Välkommen, Besökare

Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 27 dec 2011 07:12 #21

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Lägger till filmen Cargo i detta tittprojekt:

Året är 2267. Miljöproblemen har gjort Jorden obeboelig och människan tvingas leva på överfyllda rymdstationer. Endast de rika får tillträde till den paradislika planeten Rhea. För att finansiera drömmen om Rhea har dr Laura Portman tagit ett åtta år långt jobb ombord på lastskeppet Kassandra, där besättningen turas om att ensamma vaka över sina nedfrusna medresenärer. Under Lauras skift börjar hon ana att de inte är ensamma ombord och att något väntar på dem i lastrummet...

Nu ska jag bara hinna att titta på alla dessa filmer under dom få dagar som återstår av året.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 09 jan 2012 08:21 #22

Har nu sett på Sunshine, den film tillsammans med Cargo som jag hade störst förväntningar på.

Eftersom jag nu gissar att det är flera, däribland trådskaparen som inte sett filmen så skall jag försöka att inte röja något.

Filmen börjar bra, rent av mycket bra. Man får under den första kvarten minst två hintar om saker som kommer att spela stor roll i filmens senare skede, och när man lyckas identifiera dessa men inte några detaljer kring det så finner åtminstone jag det mycket tillfredsställande .
Filmen har en tydlig "Moon-känsla" fast med mer mörker och tyngd.
När vändpunkten i filmen kommer så kan jag inte låta bli att känna mig lite dragen vid näsan faktiskt. Det fanns utifrån uppbyggnaden en stor förväntan av att filmen skulle ha ett smart slut, dessvärre var slutet inte alls så smart...
mer än så går väl egentligen inte att säga utan att gå in på detaljer.

Riktigt bra början och mitten, slutet sådär.
3/5 ganska lätta solbrännor.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 09 jan 2012 10:47 #23

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jaså, du har börjat titta?! Vad uppstressad jag blev nu då, måste ju hänga med.

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 09 jan 2012 11:29 #24

Ja, nu ligger du faktiskt efter. Får se när jag kan klämma Pandorum och Cargo. Hoppas på åtminstone en av dem i veckan.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 22 jan 2012 10:07 #25

Cargo avklarad i projektet. Den var mycket mer tysk än jag förstod. Inte så bra heller.
1½/5

Konstigt att jag leder kraftigt i det här projektet.
ffavs.wordpress.com

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 22 jan 2012 19:15 #26

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
?! Var den så dålig? Illa, illa.

Illa också att jag ligger väldigt efter i mitt filmtittande. Hur ska detta sluta? Gissar på 4-0 till Marcus.

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 23 jan 2012 09:33 #27

Jag tyckte inte heler att Cargo var så himla mycket att hänga i granen men jag är ändå lite mer generös med mitt betyg. Cargo får 3/5 rymdcontainrar.

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 23 jan 2012 09:51 #28

Mitt problem var att jag hela tiden satt och tänkte:
"Det här var W.A.L.L.E, det där var Matrix, det där är W.A.L.L.E och det där är så jävla Matrix!" Och att man efter halva filmen fattade vad som hände gjorde inte saken bättre. Dessutom var den bitvis anskrämligt ful. För min del fick den pluspoäng för att den var på tyska. Men trots det satt jag och tittade på återstående tid på bd-spelaren de sista 20 minutrarna.
ffavs.wordpress.com

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 23 jan 2012 10:42 #29

Uj, att titta på nedräkningen på spelaren är inget gott betyg.

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 20 mar 2012 11:06 #30

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Har ÄNTLIGEN fått sett en film i detta lilla projekt. Filmen jag såg var Pandorum och det var ganska bra tycker jag, typ 3/5 i betyg. Har faktiskt inget att direkt klaga på förutom fåniga monster och ett för lyckligt slut.
Nu blir det förhoppningsvis lite Cargo snart också.

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 21 mar 2012 07:48 #31

Då ligger vi jämnt nu då, om du inte redan sett Cargo då vill säga. Jag har ju Pandorum kvar att se på.
ffavs.wordpress.com

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 21 mar 2012 08:37 #32

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Cargo är fortfarande osedd. Sedan så ska jag ju se om Sunshine och Event Horizon också.

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 21 mar 2012 09:20 #33

Då ligger jag ju faktiskt en film framför dig då. Har Pandorum och Event horizon kvar.
ffavs.wordpress.com

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 21 mar 2012 11:32 #34

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Då var Cargo sedd. Och nja, den var väl inget vidare. Framför allt så störde jag mig på att den var så förutsägbar och att alla bitar kändes lånade från andra filmer, precis som Marcus påpekade. Men jag är lite generösare än honom och ger Cargo en svag 2:a av 5 möjliga.

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 21 mar 2012 20:22 #35

Åh två riktigt bra filmer att se fram emot! Sweet!

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 28 aug 2012 15:41 #36

Japp.
Jag har sett Pandorum. Två gånger till och med.
Det var faktiskt en film i min smak. Det var inte alls det som jag trodde att den skulle vara. Jag föreställde mig att den skulle vara mer åt "the astronaut"-hållet i upplägget men så var det ju inte alls fallet.
Trots att hela filmen utspelar sig i en plåtburk sånär som på någon minut, så infinner det sig en mysigt organisk känsla genom hela filmen. Dessutom var den stundtals så där trevligt spännande. Därtill var den faktiskt snyggt gjord och Dennis Quaid är ju sällan fel.
Med detta sagt så måste jag säga att det stundtals luktade kanske lite väl mycket andra filmer stundtals. Det onda var lite som en papier-mache av hemskheter från mer eller mindre 4 andra filmer som jag såg det.

Betyg blir 3½/5 kryotuber
ffavs.wordpress.com

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 28 aug 2012 18:42 #37

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Oj, två gånger. Fast det är den ju faktiskt värd. Trevlig rymdrulle.

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 29 aug 2012 01:50 #38

• Bohauo
  • Grundare
Jag har faktiskt bara sätt Event Horizon och Sunshine

Gillad ingen av dem, för mycket Skräck i dem...
jag vill ha nått i stil med 2001 & 2010, lugn och fin Sci-Fi...

Finns där nått ni rekommenderar???
Kom bara inte med "Prometheus", har aldrig gillat Alien filmerna och kommer inte att börja heller, gillade dock AvP filmerna, konstigt eller???
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 29 aug 2012 07:38 #39

Ja du, Sci-fi som inte är skräck... Du har säkert redan sett det flesta jag kommer på.

Serenity, inte lugnt men schysst.
Moon
Predators (om du gillar AvP, vilket jag faktiskt tycker är lite konstigt.. )
Spaceballs
ffavs.wordpress.com

Re: Sunshine vs Pandorum vs Event Horizon 29 aug 2012 10:04 #40

• Bohauo
  • Grundare
Har sätt alla utom MOON...
"Sinnen är som fallskärmar - De fungerar bara när de är öppna"
Tid det tog att skapa denna sida: 0.45 sekunder