Välkommen, Besökare

Ris & Ros
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Ris & Ros

Ris & Ros 05 okt 2011 23:36 #1

För att vi ska kunna etablera Sveriges trevligaste filmforum behöver vi er hjälp.
Utan er vore vi inte mycket till forum så därför vill vi mer än gärna höra era åsikter om filmapan.
Vi gör allt i vår makt för att forumet ska bli bättre och för att underlätta för oss kan ni nu lämna ris eller ros. Vi tackar på förhand!

Re: Ris & Ros 06 okt 2011 09:39 #2

Jag kan tycka att färgen för att markera nya meddelande (ljusblått) inte kontrasterar tillräckligt mot den vita standardfärgen.
Mörkare blå eller kanske Star Wars-orange hade funkat?

Sen kan jag tycka att en ordentlig förhandsgranskning hade vart gött, åtminstone när man lägger med bilder i inlägget. Nu ser jag bara attach-koden i förhandsgranskningen.

Snabbheten kanske blir bättre med det nya webhotellet?!?
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 06 okt 2011 09:39 av Totenfresser.

Re: Ris & Ros 06 okt 2011 11:41 #3

Ok, vet inte riktigt vad du menar Marcus. Varför markera nya meddelande?
Ta en printscreen om du har lust och förklara närmare.

Förhandsgranskningen funkar fint som den gör.
Har du lagt in bilden rätt så ska även den visas i förhandsgranskaren.

Angående snabbheten. Så som det ser ut nu är filmapan bunden till sitt nuvarande webhotell i minst ett halvår till. Så vi får snällt vänta ut tiden innan vi kan byta.
Men jo vi kommer fokusera på forumets kvickhet när vi byter till det nya webhotellet.
Senast ändrad: 06 okt 2011 11:43 av Pappapiraten.

Re: Ris & Ros 06 okt 2011 11:56 #4

Skärmdump bifogad.
Både på vad jag menar med att markera nya inlägg samt även hur jag ser förhandsgranskningen. Kanske har att göra med att jag kör Chrome?

Hursom, det är färgen på kuverten och texten jag menar kunde vara tydligare om det ligger något nytt under den kategorin (exempel på nedersta bilden även om den layouten är apful). Men jag kanske bara är en gnällgubbe.

Filmapan.jpg

Filmapan2.jpg

filmapan3.jpg
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Ris & Ros 06 okt 2011 12:03 #5

Men du, varför sitta och scrolla igenom hela förstasidan när du enkelt kan klicka på knappen nya inlägg uppe till höger?

Hm, angående förhandsgranskaren då. Hur lägger du in bilden? Sätter du egna taggar? [ img] [ /img]?
Eller använder du knappen för att lägga in bilder? Ah nu ser jag! Du använder bifoga fil.
Som sagt testa att använda knappen för att infoga bild istället. Då bör du se det i förhandsgranskaren.
Senast ändrad: 06 okt 2011 12:04 av Pappapiraten.

Re: Ris & Ros 06 okt 2011 12:11 #6

För att där är det kategoriserat och jag tycker att det ger en bra överblick. "Nya inlägg"-knappen är kanon men det kan också bli ganska rörigt. Och om jag nu bara vill läsa det nya inläggen under off-topic exempelvis, så är det mycket enklare att i startvyn bara scrolla ned och se om kategorin är röd. Bör dessutom spara kraft på servern då den inte måste göra sökningar hela tiden på vad som är nytt för respektive användare.

Jag använder "bilagor - lägg till fil" under redigeringsfönstret när jag lägger till bilderna.

Bra eller anus?
Filmapan_2011-10-06.jpg

Marcus
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 06 okt 2011 13:51 av Totenfresser.

Re: Ris & Ros 06 okt 2011 16:19 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Bra.

Efterlyser också tydligare markering av nya inlägg, tycker att det är för liten skillnad på en läst tråd och en tråd med nya inlägg.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Ris & Ros 06 okt 2011 17:43 #8

• Bohauo
  • Grundare
Jag kommer att be Johan titta på nästa gång jag snackar med honom...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Ris & Ros 06 okt 2011 20:01 #9

• Bohauo
  • Grundare
Som ni ser har jag bett Johan fixxa färgen för nya inlägg...
Innan var den isblå, nu är den lillablå typ...
Mörkare så nu skiljer den sig lite mer iallafall...
Följande användare sa Tack så mycket: Gede, Totenfresser

Re: Ris & Ros 06 okt 2011 20:14 #10

Det blev ju kanonbra! Toppenjobb!
ffavs.wordpress.com

Re: Ris & Ros 06 okt 2011 23:46 #11

• Dahl
  • Ljudtekniker
Kanon, mycket bättre
May the force be with you....

Re: Ris & Ros 07 okt 2011 09:23 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Vad hände med det gamla rankingsystemet? Där man gick från att vara praktikant, via ljus, till producent och vidare?
Nu är det lite småtrist med juniorboarder, seniorboarder osv.

Re: Ris & Ros 07 okt 2011 12:37 #13

• Dahl
  • Ljudtekniker
I din takt så missade du väl den första graden, fresh boarder
May the force be with you....

Re: Ris & Ros 07 okt 2011 12:50 #14

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Japp, den brände jag bara förbi.

Re: Ris & Ros 07 okt 2011 17:18 #15

• Bohauo
  • Grundare
De är på väg...
Smarta som vi (jag och PP) var så glömde vi att "skriva upp" de gammal ranking systemet, Vi arbetar just nu med att minnas alla stegen och hur många inlägg varje steg var värt...

Jag började igår och PP kommer att fortsätta ikväll så förhoppningsvis är ranking systemet uppe senare ikväll...

Re: Ris & Ros 18 okt 2011 14:44 #16

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kom att tänka på en sak. Det är väldigt mycket outnyttjat utrymme på sidorna av detta forum. Skulle man inte kunna pimpa upp dom nu enfärgade sidorna med något filmrelaterat, lite så som hembiobutiken har på sin hemsida?

Edit: Nu har dom av någon anledning bara Optimus Prime på sidan men förut så hade dom alternerade bilder på t.ex. Indiana Jones och Humphrey Bogart.
Senast ändrad: 18 okt 2011 14:47 av Gede.

Re: Ris & Ros 18 okt 2011 18:03 #17

• Bohauo
  • Grundare
Vi Ska titta på det...
Återkommer med svar...

Re: Ris & Ros 18 okt 2011 21:22 #18

Så som det ser ut idag samt för ett halvår framöver kommer vi inte lägga till bilder för att fylla upp våra "tomma" utrymmen på sidorna av den aktiva delen av forumet. Detta för att det skulle slöa ner forumet markant och som alla vet ligger vi tyvärr inte på världens snabbaste webhotell. Det är dock möjligt att vi tar upp frågan igen när byte av webhotell är aktuellt.

Re: Ris & Ros 18 nov 2011 10:11 #19

För att öka diskussionsgläjden ytterligare kanske vi kan öppna ett par nya kategorier:
Hobby/Fritid
Musik
Dator/Tv-spel

Så blir det inte riktigt så trångt under Off-topic.
ffavs.wordpress.com

Re: Ris & Ros 18 nov 2011 11:32 #20

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Bra idé. Börjar bli lite oöverskådligt i off-topic faktiskt.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.34 sekunder