Välkommen, Besökare

Alien vs Predator - Nytt tittprojekt!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt!

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 04 nov 2011 09:00 #41

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Så länge det är någon form av utrustning så är jag med på allt.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 04 nov 2011 09:21 #42

Ja, och det låter oss ju hålla konstant kommunikation också. Då blir vi inte uppätna av aliens.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 04 nov 2011 09:37 #43

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Njae, jag vet inte jag. Du brukar ju vilja vandra iväg ensam och spela hjälte ganska ofta. Du kommer garanterat bli uppäten nästa gång du är på lokala lekplatsen.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 04 nov 2011 09:51 #44

Gede skrev:
Njae, jag vet inte jag. Du brukar ju vilja vandra iväg ensam och spela hjälte ganska ofta. Du kommer garanterat bli uppäten nästa gång du är på lokala lekplatsen.

... jag vet... det är för jävligt.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 07 nov 2011 06:51 #45

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kommunikationen haltade i helgen och vi blev uppätna båda två. Nytt försök att se Predators på onsdag kanske?

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 07 nov 2011 08:04 #46

Kan inte riktigt mobilisera tillräckligt med tankekraft för att planera detta nu. Ligger inte högst upp på veckoordningen faktiskt...
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 07 nov 2011 08:43 #47

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Inte? Trodde att detta var av högsta prioritet.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 aug 2013 07:22 #48

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Update: Predators var inte heller så värst bra. Sluta göra kassa Predator-filmer! Hör ni det Hollywood?

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 aug 2013 08:13 #49

Nope, den är inte bra. Inte alls faktiskt. Tror faktiskt att jag hellre ser AvP fler gånger....
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 aug 2013 08:44 #50

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jag har helt glömt av vad som hände i Predators. Typ inget satte sig på minnet och då har man misslyckats som filmmakare anser jag.

Adrian Brody var med. Och Topher Grace. Och det var djungel och mörkt. The End.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 aug 2013 22:10 #51

Gubbs, jag avundas er inte det minsta! Att dessa filmerna ens har gått igenom filmbolagens kritiska ögon är ett mysterium (gör en film om det vetja!). AVP, AVP2, Predators - Dålig, Sämre, Sämst. Låt Aliens vara Aliens, morpha inte om dem till oigenkännlighet och hoppa inte över en de led som är skapade för att skapa frågor och nyfikenhet, skräck och fasa. Nä, jag ger ingenting för dessa filmerna. Inte en nickel!

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 aug 2013 22:22 #52

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kan bara hålla med. Tänk om dom lagt alla pengar som dom tre filmerna kostade på EN bra film istället. Ibland undrar man verkligen hur Hollywood fungerar och hur vissa beslut kan tas.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 29 aug 2013 07:56 #53

Gede skrev:
Kan bara hålla med. Tänk om dom lagt alla pengar som dom tre filmerna kostade på EN bra film istället. Ibland undrar man verkligen hur Hollywood fungerar och hur vissa beslut kan tas.

Helt ärligt tror jag de lagt mindre pengar på dessa filmer än vad vi tror... Det är inga dyra skådisar som medverkar, de behövde inte göra något egentligt design/utvecklingsarbete. De far inte runt jorden för att filma utan det mesta är kulisser och greenscreen, förutom i Predators där de var i en skog hela tiden.

Det är kort och gott "easy money" som JC sa så fint i T2.

Men det är klart att om de hade samlat budgetarna hade de kanske kunnat gjort en halvbra film åtminstone.
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 29 aug 2013 07:57 av Totenfresser.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 29 aug 2013 09:09 #54

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Precis. Ge en eller flera bra manusförfattare gott om tid att plita ner något som inte bara är repliker inskrivna i en mall. Sitt ner, tänk efter. Låt det kosta lite mer pengar så kanske det kommer ut något alla kan vara stolta över i andra änden. Men nej, alltid denna jakt på snabba, kortsiktiga pengar. Så jäkla trist.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 29 aug 2013 09:15 #55

Gede skrev:
Men nej, alltid denna jakt på snabba, kortsiktiga pengar. Så jäkla trist.

Tråkig, men helt riktig verklighetsbeskrivning.
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 29 aug 2013 09:23 #56

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Man märker ju hur lite vissa människor högt upp i filmhierarkin bryr sig om det någon annan skapat. Alien och Predator är ju ett jättebra exempel när högdjuren mer eller mindre bajsar på skaparna av dessa ikoniska monster och bara sätter pengar, pengar och åter pengar i första hand. Det är så att man blir arg.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 30 aug 2013 09:18 #57

Vi får väl se när uppföljaren till Predators dyker upp... Tydligen är både regissören och Adrien Brody sugna...

Rodriguez confirms that there will be a Predators sequel:
"[The studio] said, 'Let's do some other ones. What other story ideas do you have?'" says the filmmaker. "Because it was like, let's test out the market with this one. They really wanted it to be pretty contained, pretty scaled-back. They didn't want to put too many of the ideas into it that we could save for a second one. So we could see what the appetite was, because the bigger movie would actually be what comes following that. That kind of sets up a new storyline, new location and world, and then you can really go crazy from there."

Adrien Brody also spoke about reprising his role in a possible sequel:
"I think a lot of that is determined by the success of the film. And I don't think that far ahead. The idea of reprising the role and going farther into that character is interesting to me… It would be exciting to watch a character progress or deteriorate. That's exciting for an actor. I thoroughly enjoyed playing Royce. Again, part of the attraction is I'm oddly drawn to material that affects me on an emotional level, and characters that are dealing with things that are challenging that I would question, that I'm not so familiar with. Royce has his emotional arc in this that most of the characters I've played don't come close to possessing. That's an interesting thing to cultivate."
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 30 aug 2013 09:29 #58

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 30 aug 2013 10:32 #59

ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 30 aug 2013 11:25 #60

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Alltså..vad svamlar dom om? Karaktärsutveckling? Fanns ju inga karaktärsdrag på någon till att börja med. Adrian Brody var Adrian Brody fast med ett gevär.

Och nej, ni ska inte "go crazy". Koncentrera er på att göra en bra, genomtänkt film istället.
Tid det tog att skapa denna sida: 0.71 sekunder