Välkommen, Besökare

Star Wars
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Star Wars

Star Wars 04 okt 2011 23:53 #1

• Dahl
  • Ljudtekniker
Att det skulle dröja så här länge med att starta upp en ny SW tråd trodde jag inte, men då fixar jag det nu

May tha force be with you.......
May the force be with you....

Re: Star Wars 05 okt 2011 06:30 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tänkte starta en men vågade inte. Räknande kallt med att Pappa Piraten skulle kirra en SW-tråd så fort det nya forumet var igång.

Finns väl inte så mycket att tillägga. Världens bästa filmer (dom tre första) som tyvärr blivit mindre bra p.g.a allt pill som George Lucas envisas med. Har fortfarande inte köpt Blu-Ray boxen och kommer nog inte göra det på ett bra tag.
Men ändå, världens bästa filmer...
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Star Wars 05 okt 2011 19:31 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Någon mer än jag som följer Clone Wars? Tycker att serien är över förväntan även om vissa avsnitt kan vara ganska sunkiga.
Har blivit tradition för mig att köpa säsongsboxarna när dom släpps i oktober så det är snart dags att skaffa säsong 3 som släpps den 18:e.

Re: Star Wars 05 okt 2011 19:59 #4

Anledningen till att jag inte startade en SW-tråd per automatik var för att jag ville se hur lång tid det tog innan nångon av er två startade tråden. Men jag är självklart mycket glad för att du valde att starta denna eminenta tråd Dahl. Internet kan inte få för mycket av SW.
Senast ändrad: 05 okt 2011 20:00 av Pappapiraten.

Re: Star Wars 05 okt 2011 20:07 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
He he, du litar på dina Star Wars-kamrater Pappa P. Bra det.

Funderade lite på vad som är nästa stora grej i SW-världen nu när filmerna finns på Blu-Ray. Är det hela 3D-grejen som ska dra igång nu eller? Personligen hoppas jag på att vi snart får se en live-action serie som utspelar sig i Star Wars galaxen.

Re: Star Wars 05 okt 2011 22:28 #6

Bah! 3-D är en flopp om man frågar mig. Ett desperat försök till att snärja biobesökarnas surt förvärvade pengar. Jag har för mig att ryktena säger att det är en live-action-serie är på g. Jag kan ha fel dock.

Re: Star Wars 05 okt 2011 23:52 #7

• Dahl
  • Ljudtekniker
Klart man startar upp en tråd för den viktigaste/bästa filmserien genom tiderna, kul att jag hann först

Varför dissar ni 3D? Jag tror att det blir bra som fan, och pengarna det kostar att gå på bio lägger man ju ändå på nåt annat som inte är lika givande som att se Star Wars

Re: Star Wars 06 okt 2011 07:02 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jag har ännu inte sett en film i 3D så jag ska väl egentligen inte säga något men just nu känns Star Wars i 3D enbart som ett sätt tjäna ännu mer pengar på varumärket. Kan inte tänka mig att George Lucas har några som helst konstnärliga ambitioner med det hela.
Men vem vet, det kanske blir världens mest fantastiska grej?

Nä, ge mig en Star Wars-serie i stil med Firefly. Skitig Sci-fi med en hel del humor. Det hade suttit som en smäck.

Re: Star Wars 06 okt 2011 08:23 #9

Dahl skrev:
Klart man startar upp en tråd för den viktigaste/bästa filmserien genom tiderna, kul att jag hann först

Varför dissar ni 3D? Jag tror att det blir bra som fan, och pengarna det kostar att gå på bio lägger man ju ändå på nåt annat som inte är lika givande som att se Star Wars

Jag såg Avatar i 3d efter att ha sett den o-3d innan så jag hade en referenspunkt kan man säga. Jag tyckte ärligt talat att det tillförde noll och inget. Åtminstone till den filmen. 3d-effekterna var kraftigt överdrivna och glasögonen gjorde resten av filmen, in emellan 3d-effekterna, suddig och konstig ljusmässigt sett. För min del sabbade det den filmen mer än det hjälpte med detta nya fantastiska.
Dessutom är jag handikappad i 3d världen då jag har vanliga glasögon. 3d-glasögon ovanpå dem funkar, men det är absolut inte skönt.

Nej tack. Jag väntar tills de hittar på riktigt 3d. Utan glasögon, och när de har hela filmer i 3d så man slipper se "skarvarna" i filmen.
Det är mina $0,02.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Star Wars 06 okt 2011 08:40 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja, riktig 3D eller inte alls. Fast det jag såg av Nintendo 3DS på MediaMarkt fick jag bara ont i huvudet av. Tills jag är överbevisad så säger jag: "Nej till 3D".

Men oftast "Ja till Star Wars"...

Re: Star Wars 06 okt 2011 18:33 #11

• Bohauo
  • Grundare
Detta är en tråd som skulle vara en egen kategori...
Tråden som inom en vecka kommer att vara den största och längsta...
Vem orkar läsa hela denna tråd om en månad???
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"
Senast ändrad: 06 okt 2011 18:33 av Bohauo.

Re: Star Wars 06 okt 2011 20:26 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Alla, för alla älskar ju Star Wars. Eller?

Re: Star Wars 06 okt 2011 23:54 #13

• Dahl
  • Ljudtekniker
Bohauo skrev:
Detta är en tråd som skulle vara en egen kategori...

Bra ide, do it

Re: Star Wars 07 okt 2011 17:41 #14

• Bohauo
  • Grundare
Ta det med PP, det är han som är SW fanatiker utav oss två...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Star Wars 07 okt 2011 22:38 #15

Jag fattar inte, vad är det för ny tråd som ska startas upp?
En tråd om 3D-filmer eller en tråd om Star Wars-filmer i 3D?
Jag är pro en 3D-tråd helt klart.

Re: Star Wars 08 okt 2011 00:36 #16

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tror att dom menar en helt egen Star Wars-kategori under Bioduken.

Re: Star Wars 08 okt 2011 00:45 #17

Hahaha nä nä, vi ska inte flooda kategorierna. Det räcker med en star wars-tråd...eventuellt.

Re: Star Wars 08 okt 2011 09:30 #18

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Rorie på filmsiten Screened säger vad han tycker om The Phantom Menace:
Half-Good: The Phantom Menace

Tyvärr så kör han på det gamla vanliga om att Jar-Jar är kass, vilket han iofs är, men det känns ganska uttjatat att tracka honom hela tiden. Dessutom så håller jag inte med om att specialeffekterna är så bra att dom håller än idag. Just slaget i slutet tycker jag ser hemskt ut mätt i dagens mått.

Sedan har dom haft den goda smaken att hylla A New Hope också:
Besties:A New Hope

Underbar film. Världens bästa öppningsscen. Älskar dig A New Hope.

Re: Star Wars 14 okt 2011 07:58 #19

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Nä nu är det alldeles för lite drag i tråden. Dags för Den Stora Favorit-hum-hum Listan. Får se om detta blir bra men jag gör ett försök här.

1. Favoritfilm: The Empire Strikes Back. Så klart, den bästa Star Wars-filmen för att den har ALLT. Action, spänning, romantik. Det episka slaget på Hoth, den fantastiska duellen mellan Vader och Luke, tjabblet mellan Han och Leia. Oj vilken bra film.

2. Favoritkaraktär: Han Solo. Självisk men med ett hjärta av guld. Tycker att Han är den karaktär som utvecklas mest genom trilogin och är roligast att följa. Sedan så gillar jag ju Harrison Ford också.

3. Favoritscen: Öppningscenen i A New Hope. Inget säger "här ska skåpet stå" som undersidan på en Star Destroyer. Ribban sätts med en gång och på vilket sätt. Undrar vad folk tänkte som såg detta för första gången i biostolen 1977, måste ha varit hur mäktigt som helst.

4. Favoritmonster/alien: Glömt av vad han heter men han med snabeln i A New Hope. Ja ni vet han som spionerar på Obi_wan och Luke, ringer upp någon på sin Comlink och säger: "wo-whi-whi-wo-wo" väldigt ljust.

5. Favoritskepp/fordon: Hmm knepig att välja för det finns ju så mycket feta fordon att välja på i Star Wars-filmerna men Sandcrawlern är tuff. Stor, tung och går långsamt. Cool design på den också.
Senast ändrad: 14 okt 2011 08:10 av Gede. Anledning: Mer favoriter.

Re: Star Wars 14 okt 2011 09:16 #20

Min lista:

1. Favvofilm: The Empire strikes back: Imångt och mycket på samma grunder som Gede, men framför allt för att de onda vinner dagen!
2. Favoritkaraktär: Han Solo är ju svår att ogilla, men jag gillar faktiskt Luke, och tycker att Mark Hamill tolkar honom bra, även om Harrison är en så mycket bättre skådis. Utan Luke, inget Star Wars säger jag.
3. Favvoscen: Battle of Hoth. När AT-AT:s kliver fram ur dimman vid horisonten sätter de tonen direkt. En känsla av hopplöshet, men rebellerna sätter upp motstånd ändå. "Resistance is futile" passar faktiskt bättre här än i sitt originalsammanhang.
4. Han med flera kinder som flyger med Lando vid Battle of Endor. Cool kille med panik i sitt fniss.
5. För 15 år sedan var svaret solklart: Super Star Destroyer. Nu skulle jag nog säga... Super Star Destroyer!! Ett fantastiskt påfund som man nästan aldrig ser hela av i en och samma bildruta... och dessa rödglödgade motorer... *dregel*
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 14 okt 2011 09:53 av Totenfresser.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.53 sekunder