Välkommen, Besökare

Star Trek
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Star Trek

Star Trek 22 aug 2013 07:25 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Finns ju hur mycket som helst att skriva om det här universumet med femtielva TV-serier och ett stort antal filmer. Men det som är mest aktuellt är ju Star Trek Into Darkness.
Släpps på Blu-Ray nästa månad och jag är väldigt pepp, föregångaren var ju en riktigt fin stund i filmsoffan.

Annat Star Trek:

TV

The Original Series (1966–69)
The Animated Series (1973–74)
The Next Generation (1987–1994)
Deep Space Nine (1993–99)
Voyager (1995–2001)
Enterprise (2001–05)

Film

Star Trek: The Motion Picture
Star Trek II: The Wrath of Khan
Star Trek III: The Search for Spock
Star Trek IV: The Voyage Home
Star Trek V: The Final Frontier
Star Trek VI: The Undiscovered Country
Star Trek Generations
Star Trek: First Contact
Star Trek: Insurrection
Star Trek: Nemesis

Genrellt brukar man säga att filmerna med udda nummer är sämre och dom med jämna är bättre, något jag håller med om.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape
Senast ändrad: 22 aug 2013 08:48 av Gede.

Re: Star Trek 22 aug 2013 08:22 #2

Japp! Den ses fram emot ordentligt.

Ettan var som sagt en riktigt trevlig bit film, och är "numero two" bara i närheten av lika bra så blir det en film som man kan se ett par tre gånger.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Star Trek 22 aug 2013 08:37 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja så är det. Tycker det är najs att Benedict Cumberbatch är med, han imponerar ju i Sherlock så antar att han gör det i Into Darkness också.

Re: Star Trek 22 aug 2013 18:04 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Aj då. Verkar som om den nya filmen inte ligger så bra till bland Star Trek-fans (eller Trekkers eller vad det nu är dom kallas):

Star Trek topp 13

Re: Star Trek 23 aug 2013 07:38 #5

Hahaha!

Vilken lista!
Det var inte många av dem jag sett iofs, men om Star Trek: First contact (som är en av de två jag sett) den andra bästa Star Trek-filmen... då kanske Star Trek gör sig bättre som serie??
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Star Trek 23 aug 2013 12:01 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Njae. Jag har iofs bara sett The Original Series, The Next Generation och Voyager men det är ganska "hit or miss". Ett avsnitt kan vara väldigt underhållande, ett annat en seg sörja. Lite som filmerna. Så man kan säga att Star Trek är ett väldigt ojämnt universum.

Re: Star Trek 23 aug 2013 12:44 #7

Hehe, ok. Har inte sett någe mycket på Star Trek faktiskt. Det är nog lite för nördigt för min fru. Det gör sig bäst som något som omtalas av Sheldon eller Leonard.
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 23 aug 2013 12:45 av Totenfresser.

Re: Star Trek 24 aug 2013 09:26 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Lite nördigt är det. Men det kanske är kul att få lite mer kött på benen så att man har lite mer hum om vad Lenny och Sheldon svamlar om. Eller så går det lika bra utan.

Re: Star Trek 25 aug 2013 09:10 #9

Det går ganska bra ändå. Är ju inte helt trekk-analfabet
ffavs.wordpress.com

Re: Star Trek 25 aug 2013 20:22 #10

Jag började samla på mig samtliga Star Trek-filmer men har bara kommit till hälften ungefär, precis som min SW-samling. Jag gillar Star Trek riktigt mycket. Det är skönt att kunna se ett avsnitt eller en film där man inte kan varenda replik, varenda liten rörelse. Det är ett fint supplement till någonting som redan är fulländat.

Re: Star Trek 25 aug 2013 20:38 #11

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
He he, ja precis. Egentligen så behöver man ju bara hälften av filmerna enligt "jämna-nummer-regeln". Jag har alla filmer utom Star Trek Into Darkness och Star Trek V: The Final Frontier och Final Frontier kommer jag nog aldrig köpa för den är ju så jäkla kass.

Re: Star Trek 29 aug 2013 14:21 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Blu-Ray-utgåvan av Into Darkness verkar vara mumma för alla bild/ljud-knarkare där ute.

Blu-Ray review

Re: Star Trek 30 aug 2013 09:54 #13

Ja, men den får man ju köpa hem. Så kan frugan ha ytterligare en film att somna till... ( Hon tyckte första var extremt bra till detta... )
ffavs.wordpress.com

Re: Star Trek 10 sep 2013 08:26 #14

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Into Darkness är skickad från CDON! Härligt, då blir det snart rymdaction här hemma med Cumberbatch och gänget.

Re: Star Trek 10 sep 2013 08:46 #15

Se där ja! Får nog vänta på att frugan har fyllt år innan jag beställer saker...
ffavs.wordpress.com

Re: Star Trek 16 sep 2013 06:56 #16

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Sådär. Då har man sett Star Trek Into Darkness. Riktigt fet film. Effekterna är sjukt bra, skådisarna är bra överlag och jag har inget att klaga på gällande storyn. 4/5.

Re: Star Trek 16 sep 2013 07:44 #17

Trevligt att höra! Så Cumbercatch var en ok evil dude då alltså??
ffavs.wordpress.com

Re: Star Trek 16 sep 2013 07:57 #18

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det tycker jag. Inget fantastiskt men en skurk som fyller sitt syfte.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.30 sekunder