Välkommen, Besökare

The Hobbit/Sagan om ringen
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: The Hobbit/Sagan om ringen

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 01 sep 2012 17:02 #41

• Dahl
  • Ljudtekniker
Vet inte om ni sett nåt om det tidigare men Jackson har tydligen bestämt sig för att göra en 3:e Hobbit film.
Det blir bara bättre och bättre det här
May the force be with you....

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 03 sep 2012 07:53 #42

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tredje? Av vilket material då? Boken Bilbo ska dom väl klämma in i dom två första filmerna som kommer?
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 03 sep 2012 08:42 #43

Mjölka...
squirt, squirt, squirt...

Snart skall han väl göra film av Silmarillion också?
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 03 sep 2012 09:40 #44

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Har läst på lite och tydligen så är det Bilbo dom ska göra tre filmer om. Luktar inte så lite mjölkning om detta.

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 04 sep 2012 00:09 #45

• Dahl
  • Ljudtekniker
Är inte mjölkning nåt bra, om man gillar filmerna mer än man stör sig på att nån tjänar massa pengar på mjölkningen

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 04 sep 2012 06:32 #46

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Om filmerna håller hög kvalité, visst då kan det väl kallas bra. Men rent spontant så känns det väldigt mycket mjölkning. En hel trilogi med böcker fick en film var, kontra en bok (som väl är kortare än dom i Härskarringen?) som får tre filmer.

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 04 sep 2012 09:07 #47

Mjölkning kan absolut vara något bra. Det är väl bara att se på Spindelmannen och Batman. Där mjölkas det för glatta livet, och resultaten har hittills varit tillfredsställande.(Med reservation för att jag inte sett senaste SpiderMan eller Batman.)
Men som Gede nämner så har jag svårt att se behovet för tre filmer baserat på den kortaste boken av de fyra i sammanhanget. Då luktar det sur mjölk.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 04 sep 2012 09:10 av Totenfresser.

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 09 sep 2012 19:25 #48

Mjölkning utan tvekan, får hoppas att mjölkningen är värd det.
Är det inte här Mikael Persbrandt har en roll? Isåfall, vilken roll är det?
Kommer han vara med en längre tid eller kommer han få en roll som blir dödad tio min in i filmen?

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 10 sep 2012 07:03 #49

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Om han ska köra sitt vanliga Dramaten-dravvel så hoppas jag att han dör så snart som möjligt. Gissar att han har någon mindre roll som elak krigare eller liknande.

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 10 sep 2012 08:50 #50

Pappa Piraten skrev:
... eller kommer han få en roll som blir dödad tio min in i filmen?

Det är vad jag hoppas i vilket fall. Han är en stor anledning till att jag ställer mig skeptisk till de här filmerna. För om herr "Teater-arg" har blivit castad så vet man ju inte vad för mer tokigheter som Peter Jackson har för sig...
ffavs.wordpress.com

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 10 sep 2012 16:20 #51

• Dahl
  • Ljudtekniker
Angående Persbrandt så står det om man läser om beorn på Wikipedia så står det längst ner att Persbrandt ska spela beorn i dom kommande filmatiseringarna av the hobbit eller nåt liknande men dom indikerar där att han ska vara med i fler än 10 min i första filmen i alla fall. Vet inte hur pålitligt det är men en snabb googling var det det jag fick fram.

Sorry to disapoint you guys

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 11 sep 2012 15:10 #52

Jag har inget emot att Persbrandt ska va med i dessa filmerna, om sanningen ska fram så tycker jag att det är återigen fett att svenska skådespelare tas med i stora stora produktioner. Dock inte sagt att jag gillar Persbrandt, det gör jag verkligen inte.

Googlade lite kvickt på namnet Beorn. Beorn...Björn, det fattade inte jag. Om jag misstänker rätt så kommer Persbrandt få spela en roll där karaktären eventuellt kan förvandla sig till en björn. Coolt.

Klippt o klistrat från wiki.
Beorn är en fiktiv figur som förekommer i J.R.R. Tolkiens Bilbo – En hobbits äventyr. Han är en hamnskiftare (vilket i texten kallas skinnbytare) som kunde anta formen av en en stor svart björn.

Beorn bodde med sina högst älskade djur (hästar, hundar och bin för att nämna några), i ett trähus beläget mellan skogen Mörkmården och Dimmiga bergen, på östra sidan av floden Anduin. När han inte var en björn framträdde han som en stor och mycket stark man, med svart hår och svart skägg. Han lämnade ofta sitt hus nattetid för att bland annat jaga bort fiender från områdena runt omkring. Hans ursprung ligger långt bak i tiden; trollkarlen Gandalf trodde att han och hans folk kom från Dimmiga bergen. Beorn var den som namngav ön Carrock och gjorde de trappsteg som ledde upp till den plana ytan av klippan.

I Bilbo - En hobbits äventyr tog han emot Gandalf, Bilbo och de tretton dvärgarna och hjälpte dem att återupprätta Erebors kungarike. Han blev inte övertygad om att de var vilka de utgav sig att vara när Gandalf berättade om deras äventyr i Dimmiga bergen och Storvättens fall men lät dem stanna som gäster. Under natten undersökte Beorn platsen där örnarna räddat dvärgarna, Gandalf och Bilbo från vargarna och elden som vättarna anlagt. Då förstod Beorn att Gandalf talade sanning. Efter att ha fått nyheter om att en stor vättehord var i antågande begav sig Beorn till Ensamma berget; just i tid för att vända krigslyckan i Femhärarslaget. Han räddade Thorin Ekenskölde undan vättarna slaktarlekar, och krossade orchövdingen Bolgs livvakt och sedan även Bolg själv. Därefter skingrades vättarnas styrkor och gick sin undergång till mötes, tack vare örnarna och de som återstod av alverna, människorna och dvärgarna. Efter Femhärarslaget blev Beorn en ledare av många män i regionen (däribland hamnskiftare som han själv) som kallades Beorningar. Han dog några år före Ringens krig och efterträddes av sin son Grimbeorn.

Skådespelaren Mikael Persbrandt skall spela Beorn i de kommande filmatiseringarna av The Hobbit.
Senast ändrad: 11 sep 2012 15:16 av Pappapiraten.

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 13 dec 2012 09:47 #53

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jahopp. Hobbit. På bio nu. Någon som ska se/har sett?

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 13 dec 2012 09:57 #54

Den har ju fått sådär kritik om man skall bry sig om det.
Fast GP:s recension är egal i sammanhanget då recensenten benämnde Gollum som "Hen" ...
ffavs.wordpress.com

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 13 dec 2012 12:23 #55

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ha ha! Vilken fail. Fast samtidigt något man kan vänta sig av en tidning som GP.

Stör mig fortfarande väldigt mycket på att dom mjölkar ut tre filmer av en 300-sidors bok. Så för min del blir det nog att se Hobbit på någon sorts hemmaformat. Ingen brådis för mig.
Senast ändrad: 13 dec 2012 12:24 av Gede. Anledning: Precious!

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 13 dec 2012 12:44 #56

Ja, man skall tydligen få se 12 påhittade dvärgar knacka på bilbos dörr, en i taget... Och då är det kanske inte svårt att göra 3 filmer av 300 sidor bok..
ffavs.wordpress.com

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 13 dec 2012 12:50 #57

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Låter sådär kul faktiskt. Gissar att alla 12 är lite galna och lustiga också så att man ska garva läppen av sig.

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 13 dec 2012 14:26 #58

Det lät så av recensenten i alla fall...
ffavs.wordpress.com

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 13 dec 2012 19:32 #59

• Bohauo
  • Grundare
Gede skrev:
Så för min del blir det nog att se Hobbit på någon sorts hemmaformat. Ingen brådis för mig.

Samma här...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: The Hobbit/Sagan om ringen 14 dec 2012 08:26 #60

Det är inget fel i att titta på hemmaformat. Det är bara det att bio är roligare...
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.38 sekunder