Välkommen, Besökare

Pixar
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Pixar

Pixar 06 okt 2011 17:18 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Presentation överflödig. Ni vet alla vilka dom är och vilka filmer dom har producerat. Den datoranimerade filmens mästare. Pixar.

Och nu verkar det äntligen som ett efterlängtat släpp är på gång:

Yippie!
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Pixar 06 okt 2011 18:19 #2

• Bohauo
  • Grundare
Jag vill kanskae inte påstå att de är mästare men jag fattar vad du vill ha sagt, personligen gillar jag "Dreamworks" filmer mer...

men min favvo av pixar är "Ratatouille"
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Pixar 07 okt 2011 07:14 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja, ja. I min värld är dom iallafall mästare på det dom håller på med. Går inte att förneka skaparglädjen i deras filmer, vilka är som följer:

1995 - Toy Story

1998 - A Bug´s Life

1999 - Toy Story 2

2001 - Monsters Inc.

2003 - Finding Nemo

2004 - The Incredibles

2006 - Cars

2007 - Ratatouille

2008 - WALL-E

2009 - Up

2010 - Toy Story 3

2011 - Cars 2

2012 - Brave

Väldigt hög kvalité på alla dessa filmer, både manusmässigt och filmtekniskt. Dom enda jag har lite svårt för är första Toy Story och A Bug´s Life. Och nästa år är det alltså dags för Brave vilken jag tror och hoppas på kommer bli en av deras bästa hittills.

Re: Pixar 07 okt 2011 17:45 #4

• Bohauo
  • Grundare
Min top tre lista är:

1:Ratatouille
2:Monsters Inc.
2 ½:Finding Nemo
3:Up
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Pixar 07 okt 2011 22:32 #5

The Incredibles är den som för min del är den vassaste av Pixars storfilmer.
Det känns som att den har ett djup som de andra filmerna saknar.
Karaktärerna är konstigt nog väldigt trovärdiga enligt mitt tycke.
Senast ändrad: 07 okt 2011 22:33 av Pappapiraten.

Re: Pixar 08 okt 2011 00:26 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja The Incredibles är riktigt bra. Klart bäst av dom Pixar-filmer som handlar om människor, vilket egentligen bara är just The Incredibles och Up. Många andra av deras filmer innehåller ju människor men där känns dom mer som bifigurer.

Re: Pixar 08 okt 2011 22:14 #7

• Dahl
  • Ljudtekniker
Jag älskar verkligen pixars filmer, speciellt cars 1 och the incredibles. Toy sory och monsters inc är också grymt bra. Har fortfarande inte sett cars 2 men det blir nog av snart.
May the force be with you....

Re: Pixar 12 okt 2011 14:17 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Den 23:e November släpps Bilar 2 på Blu-Ray och DVD. Självklart köp men inga höga förväntningar. Första Bilar var en av Pixars svagaste och Bilar 2 lär följa i dess fotspår.

Re: Pixar 12 okt 2011 14:33 #9

Vänta du bara till grabben får tag på bilar... då är det den bästa som pixar har gjort. Du kommer få se den massor av gånger, helst flera per dag.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Pixar 12 okt 2011 14:57 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det är det jag är rädd för. Lär ju hata filmen om några år. Fast jag kommer ju faktiskt ha 2 bilfilmer att hata, du har bara haft 1 än så länge.

Re: Pixar 12 okt 2011 15:17 #11

Ja... Det är synd om mig.
Blixten, bärgarn, thomas, chuggington osv...
Nuförtiden gillar jag nästan enbart de animerade filmer som barnen INTE gillar... Megamind, Superhjältar och Despicable me undantaget.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Pixar 21 okt 2011 07:23 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Bilden och ljudet på Cars 2-utgåvan är top-notch:
Cars 2 Blu-Ray

Som väntat så verkar det som om filmen i sig bara är ok.

Re: Pixar 18 nov 2011 07:58 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Snart dags för Bilar 2 på blåstråle. Det ser vi fram emot.

Dessutom så har det släppts en ny trailer till Brave men eftersom jag inte har Youtube här på jobbet så kan jag inte länka. Min spontana reaktion på trailern var iaf att det verkar som om Brave blir något av en mellanfilm för Pixar. Bra naturligtvis men inget mästerverk.

Re: Pixar 18 nov 2011 10:33 #14

Då får väl jag komma till undsättning. Här hemma krånglar ju inte duröret.

ffavs.wordpress.com

Re: Pixar 24 nov 2011 06:39 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Sådär, då har man sett Cars 2 då. Och jag har det tveksamma nöjet att utnämna en ny sämsta film i Pixars katalog. Filmen är kanonsnygg (om än lite för steril) och låter gudomligt men var är innehållet?!
För det första så handlar filmen i stort sett bara om Mater/Bärgarn vilket är en karaktär det inte går att göra en huvudroll av tycker jag. Han ska vara en lustig bifigur, inget annat. Sedan så finns det inget av det djup i manuset som letar sig in i dom flesta av Pixars andra filmer. Det här är barnprogram så det skriker om det. Och visst, Pixars filmer riktar sig väl främst mot barn men alla andra filmer har tilltalat vuxna (iaf mig) också. Cars 2 är extremt mycket barn och bara barn.
Men allt är naturligtvis inte dåligt utan det finns en hel del bra också. Dom vanliga referenserna till det moderna samhället och många smådetaljer förhöjer filmen något.

Summasummarum:Plus för Michael Caines karaktär och det audiovisuella. Minus för det mesta av innehållet.
Ingen dålig film men helt klart Pixars sämsta so far. 5 av 10.
Senast ändrad: 24 nov 2011 06:40 av Gede. Anledning: s

Re: Pixar 24 nov 2011 08:28 #16

Det var det jag var lite rädd för faktiskt... Det får bli en julklapp till barnen av det där och inte till hela familjen som tidigare Pixarfilmer har varit.
ffavs.wordpress.com

Re: Pixar 22 aug 2013 18:21 #17

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Brave var inget speciellt, innan dess Cars 2 och nu senast Monsters University. Har Pixar förlorat fingertoppskänslan? Har iofs inte sett senaste Monsters men den har ju fått ganska ljummen kritik och bara grejen med en prequel känns inte så jättehett. Var är alla nya idéer Pixar?

Re: Pixar 23 aug 2013 07:43 #18

Modig var dessutom en film som skrämde livet ut båda mina barn... Så ja, man har nog tappat fingertoppskänslan när man inte längre kan göra barnfilmer som riktar sig till barn...
Jag hade en 7-åring och en 4-åring som båda gallskrek, och hellre ville lägga sig än att se klart på den.

Någon annan som visat Modig för sina ungar?
ffavs.wordpress.com

Re: Pixar 23 aug 2013 12:04 #19

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Glömde av Modig nästan så snart jag hade sett den. Vad var det dom blev rädda för? Björnen eller?

Re: Pixar 23 aug 2013 12:46 #20

Att morsan blev björn och en helt annan figur var fasligt läskigt. Förvandlingen skrämde snarare än björnen.
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid det tog att skapa denna sida: 0.37 sekunder