Välkommen, Besökare

Animé - Japanskt som rör på sig.
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1
  • 2

ÄMNE: Animé - Japanskt som rör på sig.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 09 nov 2011 19:58 #21

• Gylhian
  • Stuntman
MANGAFILM.

Oh noes!

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 09 nov 2011 20:01 #22

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Härligt uttryck det där.

Har nog någon DVD av Berserk liggande i en av lådorna under trappan. Får nog ta och kolla det nästa gång jag rotar där.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 09 nov 2011 22:00 #23

• Gylhian
  • Stuntman
Gede skrev:
Härligt uttryck det där.

Har nog någon DVD av Berserk liggande i en av lådorna under trappan. Får nog ta och kolla det nästa gång jag rotar där.

Do it!

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 09 nov 2011 23:07 #24

Åh kommer ihåg när vi kollade Giant Robo hemma hos dig i källaren Gylhian. Fina tider det. Kom det någonsin nått slut av serien? Har för mig att den tyvärr slutade ganska abrupt mitt i en säsong.

Serial Experiments Lain köpte jag för några år sedan för att se om serien som jag mindes den verkligen var så trist, den va lika trist så den är bortskänkt.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 10 nov 2011 07:41 #25

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kom på en film som jag gillade när det begav sig och som jag nämnde lite snabbt i första posten: Jin-Roh

En tvist på Lilla sjöjungfrun höll jag på att skriva men Rödluvan är vad jag ville få fram. Mycket bra film. Kanske lite seg ibland men samtidigt väldigt vacker och brutal.

Gylhian: Gillar du inte Totoro? Den är ju skitskön. Måste förresten kolla på Grave of the fireflies, den verkar vara både ruskig och ruskigt bra.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 11 nov 2011 07:16 #26

• Gylhian
  • Stuntman
Pappa Piraten skrev:
Åh kommer ihåg när vi kollade Giant Robo hemma hos dig i källaren Gylhian. Fina tider det. Kom det någonsin nått slut av serien? Har för mig att den tyvärr slutade ganska abrupt mitt i en säsong.

Serial Experiments Lain köpte jag för några år sedan för att se om serien som jag mindes den verkligen var så trist, den va lika trist så den är bortskänkt.

Det finns ett slut på giant robo. Dock gavs den inte ut på vhs/dvd här. Fick köpa en skumutgåva från hong kong.
Grymt bra serie. Som sagt det var fina tider det.

Lain är väldigt speciell. Svårsmält men tycker nog att om man tar sin tid och orkar ge den allt den kräver, och fy fan vilken krävande serie, så är den helt klart värt det.
Det är som en utdragen och "tristare" version av typ Ghost in the Shell. Typ.

Påtal om "tråkig" men bra anime så måste jag tipsa om pärlorna Patlabor ett och två. Filmerna.
Mycket snack, mycket politik och fruktansvärt snygga.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 11 nov 2011 07:19 #27

• Gylhian
  • Stuntman
Gede skrev:

Gylhian: Gillar du inte Totoro? Den är ju skitskön. Måste förresten kolla på Grave of the fireflies, den verkar vara både ruskig och ruskigt bra.

Gillar estetiken och såklart kan man inte annat än älska de små svarta varelserna i början av filmen, men rent berättarmässigt och dramaturgiskt är den helt menlös. Fin att titta på men ack så intetsägande.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 11 nov 2011 09:01 #28

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Gylhian skrev:

Påtal om "tråkig" men bra anime så måste jag tipsa om pärlorna Patlabor ett och två. Filmerna.
Mycket snack, mycket politik och fruktansvärt snygga.

Har iofs sett tvåan och trean men snack,politik och snygg beskriver väl dom ganska så bra. Även om jag minns trean som svagare än tvåan.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 11 nov 2011 15:24 #29

Gylhian skrev:
Det finns ett slut på giant robo. Dock gavs den inte ut på vhs/dvd här. Fick köpa en skumutgåva från hong kong.
Grymt bra serie. Som sagt det var fina tider det.
Mäh! Har du ingen länk eller nått? Jag har letat men förmodligen för slarvigt.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 18 nov 2011 06:53 #30

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Vad är Giant Robo då? Någon som känner sig manad att förklara?

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 18 nov 2011 15:37 #31

Får se om jag kommer ihåg rätt. Framtid, dagens energiförbrukning har blivit miljövänlig då batterierna är uppbyggda på ett annat sätt som inte förorenar samt håller en livslängd. Liten grabb har en mental connection med en stor stor robot (därav namnet Giant Robo), dessa två ingår i en covert-op som gör allt i sin makt för att förhindra en världsomspännande terroristgrupp vid namn Burning Hand (??? Gylhian?) som vill sätta käppar i hjulen för den nya "gröna" tekniken som uppkommit. Gylhian du får verkligen rätta alla mina fel här.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 18 nov 2011 20:13 #32

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Verkar coolt. Är det värt att börja engagera sig i att eventuellt börja titta på Giant Robo?

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 08 dec 2011 19:25 #33

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kom just på att jag blev rekommenderad serien Death Note av en arbetskompis för ett gäng år sedan. Någon som vet om den är bra?

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 08 dec 2011 20:40 #34

• Hannes
  • Klappa
Minns att alla andra animé-intresserade på gymnasiet såg den och älskade den och har egentligen bara hört bra saker om den.

Så... Kanske.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 09 dec 2011 06:11 #35

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kanske bra. Det är ju inte fy skam.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 06 jan 2012 18:12 #36

Gede skrev:
Det är tydligen en Hollywood-liveversion av Akira på gång

Nix, det verkar som att det läggs på is...moviezine rapporterar:
Nyhet
"Akira" läggs på is
Ingen film den här gången heller?
Det verkar inte bättre än att den länge omtalade live-filmatiseringen av "Akira" får vänta lite till. Warner Bros rapporteras tveksamma till att punga ut med de 90 miljoner dollar som skulle krävas, och väljer att pausa projektet tills vidare.

Garrett Hedlund, Kristen Stewart och Ken Watanabe, som var aktuella för tre av rollerna, får nu snällt vänta tills studion tillsammans mes regissören Jaume Collet-Serra ser över hur man kan spela in det hela för en billigare slant, skriver Heat Vision.

Tre filmförsök har gjorts tidigare, bl.a. med Keanu Reeves påtänkt för huvudrollen, utan att riktigt komma nånvart. Men som en insiderkälla noterar finns det hopp:

- "Akira" är en väldigt motståndskraftig film. Warner Bros kan helt enkelt inte låta den dö.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 07 jan 2012 08:17 #37

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Trist. Att det ska vara så svårt att göra film av just Akira? Å andra sidan så är ju originalet fulländat så en liveversion är väl egentligen ganska så överflödig. Men det hade samtidigt varit kul om den hade kommit en dag.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 07 jan 2012 13:15 #38

Absolut, även om de flesta filmerna som får en remake (i någon form) inte lever upp till föregångaren så kan jag känna positivt inför en live-version av Akira.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 07 jan 2012 13:29 #39

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja, för även om den förmodligen inte blir lika bra så skulle iaf jag vara villig att titta igenom den bara för att se hur dom har gjort alla grejer "live" så att säga. Speciellt det slemmiga slutet.

Re: Animé - Japanskt som rör på sig. 08 jan 2012 19:20 #40

Exakt.
  • Sida:
  • 1
  • 2
Tid det tog att skapa denna sida: 0.46 sekunder