Välkommen, Besökare

Starship Troopers
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Starship Troopers

Starship Troopers 05 dec 2011 06:50 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
En av mina stora personliga favoriter. Har älskat denna film sedan jag först såg den på bio och halva salongen inte riktigt trodde på vad dom såg. Först inledningen som mest liknar det senaste avsnittet av 90210, alla vaggas in i någon sorts falsk säkerhet som långsamt förvrängs via propagandainslag och dissikeringsscener. Och efter ett tag börjar röjet. Slafset. Äcklet. Och allt man kan göra är att njuta av det som utspelar sig på skärmen.
Paul Verhoeven fick ta en hel del skit för den här filmen när den kom. Folk som inte förstod att filmen först och främst är en satir. Minns att Göteborgs Posten var upprörda över att filmen mest liknade nazistpropaganda. Suck...

Nä gott folk, se filmen för vad den är. En actionfylld satirisk känga.

More meat to the grinder
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Starship Troopers 05 dec 2011 08:24 #2

Fan va bra den här filmen är! Älskade den liskom Gede från första gången jag såg den! Speciellt nyhetsinslagen: "How to kill a bug" etc, som har stora likheter med reklaminslagen i Robocop 2, lysande helt enkelt.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Starship Troopers 05 dec 2011 08:58 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Skulle vilja påstå att reklaminslagen är lika dom i Robocop 1 också.

Så jäkla grymt när småbarnen står och stampar på en massa insekter, påhejade av en rabiat morsa.

Re: Starship Troopers 05 dec 2011 09:12 #4

Hehe .. ja det är grymmt! De har riktigt fått till den där perfekta känslan i den filmen.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Starship Troopers 05 dec 2011 09:19 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Mycket fin känsla. Mycket fina specialeffekter också som jag tycker har åldrats väldigt bra. Inget som direkt sticker ut som "gammalt".

Re: Starship Troopers 05 dec 2011 10:49 #6

Oj, detta är en film som jag aldrig riktigt har förstått mig på. Är den ett skämt? Är den ett enda stort reklaminslag? Är det en propagandafilm? Nä jag greppar det inte riktigt. Jag tycker att den är otroligt glättig. Plastiga skådisar och plastiga scenerier...så vitt jag minns.

Re: Starship Troopers 05 dec 2011 11:04 #7

Det är precis det som är meningen. Det är ett skämt, det är plast, det är propaganda (fast fiktiv sådan), det är allt i ett!
I grund och botten handlar det väl om den aldrig inaktuella livsavgörande frågan: "Vad skall jag bli när jag blir stor?" och se någon lyckas ta reda på det i den här världen. Man har egentligen gjort en allvarlig krigsfilm, men visad genom ungdomligt romantiserande ögon --> Plast och lycka.
Boken är, som i många fall, betydligt mer djuplodande, men inte nödvändigtvis bättre.
ffavs.wordpress.com

Re: Starship Troopers 05 dec 2011 11:17 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
He he. Är du en av "dom" PP? Dom som inte förstår sig på Starship Trooper.

Re: Starship Troopers 05 dec 2011 14:34 #9

Men då har jag någ fått mig en ganska bra hum om rullen ändå Marcus.

Gede, screw you!

Re: Starship Troopers 05 dec 2011 16:27 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.20 sekunder