Välkommen, Besökare

Conan (2011)
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Conan (2011)

Conan (2011) 15 nov 2011 00:22 #1

• gulogulo
  • Praktikant
Såg precis... Nej vänta, förlåt. Jag började titta på Conan.
Jag klarade dock inte att se mer än kanske 15 minuter. Den hade verkligen inget som fängslade mig, o jag har ändå väldigt låga krav när det gäller att bli underhållen. Gamla Conan har jag sett flera gånger. Väldigt cheesy men ändå underhållande.

Ok nya då.
Första känslan var väldigt been there done that. Men många filmer kör ju på beprövade historier men just den här fick jag svårt för. Tror det är första gången någonsin jag ryst i kroppen o skämts för en fantasy/actionfilm. Alltså ryser olustigt precis som när jag första gången såg American Pie.
Ok.
Men grädden på svärdet var scenen när Conan o hans svärdkompis precis befriat fångarna. Hjälp. Halvnaken tjej frågar vad de ska göra nu och Conans polare skrattar och kollar på henes bröst. Conan flinar och ger en typ dålig porrskådis-blick. Där stängde jag av skiten.

Jag har en väldigt kort lista på filmer som jag aktivt valt att avbryta innan jag sett klart och nu ligger även Conan där. Inte bra betyg. Eller, den kanske inte ens fick ett betyg.

Jag hade verkligen inga höga förhoppningar men den här tog priset.
___oOOo_____( u o u )______oOOo___

Re: Conan (2011) 15 nov 2011 06:46 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tack, nu vet jag definitivt att jag inte ska se den nya Conan. Men den gamla Arnold-rullen är fin.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Conan (2011) 15 nov 2011 07:52 #3

Jag visste inte ens att de hade gjort en ny... Men är det halvnakna tjejer med så ...
Är den sämre än Hercules i New York??
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Conan (2011) 15 nov 2011 09:36 #4

• gulogulo
  • Praktikant
Jo tyvärr har de gjort en ny. Och enligt Conan-fantaster så ska den vara närmre serien än Arnolds gamla rullar.
___oOOo_____( u o u )______oOOo___

Re: Conan (2011) 16 nov 2011 13:17 #5

För min del så gillar jag Conan-filmerna men att detta skulle ens vara i närheten av de äldre filmerna fanns aldrig på kartan. Conan är ingen snygg hunky-hunk, han är sargad och ärrad, nött av alla de strider och slag han har varit med om. Visst filmen börjar säkerligen med att han fortfarande är ung och inte särskilt bevandrad men likförbaskat. Sen tycker jag castingen skvallrar om hur jäkla dåligt uppbackad denna rullen är, är man tvungen att ta in Jason Momoa som mer eller mindre är direktimporterad från Stargate Atlantis kan rullen aldrig bli någonting annat än en medelmåtta...at it's best!

Nä, servera mig en riktig harding som skulle kunna tackla rollen som Conan. Svårt att gestalta en ung Conan kanske men Mickey Rourke skulle lätt kunna spela en äldre Conan, Conan förgöraren.
Kan nån så kan Conan!

• Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.34 sekunder