Välkommen, Besökare

Oblivion
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Oblivion

Oblivion 19 aug 2013 20:10 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!

Någon som sett den eller? Är väldans sugen på att se/köpa den. Verkar sjukt snygg och ganska underhållande.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Oblivion 19 aug 2013 21:24 #2

Don't get your hopes up, den va lika medioker som allt annat för tillfället.
Snygg absolut men inte så mycket mer än så tyvärr.

Re: Oblivion 20 aug 2013 06:37 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Asch, är det så illa alltså? Men om man gillade regissörens förra film Tron Legacy, finns chansen att man kan gilla Oblivion också? Iaf lite grann?

Re: Oblivion 20 aug 2013 07:33 #4

Man kan ju vänta på rea-backen, men se den skall jag nog göra. Så länge den inte är sämre än War of the Worlds med Tompan så är den åtminstone sevärd tycker jag allt.

Som vanligt verkar konceptet bakom väldigt bra, och den heter ju dessutom som en riktigt bra Mastodon-låt. Sen har vi ju nackdelen att Tom är med då...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Oblivion 20 aug 2013 07:44 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Blir nog att invänta rea-backen för mig tror jag. Har kollat lite recensioner och i stort sett alla säger att det är en helt fantastisk yta och ett ganska mediokert innehåll.
Sämre än War of the Worlds? Det får vi verkligen inte hoppas. Ett lågvattenmärke för Spielberg så klart men så även för Cruise.

Re: Oblivion 20 aug 2013 07:47 #6

Gede skrev:
Sämre än War of the Worlds? Det får vi verkligen inte hoppas. Ett lågvattenmärke för Spielberg så klart men så även för Cruise.

Där är vi helt eniga.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Oblivion 21 aug 2013 23:17 #7

Frågar ni mig så är War of the Worlds att föredra, men det kan ju iofs bero på att jag gillar den äldre versionen.

Re: Oblivion 22 aug 2013 06:52 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Aj då. Sämre än War of the Worlds...det låter ju nästan orimligt. Lite som att ett svart hål skulle uppenbara sig i mitt kaffe i detta nu.

Re: Oblivion 22 aug 2013 07:55 #9

Pappapiraten skrev:
Frågar ni mig så är War of the Worlds att föredra, men det kan ju iofs bero på att jag gillar den äldre versionen.

Du har alltså sett den? Och föredrar War of the Worlds?

Då måste jag bara fråga så här:
Finns det skrikiga/klängiga/asa-dryga småflickor i Oblivion?
Finns det kinkiga/överlevnadshindrade/pubertala tonåringar i Oblivion?

Är svaret nej på ovanstående så vidhåller jag att jag kommer gilla Oblivion bättre. Det är nämligen det som sabbar War of the Worlds för mig.
ffavs.wordpress.com

Re: Oblivion 25 aug 2013 00:21 #10

Totenfresser skrev:
Finns det skrikiga/klängiga/asa-dryga småflickor i Oblivion?
Finns det kinkiga/överlevnadshindrade/pubertala tonåringar i Oblivion?
Nej och nej, inget av det men inte heller något annat heller för den delen.

Re: Oblivion 25 aug 2013 09:21 #11

Hmm... Den verkar ju inte vara jättebra direkt.. Men så länge man slipper skrikiga ungar så tolererar jag rätt mycket skit.
ffavs.wordpress.com

Re: Oblivion 25 aug 2013 19:23 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Efter lite eftertanke så hoppas jag över Oblivion i nuläget. När den finns att köpa under hundralappen så slår jag nog till. Är ju ändå referensklass på bild och ljud på Blu-Ray-utgåvan.

Re: Oblivion 25 aug 2013 20:42 #13

Kan nog hålla med om att realådan är det enda vettiga alternativet faktiskt. ...om du inte skall börja dema högupplösta tv-apparater och hembiosystem då.
ffavs.wordpress.com

Re: Oblivion 25 aug 2013 20:49 #14

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Nä inte intresserad av det. Stå och smila och försöka lura på någon produkterna med bäst marginal är inte min grej.

Re: Oblivion 26 aug 2013 21:10 #15

• Bohauo
  • Grundare
ok då säger jag såhär:

Jag har sätt både "Oblivion" och "WotW" och i mina ögon så vinner "Oblivion" med hästlängder, jag är ju en "sucker" för Sci-Fi/Action så den här filmen är hellt rätt för mig, det trodde jag även om "WotW" men den sög ju verkligen...

Oblivion oh andra sidan för faktist bra i mina ögon, jag menar "Morgan Freeman" är ju med i den, vad kan gå fel med "Morgan Freeman", han e ju kung...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Oblivion 26 aug 2013 22:28 #16

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Visst. Gamle Morgan är stabil. Men han är väl inte med så värst mycket?

Re: Oblivion 26 aug 2013 23:31 #17

• Bohauo
  • Grundare
Ehyyy......

Han har faktiskt ett eget program på "Discovery Sience"...
Har man det är man kung...

Re: Oblivion 27 aug 2013 07:45 #18

Bohauo skrev:
Jag har sätt både "Oblivion" och "WotW" och i mina ögon så vinner "Oblivion" med hästlängder, jag är ju en "sucker" för Sci-Fi/Action så den här filmen är hellt rätt för mig, det trodde jag även om "WotW" men den sög ju verkligen...

Gott! Jag har som sagt misstankar att jag är lagd ungefär åt samma håll. Den skall ses hursomhelst, men kanske inte till priset av en nysläppt blu-ray.
ffavs.wordpress.com

Re: Oblivion 27 aug 2013 23:09 #19

• Bohauo
  • Grundare
Såg den idag på Blu-Ray för 149:- på Coop Forum
men jag väntar tills den går under hundralappen...
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.30 sekunder