Välkommen, Besökare

Dreamworks Animation
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Dreamworks Animation

Dreamworks Animation 12 okt 2011 14:53 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!

Den andra riktigt stora aktören på marknaden för datoranimerad långfilm. Började iofs med tradtionellt animerade (och i min mening ganska tråkiga) filmer som The Prince of Egypt och Spirit: Stallion of the Cimarron.
Men det var med Shrek som Dreamworks Animation fick sitt stora genombrott och har efter det radat upp succéerna. Senast kom Megamind och Kung-Fu Panda 2 och i år kommer Shrek-spinoffen Puss in boots.
Mitt personliga russin i Dreamworkskakan är How to train your dragon. Jättebra rulle det.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Dreamworks Animation 12 okt 2011 15:11 #2

How to train your dragon är riktigt fet, men min favvo-dreamworksrulle är nog Megamind. Ruskigt svag för skurkar med massa menlösa prylar... Speciellt när Will Ferrel gör rösten; "o'lo"
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Dreamworks Animation 12 okt 2011 15:14 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Har tyvärr inte sett Megamind då jag blivit avskräckt av alla mediokra betyg den har fått. Men är Will Ferrel med då borde jag ju veta bättre. Får kolla upp den helt enkelt.

Re: Dreamworks Animation 12 okt 2011 15:18 #4

Du kan låna min blåstråle om du vill.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Dreamworks Animation 12 okt 2011 15:28 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Right on! Det gör jag så gärna.

Re: Dreamworks Animation 12 okt 2011 15:31 #6

Jag är nog hemma lite tidigare idag om du vill hämta den eller så...
ffavs.wordpress.com

Re: Dreamworks Animation 13 okt 2011 07:52 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
*Megamind lånad*

Operation Titta påbörjas snarast. Betygsrapport avlägges ASAP. Over and out.

Re: Dreamworks Animation 15 okt 2011 09:25 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Filmtittar-uppdrag utfört.

Vad tycker jag då? Jo, inledningen var briljant och är bland det bästa jag sett inom animerad film. Och Will Ferrell gör ett kanonjobb som skurken som har problem att uttala ord rätt. Tyvärr så tappade filmen tempo i mitten och blir rätt så seg. Men mot slutet kickar det igång igen och allt avslutas på ett tillfredställande sätt. En stark 3:a stannar betyget på och jag rekommenderar Megamind till alla som gillar superhjältar och megaskurkar.

Kan nämna hur otroligt välgjord Megamind är också. Mycket ser nästan verkligt ut och ansiktsuttryck och rörelser är fantastiskt animerade. Fast samtidigt så kan jag tycka att Dreamworks animerade filmer saknar något som Pixar har. Kanske blir lite flummigt men för mig så känns det som om att Pixars filmer har mer själ. Dom berör mig mer på ett känslomässigt plan medan Dreamworks mer gör välgjorda skrattfester som inte hänger kvar på samma sätt efter man sett dom.

Rapport avslutad. Over and out.

Re: Dreamworks Animation 15 okt 2011 21:09 #9

Kul att vi kunde överbevisa kritikerkåren då!

Men jag vill bara säga att jag tycker det sega partiet i mitten på ett bra vis speglar hans avsaknad av mål i livet, då han inte har nåpgon nemesis längre. Så jag tycker att det är befogat.
ffavs.wordpress.com

Re: Dreamworks Animation 15 okt 2011 21:16 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Intressant vinkel där Marcus. Tycker fortfarande det blev för segt men ändå. Bra film oavsett.

Re: Dreamworks Animation 18 nov 2011 07:54 #11

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ny kortfilm om drakarna och gänget:

Ska tydligen vara ganska bra. Fast jag hade hellre sett att dom lade energi på en riktig uppföljare istället om dom nu ska mjölka denna filmen också.

Re: Dreamworks Animation 18 nov 2011 09:33 #12

Det är ju bara steg ett i mjölkningen... Det här är det som inte var bra nog till en kortfilm...
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.39 sekunder