Välkommen, Besökare

Alien vs Predator - Nytt tittprojekt!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt!

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 08:54 #21

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Bra tillägg Marcus.

AVPR då. Ja, vad ska man säga? Bättre än AVP. Vilket egentligen inte säger någonting. Den lider av ungefär samma sjukdomar som AVP fast lite mildare symtom.

Det som jag nog störde mig mest på är att det lika gärna kunde vara vilka monster som helst i filmen istället för Predator och Aliens.
Filmen är gjord efter en standardmall och monstret för dagen råkar vara två av Hollywoods mest ikoniska. Standardamerikanska ungdomar springer runt och skriker medans standardsheriffen i den lilla staden försöker att hjälpa till så gott han kan.

En annat jobbig grej, som iofs inte har att göra med ett hjärndött manus, var att filmen har världens skummaste utseende. Färgerna är jättekonstiga och ibland är det så mörkt att man inte ser vad som händer. Filmmakarna verkar ha haft som huvudregel att ju mörkare det är desto läskigare är det.

Några referenser till dom tidigare filmerna ploppar upp lite här och där men är tyvärr väldigt dåligt utförda. T.ex. så ringer dom efter nationalgardet (ungefär som en normal människa ringer efter en taxi), nationalgardet skickar glatt ett gäng Hummers med soldater till staden och alla blir huxflux slaktade á la Marines i Aliens. Väldigt påklistrat och tillför egentligen ingenting.

Så. Det var några spontana tankar. Marcus?
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape
Senast ändrad: 03 nov 2011 08:56 av Gede. Anledning: stavning

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 08:55 #22

AVPR

Börjar lite långsammare än AVP. Allting är inte riktigt lika farligt även om de röjer all som är spännande direkt i anslaget, och det är heller inte fullt så bråttom som AVP även om det fortfarande är väldigt bråttom. I denna film har man heller inga "experter" som vet allting, så känslan av ovisshet är något bättre, vilket åtminstone jag ser som något positivt.

Man märker att de med denna film har velat glimta åt predator-filmerna väldigt mycket mer, predatorns vector-tracking är tillbaka, liksom hans första hjälpen-kit och flertalet scener påminner starkt om scener från både P1 och P2. Han dödar eller inte lika urskillningslöst som i AVP, även om han gör välling av huvudet på alla som nuddar ett vapen när han är i närheten... Förutom på de som skall överleva då...

Vinklingen med denna film är väl att alien numer är en korsning av predator och alien och kan själv intubera sina offer med flera små alien-spawns utan hjälp av facehuggers, och tillgången till förlossningsenheten på det lokala sjukhuset ger att det kan skapas en sjujäkla massa små monsterbebisar. Han/hon är jävligt bad-ass helt enkelt. Även om filmen på det stora hela är värdelös och känns mer som en dålig Spieces-kopia med high school-touch, än något med aliens och predators, så har den i mina ögon åtminstone ett par pluspoäng extra jämfört med AVP.

Manuset gör inte lika mycket våld på min hjärna i form av ologiska repliker och handlingar och jag slipper också att matas med "kunskap" från s.k. experter.

Jag vill också tillägga att jag var tvungen att ta huvudvärkstabletter efter jag sett AVP...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 08:57 #23

Idel beröm!

Det känns som att Predators har goda förutsättningar för att kunna bräcka dessa båda?!?

Eller vad tror vi?
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 09:02 #24

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Marcus skrev:

Vinklingen med denna film är väl att alien numer är en korsning av predator och alien och kan själv intubera sina offer med flera små alien-spawns utan hjälp av facehuggers, och tillgången till förlossningsenheten på det lokala sjukhuset ger att det kan skapas en sjujäkla massa små monsterbebisar. Han/hon är jävligt bad-ass helt enkelt.

Fattar inte varför dom alltid känner sig manade att göra allt "one louder" hela tiden. Vad är det för fel på att ta dom monster som finns och köra med dom? Nä, självklart så måste man göra ett monster som är ÄNNU farligare än dom tidigare. Samma med den där dumma, fula, äckliga Alienbäbisen i Alien 4. Bort med skiten!

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 09:04 #25

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Marcus skrev:

Det känns som att Predators har goda förutsättningar för att kunna bräcka dessa båda?!?

Eller vad tror vi?

Måtte den göra det. Orkar inte med mer megaskitfilm med Predators i. Några kvalitéer måste den väl ha?

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 09:13 #26

Grejen med "one louder"-monster är väl egentligen att filmskaparna har missat hela poängen med originalet. Det är inte monstret i sig som gör filmen bra, det är hela paketet. De här filmerna har klart och tydligt visat att man totalt missuppfattat vad som gjorde Alien- och Predator-filmerna klassiska. Originalen lyckades förmedla en känsla som gjorde monstren rättvisa...
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 09:45 #27

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Det väl så att filmskaparna säkert vet med sig att dom inte klarar av att leverera en bra film så för att kompensera så gör dom monstret ännu "häftigare" och ännu "farligare" med extra stora muskler och huggtänder.
Ungefär som medelålders män kompenserar sin lilla snopp med en stor bil.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 09:59 #28

Vi får väl hoppas att Predators inte bara är en stor bil då!
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 10:06 #29

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Här på jobbet säger dom att Predators också är en stor bil precis som AVP och AVPR. Jag är rädd.

Vad tycker du om mitt Event Horizon vs Sunshine analysförslag då?

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 10:11 #30

Tycker jag verkar läskigt... Blir alltid lite rädd när jag ser Event horizon...
Sunshine har jag inte ens sett, men det kanske bara är bra?

Vi får planera in det efter vi tagit oss genom skitstormen.
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 10:16 #31

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja först får vi rida igenom den här tornadon av skit vi gett oss in i. För att underlätta det så kanske vi ska ta och använda oss utav dom där tre reglerna från AVP?

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 10:17 #32

1 Var aldrig ensam check!
2 Prata konstant check!
3 Spela inte hjälte check!
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 15:42 #33

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Fan. Jag är fortfarande lite upprörd över hur kassa filmerna var och har nog varit lite småsur över det hela dagen. Det var t.o.m så att folk reagerade runt lunchbordet.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 15:51 #34

Jag håller med, är fortfarande lite på tårna så att säga... Vet inte ens om jag vill se på de riktiga filmerna inom snar framtid. Måste förtränga dessa först... Det som upprör mig mest är att skiten släpps och dessutom marknadsförs!!! Man gör reklam för skit!!!
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 16:13 #35

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
He he. Det är typ som om man hade lagt en rejäl bajskorv inne på jobbets toa och sedan ropat till sig alla arbetskamrater och bett dom att titta på underverket.
Och sedan när dom undrar vad fan man håller på med så skulle man kunna säga: "Det är Alien vs Predator som ligger där, titta på den". Sedan så hade man kanske fått sparken.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 04 nov 2011 00:35 #36

• piccolo
  • Praktikant
  • You Mormons are some brave mother fuckers.
Äh vafan Predators är ju bra iallafall! Har sina brister men en skön follow-up på original-Predator och bra mycket bättre än AVP. Ge den en chans! Adrien Brody och Topher Grace är grymma som vanligt
Man, I ain't tryin' to call no ho' no bitch.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 04 nov 2011 06:37 #37

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Hoppas verkligen du har rätt, orkar inte plåga mig igenom ett liknande spektakel igen. Predators till helgen Macke?

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 04 nov 2011 07:41 #38

Det måste vi ordna så att vi inte riskerar jul-humöret. Är designerad barnvårdare i helgen så det lär ju inte bli mitt på dagarna i alla fall.

Bara nu inte filmen är full av massa "experter" och "utrustning".

"KOLLA! Här är det en blandning av fyra olika utdöda språk som ingen kan! Det står så här: ... Jag har dessutom räknat ut med min tuffa klocka att den här saken gör något hemskt var tionde minut, men inte efter att man räknat ut det."

- Men det är inte säkert!!
- Det är det visst, för vi har all tänkbar utrustning!!
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 04 nov 2011 08:15 #39

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Utrustning är svaret på allt. Speciellt om man slåss mot utomjordingar.

Vi får hålla kommunikationslinan (utrustning) öppen under helgen för eventuell titt då.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 04 nov 2011 08:27 #40

Vi kanske skulle skaffa oss walkie-talkies...
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.40 sekunder