill jag att ni tar bort dessa konton. Dessutom blir ju medlemslistan helt oöverskådlig med en massa gallimatias-namn sida upp och sida ner. Den medlemslistan ser inte bra ut om det är det du är ute efter.

Mina 2 cent.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 13 dec 2012 09:54 av Totenfresser.
Följande användare sa Tack så mycket: Gede

Re: Ris & Ros 13 dec 2012 19:29 #25

• Bohauo
  • Grundare
Rensat, Vi är nu -213 användare...

Synd att de inte var "riktiga", aktiva användare, det hade varit riktigt skoj...

Re: Ris & Ros 14 dec 2012 08:25 #26

Sweet. Nu känner jag mig tryggare igen. Jag gillar inte när man ligger i "underläge" på forum.
Men 213st??

Jaja, efter att ha rensat typ 50st användare per vecka den senaste tiden på flygklubbens forum så är man inte förvånad längre.

Tack för insatsen!
ffavs.wordpress.com

Re: Ris & Ros 18 dec 2012 12:09 #27

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jaha. Var det allt? Ingen mer respons på Macks och min lilla "räd"? Var är PP? Var är Dahl? Är det någon som bryr sig överhuvudtaget?
Jag gissar att svaret är nej.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Ris & Ros 18 dec 2012 19:05 #28

• Bohauo
  • Grundare
Jag pratade PP innan på jobb, sen kom vi in på film så jag vet inte vad kontentan blev... Min tysthet dessa dagar beror på tidsbrist... jag kommer försöka vara mer aktiv nu och svara på alla era nya inlägg samt skapa nya...

Re: Ris & Ros 18 dec 2012 22:17 #29

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Visst. Tid är inte helt lätt att få mycket av alla gånger men en kvart att skriva ett par inlägg borde väl alla ha?

Re: Ris & Ros 19 dec 2012 08:10 #30

Äsch, slappna av istället. Skriv om ni vill eller låt bli om man inte vill.
Jag tycker i alla fall det är kul att någon fortfarande är här och snackar skit.
ffavs.wordpress.com

Re: Ris & Ros 19 dec 2012 09:15 #31

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ok då. Slappnar av. Kärlek och julstämning till alla.

Re: Ris & Ros 19 dec 2012 09:50 #32

Sweet. Go julstämning!
ffavs.wordpress.com

Re: Ris & Ros 19 dec 2012 18:15 #33

• Bohauo
  • Grundare
helt ärligt är jag riktigt trött på julen, det brukar jag bli runt den 10 dec...

men men, Kärlek åt alla kan jag hålla med om...

Re: Ris & Ros 20 dec 2012 08:19 #34

Jo, det är ju många med dig Bohauo som inte trivs i juletider av många olika anledningar.

Själv är jag fortfarande som ett barn på julafton och älskar att både få och ge julklappar. Och sen är ju ris a'la maltan det näst bästa . Men bäst av allt är ju det lugn som infinner sig i mellandagarna där man bara "är" utan måsten tvång eller tider att passa. Sweet är det som sagt.
ffavs.wordpress.com

Re: Ris & Ros 20 dec 2012 10:33 #35

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jul är fortfarande kul. Och tur är väl det.

Re: Ris & Ros 26 dec 2012 01:39 #36

Jag är här gubbarna mina. Jag har inget att skylla på förutom att intresset för andra grejor än film eller Star Wars har kommit emellan. Kul att det har börjat rulla lite här på filmapan igen.

Re: Ris & Ros 26 dec 2012 11:38 #37

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja vi försöker lite iallafall. Finns det inga fler lurkers som vill posta lite inlägg?

Re: Ris & Ros 26 dec 2012 16:50 #38

• Bohauo
  • Grundare
Jag e oxå här...

Re: Ris & Ros 13 jan 2013 02:20 #39

• Dahl
  • Ljudtekniker
Jag har inte gett upp helt, bara så ni vet
May the force be with you....

Re: Ris & Ros 14 jan 2013 08:56 #40

*...lurking on the ledge of darkness...*
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.45 sekunder