Välkommen, Besökare

Skrotnisse och hans vänner
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Skrotnisse och hans vänner

Skrotnisse och hans vänner 21 nov 2011 08:50 #1

Världens kanske bästa barnprogram?!

Skrothandlaren Nisse och hans son driver en skrothandel mitt inne i staden. I samband med stadingenjör Björkmans nya broprojekt så får Nisse reda på att han gamla vän Bertil Enstöring är utsatt för trakaserier av Björkman p.g.a. Bertils bok som är full av vetenskapliga lösningar på alla tänkbara problem. Björkman behöver den här boken då han uppenbarligen har problem med att bygga en hållbar bro, och han är beredd att vidta alla åtgärder som krävs. Men han räknar inte med att Bertil skall få hjälp av Nisse och Kalle...

En anekdot:
Skrotnisse var faktiskt en stor anledning till att jag och min fru kom så långt som vi gjort, då det var ett av våra första gemensamma intressen. Hon hade Skrotnisse på inspelat på VHS som jag fick låna av henne *mullenött*... Vi har idag serien på DVD.

"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Skrotnisse och hans vänner 21 nov 2011 09:05 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Nu snackar vi. Skrotnisse är bra grejer det.
Älskade Jan Lööfs böcker när jag var liten och Skrotnisse är ju bland det bästa han gjort.

Gullig anekdot Marcus. *mullenött*
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Skrotnisse och hans vänner 21 nov 2011 09:15 #3

Hela serien är fantastisk! Full av små "gömda" detaljer som gör det roligt även för vuxna att titta på, prova exempelvis att pausa när Bertil läser i sin bok för första gången, det är onekligen kul!
Jag kan lätt tänka mig att se på Skrotnisse, även utan barn bredvid mig, och dessutom älskar lillkillen serien. ...fast ubåtskaptenen är lite läskig
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Skrotnisse och hans vänner 21 nov 2011 11:29 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Sedan får man ju inte glömma karaktärernas röster som görs klockrent av bland annat Helge Skoog, Robert Gustavsson och Björn Granath.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Skrotnisse och hans vänner 21 nov 2011 11:41 #5

Gede skrev:
Sedan får man ju inte glömma karaktärernas röster som görs klockrent av bland annat Helge Skoog, Robert Gustavsson och Björn Granath.

Det är faktiskt sjukt bra röstskådespeleri i den serien. Bland det bästa som åstadkommits i Sverige faktiskt!
ffavs.wordpress.com

Re: Skrotnisse och hans vänner 21 nov 2011 13:09 #6

Jag håller med om allt ni skriver gubbs. Minns att jag stundtals tyckte att serien var lite läskig, eller vissa karaktärer iallafall. Men en av de bästa barnprogrammen var det helt klart, det kan nog ingen förneka.

Re: Skrotnisse och hans vänner 21 nov 2011 18:52 #7

• Bohauo
  • Grundare
ok, jag håller med, skrotnisse är/var bättre än pingu...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Skrotnisse och hans vänner 21 nov 2011 20:02 #8

Bohauo skrev:
ok, jag håller med, skrotnisse är/var bättre än pingu...

Det var inte menat som en mottråd detta...
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.28 sekunder