Välkommen, Besökare

Star Wars
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Star Wars

Re: Star Wars 18 jan 2013 07:51 #221

Jodå, det kan visst bli bra. Själv ser jag fram emot Star Wars 1313 jag. Tror jag blir fett.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Star Wars 18 jan 2013 13:34 #222

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det tror jag med. Fast helst ska man väl ha en next-gen konsol eller en fet PC om man ska lira SW1313.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Star Wars 18 jan 2013 13:48 #223

Fast de pratar ju om ett PS3-släpp redan i år. Så jag vet inte hur "next-gen" det blir egentligen. Det lilla gameplay de visat är i vilket fall ruskigt likt Uncharted som det ser ut.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Star Wars 18 jan 2013 16:26 #224

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
I värsta fall blir det en nerskalad sunkversion. Men potential finns ju. Kul med ett intressant SW-spel oavsett. Verkar härligt prequelfritt också.
Senast ändrad: 18 jan 2013 16:27 av Gede.

Re: Star Wars 21 jan 2013 08:42 #225

På tal om next-gen så talar de ju om presentation i vår av både playstation4 och xbox720.
ffavs.wordpress.com

Re: Star Wars 22 jan 2013 06:41 #226

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det vore fett. Änna dags nu om man säger så.

Re: Star Wars 20 feb 2013 15:53 #227

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Oj vad det diskuteras! JJ "lensflare" Abrams ska regissera. Ford, Fisher och Hamill ska vara med. Fågel eller fisk? Darth Vader eller Jar Jar Binks?

Re: Star Wars 20 feb 2013 22:30 #228

Är det bekräftat att Ford, Fischer och Hamill ska va med? Fan va fett isf!
Hoppas att vi kommer få se Hamill som rektor över den där Jedi-skolan.

Re: Star Wars 21 feb 2013 06:42 #229

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Njae, bekräftat vet jag väl inte men det verkar vara nära. Så här säger gamle Mark:

"They're talking to us," he reveals. "George [Lucas] wanted to know whether we'd be interested. He did say that if we didn't want to do it, they wouldn't cast another actor in our parts – they would write us out. … I can tell you right away that we haven't signed any contracts. We're in the stage where they want us to go in and meet with Michael Arndt, who is the writer, and Kathleen Kennedy, who is going to run Lucasfilm. Both have had meetings set that were postponed -- on their end, not mine. They're more busy than I am."

Så det verkar vara på gång.

Re: Star Wars 19 aug 2013 09:05 #230

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
John Williams gör musiken (surprise!) och CGI och greenscreen får stå tillbaka till förmån för riktiga kulisser och effekter i nya trilogin. Sådant gillas.

Re: Star Wars 19 aug 2013 12:05 #231

Miniatyrer och kulisser är bra skit. Kanske kan detta bli bra. Eller?
ffavs.wordpress.com

Re: Star Wars 19 aug 2013 12:36 #232

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jag håller hoppets flagga högt just nu iaf. Är ju ett bra tag kvar innan det är dags så det hinner väl ändras 100ggr innan man sett den.

Re: Star Wars 19 aug 2013 12:40 #233

Det hinner nog vi göra också. Skall se att det blir en ny fantastisk side-kick/comic relief vid namn Buck-Buck Flabbur som vi kommer gilla.
ffavs.wordpress.com

Re: Star Wars 19 aug 2013 12:48 #234

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det som vissa verka bäva för den här gången, utöver jobbiga comic sidekicks, är att dom nu ska försöka göra alla nöjda vilket skulle resultera i en utsmetad massa utan vassa hörn som kan göra någon upprörd. Men jag tror och hoppas att JJ Abrams har tillräckligt mycket skinn på näsan för att förhindra ett sådant scenario.

Re: Star Wars 20 aug 2013 08:11 #235

• Dahl
  • Ljudtekniker
Låter bra det där, kan nog faktiskt bli riktigt bra. OM dom inte komerialiserar dom för mycket. Det finns väl ändå några ramar dom måste hålla sig inom för att det ska funka och kännas trovärdigt. Floppar första filmen och får för mycket negativ kritik bland fans och media så lägger dom säkert ner resten, skulle inte bli förvånad i så fall. Men man hoppas ju att det ska komma totalt 4-5 nya goa Star wars filmer under dom kommande åren

Just det, nån som hört nåt om nån fortsättning på 3D konverteringen av dom 5 andra, blev ju bara en. Vet att ni inte gillar 3D men ni kanske hört nåt ändå
May the force be with you....
Senast ändrad: 20 aug 2013 08:13 av Dahl.

Re: Star Wars 20 aug 2013 08:13 #236

Dahl skrev:
Men man hoppas ju att det ska komma totalt 4-5 nya goa Star wars filmer under dom kommande åren

Verkligen! Jag saknar filmer med lite själ. Frågan är om dessa nya SW-filmer har det?

Själv hade jag gärna sett en filmatisering av SW-1313 nu när spelet hänger i luften.
ffavs.wordpress.com

Re: Star Wars 20 aug 2013 08:20 #237

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Både den nya trilogin och dom "stand-alone" filmer som det snackas om har ju all potential i världen att bli bra. Jag tror mest det är en fråga om rätt personer på rätt plats och att någon tar övergripande ansvar för att någon sorts kvalité uppehålls. Och att det inte blir som Dahl säger, att dom kommersialiserar den hela genom att kanske ta in den senaste heta musikvideo-regissören eller liknande.

3D-grejen ligger på is vad jag vet. Tydligen blev Lucasfilm förvånade över att det inte var så många som ville se Phantom Menace i 3D. Sedan köpte ju Disney Lucasfilm så det är väl upp till Disney att bestämma.

Re: Star Wars 20 aug 2013 08:38 #238

• Dahl
  • Ljudtekniker
Visst har dom potential att bli skit bra allihop. Som du säger, rätt person på rätt plats är nyckeln.

Och varför blev dom förvånade för det, dom skulle gjort som dom gjorde från början ju. Släppt ANH först för guds skull!! Då hade dom sålt betydligt mer stolar. Hoppas nu att Disney jobbar med det parallellt med dom nya filmerna så det blir av för visst skulle det va kul att se original trilogin i 3D ändå. Erkänn att ni skulle gå om det blir av
May the force be with you....

Re: Star Wars 20 aug 2013 08:42 #239

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja ok då. Jag hade faktiskt kunna tänka mig att se The Empire Strikes Back i 3D. Men säg det inte till någon.

Re: Star Wars 20 aug 2013 08:46 #240

Jag gillar 3d på rätt ställe. Prometheus var grymt bra i 3d. Däremot har jag väldigt svårt för efterkonverterade varianter där 3d blandas med 2d osv. Det skall vara genom hela filmen annars kan det vara tycker jag personligen. Blir bara drygt att fokusera om så snart de aktiverar effekten. Avatar var ett avskräckande exempel på hur man inte vill ha 3d.

...3d.
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.31 sekunder