Välkommen, Besökare

Super 8
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Super 8

Super 8 09 nov 2011 07:08 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Sci-fi i gammal hederlig Spielberg-stil gjord av Hollywoods gullgosse J.J Abrams. Någon som sett? Hade tänkt att önska mig blåstrålen i julaklapp så jag får vänta en stund till.

Kul att filmen verkar utspela sig ur barnens perspektiv ungefär som E.T gjorde.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Super 8 09 nov 2011 09:28 #2

Inte sett... Men sen är jag lite allergisk mot barn på duken också... räcker det inte med de barn man har hemma!?!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Super 8 09 nov 2011 12:38 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Dom här barnen ska tydligen vara bra vad jag har hört och inte störiga a la Jurassic Park.

Re: Super 8 09 nov 2011 19:25 #4

• piccolo
  • Praktikant
  • You Mormons are some brave mother fuckers.
Super 8 är skitbra Älskar JJ Abrams och för all del gamle Steven också. Filmen är ungefär som en blandning mellan ET, Stand by me och Cloverfield. Kanske inte riktigt i klass med någon av dem, men förbannat skön ändå.

Har hört lite blandade åsikter om den men jag njöt rejält iallafall. Barnen är dessutom SKITbra!
Man, I ain't tryin' to call no ho' no bitch.

Re: Super 8 09 nov 2011 19:57 #5

• Gylhian
  • Stuntman
Jag gillade också Super 8. Trevlig film med mycket metahumor och kommentarer om filmskapande som gjorde att det blev mycket skratt i salongen. Eller iallafall från mig...
Det enda negativa med filmen är att den blir så krystat sentimental mot slutet, på ett sätt som stör den naturliga utvecklingen av handlingen.

Kul att Abrams tagit åt sig av kritiken angående lens flares och proppat hela filmen full av dem. En hel del scener har helt omotiverad lens flare vilket är ett oerhört roligt skämt.
Hela production value metaskämtet är klockrent också, om man har någotsånär intresse av filmskapande.

Re: Super 8 09 nov 2011 19:58 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Låter lovande. E.T, Stand by me och Cloverfield är ju tre filmer som jag verkligen tycker om, även om sistnämnda inte når upp till samma nivå som dom två första.

Re: Super 8 21 nov 2011 08:12 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Blir så less...
Förra veckan så ville en person diskutera Super 8 på jobbet och då sa jag att jag inte sett den och hade önskat mig den i julklapp. Jäklar vilka idiotblickar jag fick på mig då. "Önska sig film?!?" "Man laddar väl bara ner?"
Är jag den sista idioten, den som inte fattar att man inte köper film idag, man laddar ner?
Dessutom så spoilade personen en del om filmens utomjordingar. Tack för det...

Re: Super 8 21 nov 2011 08:53 #8

Du är nog ett utdöende släkte Gede... Tyvärr. Det var faktiskt roligare med film förr tycker jag, när man gick i samlad tropp ned till Videobutiken och hyrde film efter dåligaste titel eller mest löften om meningslöst våld...
Man fick sett mycket mer då också...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Super 8 21 nov 2011 09:00 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Är väl bara att inse fakta. Jag gillar att äga, att ta på, hyllmeter med film och musik. Är väl en filosofi jag och några stackars själar till tar med oss i graven.

Re: Super 8 21 nov 2011 13:15 #10

Gede skrev:
Är jag den sista idioten, den som inte fattar att man inte köper film idag, man laddar ner?
Gede, min käre käre vän och SSWC-broder. Du är inte ensam. Jag tillhör också den gamla skolan där man fortfarande köper musik och film. Jag älskar att slänga upp filmer och skivor i hyllan här hemma. Allt snyggt färgsorterat förstås.

Re: Super 8 21 nov 2011 14:30 #11

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Härligt att höra broder. Upp till kamp!

Re: Super 8 28 dec 2011 09:13 #12

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Så, då har jag sett Super 8. Och den var bra. Men kanske inte så bra som jag hade förväntat mig. Men:

:pinch: Varning: spoiler!

En kul detalj var att filmen som barnen skapar under filmens gång visades under eftertexterna. Missa inte det om ni ska kolla.

Re: Super 8 29 dec 2011 00:16 #13

• Hannes
  • Klappa
:pinch: Varning: spoiler!

Re: Super 8 29 dec 2011 11:05 #14

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Aha. Så var det kanske. Som sagt, allt gick helt plötsligt väldigt fort på slutet.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.34 sekunder