Välkommen, Besökare

Alien - en studie i skräck.
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Alien - en studie i skräck.

Alien - en studie i skräck. 15 okt 2011 00:51 #1

På det föregående forumet så startade jag upp en tråd om dessa hårdnackade rymdmonster. Vart de kunde tänkas komma ifrån och hur det skulle kunna se ut där. Vi vet hur de ser ut, vi vet hur de beter sig men vi vet inte vart de kommer ifrån. Enligt vissa rykten skulle dessa monster komma från någon slags skogsplanet, enligt andra rykten är de framtagna för enbart ett syfte, att tjäna som utmaningar och träningsredskap åt våra tvåfotade predators.

Vad tror ni? Och vill vi verkligen veta? För min del så hoppas jag att det aldrig kommer komma en förklaring vart dessa rymdmonster härstammar från, det skulle ta bort mystiken enligt min mening. Nä låt dem vara anonyma och vildsinta, som myror.

Re: Alien - en studie i skräck. 15 okt 2011 09:48 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Låt deras ursprung för alltid vara höljt i dunkel. Mystiken runt dom gör dom bara än mer läskiga.
Jag hoppas verkligen inte att Ridley Scotts kommande film Prometheus ska försöka förklara något som vi egentligen inte vill veta.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Alien - en studie i skräck. 15 okt 2011 19:41 #3

Fast de har ju redan sabbat dem lite i och med AvP-filmerna.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Alien - en studie i skräck. 15 okt 2011 20:43 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja tyvärr. Har inte sett 2:an men om den är som ettan så lär ju den tillföra lika lite till Alien-universumet som den första gjorde. Förstår inte varför dom gjordes överhuvudtaget om dom nu inte kunde göra dom lite coola som serien Alien vs Predator var.

Re: Alien - en studie i skräck. 15 okt 2011 20:45 #5

Återigen: Det stavas datoranimation... Det blir liksom inte läskigt på samma vis när slemmet är pixelperfekt.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Alien - en studie i skräck. 15 okt 2011 20:47 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Sant. Har du sett 2:an? Är den lika kass som jag tror?

Re: Alien - en studie i skräck. 15 okt 2011 20:51 #7

Inte vad jag komnmer ihåg... Jag har försökt se predators två gånger...somnat båda.
ffavs.wordpress.com

Re: Alien - en studie i skräck. 15 okt 2011 21:01 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Å fan. Har inte sett den ännu men jag hade tänkt att se på den någon dag. Köpte DVD för hela 35 kr. Men den kanske inte är värd ens det?

Re: Alien - en studie i skräck. 15 okt 2011 21:11 #9

Inte i min värld i alla fall.
ffavs.wordpress.com

Re: Alien - en studie i skräck. 15 okt 2011 21:19 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Å fan. Då får det bli att ta fram Alien Quadrilogy boxen istället då. Alien i 1080p, mumma.

Re: Alien - en studie i skräck. 15 okt 2011 21:21 #11

Den kommer du uppskatta betydligt mycket mer.
ffavs.wordpress.com

Re: Alien - en studie i skräck. 18 okt 2011 07:15 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Är det förresten bara jag som tycker att Alien 3 alltid fått ta en jäkla massa stryk? Har alltid tyckt att den varit en bra film även om den såklart inte når upp till dom två första filmerna. Filmen har liksom en skön känsla även om det inte alls är samma härliga stämning som i Alien och Aliens.

Re: Alien - en studie i skräck. 18 okt 2011 09:22 #13

Nej, Det är inte bara du. Jag tycker faktiskt att den är riktigt bra. Istället för att ställas mot horder av aliens med stora pickadoller så ställs de mot en ensam (förvisso hella-ewuhl) alien med verktyg, list och dörrar.

Mindre pang-pangaction, och mer utsatthet. Sen är det ju alltid trevligt att inbilla sig att även de mest hårdnackade brottslingar kan samarbeta mot ett större mål när nöden kräver det, vilket de gör ett nummer av i filmen.

I mina ögon faller den helt naturligt in i alien-andan.

Annat är det med Alien - Återkomsten.... SUCK!
Nog för att Winona Ryder är lättsam för ögonen... men snälla... större ursäkt till film får man leta efter. "HEY!! Cloning is the new black!"

Läskig alienbebis?

alien4newborn.jpg
ffavs.wordpress.com

Re: Alien - en studie i skräck. 18 okt 2011 09:29 #14

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja med fyran gick dom ett par rejäla steg för långt. Det är förvisso en snygg och stilig film men läskig alienbebis är bara...nej.
Den går att se på men sticker ut som den klart sämsta av dom fyra Alien-filmerna.

Skönt med lite medhåll angående Alien 3 också. Tycker det är lite trist att alla utom Ripley dör utav dom som klarade sig undan i tvåan men det får man väl leva med.

Re: Alien - en studie i skräck. 18 okt 2011 11:55 #15

Gede skrev:
... Tycker det är lite trist att alla utom Ripley dör utav dom som klarade sig undan i tvåan men det får man väl leva med.

Det är väl lite det som skjuter 4:an i sank också. Det är så självklart att det är menat att faktiskt avsluta serien där i och med trean. ALLA huvudpersoner dör, och där huvudpersonen gör den ultimata uppoffringen för att, just det, få slut på det en gång för alla. --> Inget bra läge för en uppföljare...
ffavs.wordpress.com

Re: Alien - en studie i skräck. 18 okt 2011 12:37 #16

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Härligt Hollywood-framkrystat. Trist att inte begåvade Jean-Pierre Jeunet fick ett bättre manus att filma, om dom nu överhuvudtaget skulle göra en fjärde film om Alienmonstret så kunde dom väl gjort den mer fristående utan att blanda in Ellen Ripley och hela den storyn.

Re: Alien - en studie i skräck. 18 okt 2011 12:55 #17

Tycker att det generellt är lite för mycket mjölkande av varumärken inom filmbranshen.

Ser fram emot följande titlar:
Alien: Moms revenge
Flykten från Detroit
The Shining goes Hawaii
Gambit in Vegas
Terminator apocalypse
Robocop MARK FC69+
Predator vs Galactus
Beck och den borttappade grävskopan
Transformers - Omnitron gets angry
ffavs.wordpress.com

Re: Alien - en studie i skräck. 18 okt 2011 13:04 #18

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Härliga uppföljare hela bunten. Speciellt den om Beck och hans borttappade grävskopa.

Har blivit helt sjukt sugen på att kolla Alien 3 och då framförallt den längre The Assembly Cut som finns med i dom två senaste Alien-boxarna. Och t.o.m lite sugen på att titta på Alien 4, bara för att analysera vad som gick fel och vilka bra grejer som finns att hitta.

Re: Alien - en studie i skräck. 18 okt 2011 13:05 #19

Vi kanske skall avsätta lite tid någon dag? ... om det går vill säga...
ffavs.wordpress.com

Re: Alien - en studie i skräck. 18 okt 2011 13:17 #20

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
En "analysera-Alien 3 & 4-och-avlämna-rapport-dag"? Det hade ju faktiskt inte varit helt fel...
Låter som ett Mission: Impossible men man kan ju försöka.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.49 sekunder