Välkommen, Besökare

Alien vs Predator - Nytt tittprojekt!
(1 är i forum nu) (1) Gäst

ÄMNE: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt!

Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 okt 2011 09:45 #1

I närtid hade jag och Gede tänkt fortsätta våra eskapader i som filmkritiker.
Till buds den här gången står följande skapelser:
Alien vs Predator
Alien vs Predator: Requiem
Predators

Lever de upp till de kriterier vi godtyckligt sätter för att de skall få vara med i respektive franchise?

Det skall alltså tittas och analyseras efter våra alldeles speciella begränsningar och tycken, och är det några speciella frågor som övriga medlemmar vill att vi undersöker specifikt, så emottages tacksamt förslag på detta här.
Eller är det kanske så att någon vill delta i detta samhällsomvälvande projekt?

För närvarande är min högst personliga ambition att åtminstone en film skall bli analyserad i helgen.

Sen får vi se hur nya F1-banan i Indien artar sig, om den är roligt att titta på, annars kan det eventuellt bli två eller tre.

"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 28 okt 2011 09:46 av Totenfresser.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 okt 2011 10:49 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Rent spontant så känns det som om detta projekt gränsar till självplågeri men vad gör man inte för konsten? Jag hoppas kunna ställa upp på detta någon gång under söndag, vore kul om någon mer kunde hoppa på så vi blir ett gäng.

Men vad är det för usel tagline AVPR har fått då? "This Christmas there will be no peace on Earth", jösses...
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 okt 2011 11:43 #3

Det är självspäkning på högsta nivå. Men det måste ju kompenseras med ostbågar och färgämnen i diverse former.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 okt 2011 11:55 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
En stor påse ostbågar kan nog lätta upp dödsstämningen ganska så effektivt. Kanske lite Riesen också.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 okt 2011 11:58 #5

"Men det är väl inget för dig?"
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 okt 2011 12:04 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!

Jodå. När jag åker runt mellan mina byggprojekt i min jätte-Volvo så är det kanongott att ha en påse Riesen att suga på.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 okt 2011 14:44 #7

Just det... du hade ju kalas stora delar av ditt liv i helgen...
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 28 okt 2011 16:35 #8

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Japp. Begränsat med AVP-tid alltså dessvärre.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 01 nov 2011 06:54 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
När ska vi försöka få till detta fantastiska projekt då? Funderar om man skulle lägga till Predator 1 & 2 också. Men då blir det kanske för omfattande?

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 01 nov 2011 09:29 #10

Jag tror att jag kan onsdag eller torsdag denna vecka.

Jag ser fram emot att besvara alla omfattande frågor och önskningar som försetts oss i denna tråd av våra engagerade forumkamrater kring dessa filmer.
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 02 nov 2011 06:45 #11

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Är försiktigt optimistisk till att kunna se iaf EN film under kvällen. Samma för din del Marcus?

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 02 nov 2011 07:41 #12

Jag är fri att se två filmer t.om! Tror jag. Även om konan inte gillar star wars så brukar hon gilla att hålla sig och barnen borta när jag vill se saker som hon inte vill .
Funderar på en piirrzaaahh till tittandet.
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 02 nov 2011 09:42 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Pirrzzaaahhh ey? Får se om jag hakar på detta tilltag. Just i detta nu så låter det fantastiskt smaskidaski.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 02 nov 2011 11:04 #14

Nu får du ju leva upp till ditt rykte som film-nörd och genomföra detta och skaffa minst 1kg extra vikt runt magen tills imorgon
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 02 nov 2011 16:41 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Pizza och AVP på gång. Undrar vilken man ska ha? En Al Capone kanske?

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 02 nov 2011 17:36 #16

Det blev två jägare istället för en italiensk gangster.
ffavs.wordpress.com

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 02 nov 2011 21:30 #17

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jag är chockad. Orkar inte skriva så mycket just nu mer än att det är stor synd och skam att två så bra filmmonster blivit reducerade till lägsta klassens trams. AVP är nog bland det sämsta jag någonsin sett och AVPR var inte mycket bättre. Det är allt jag orkar skriva just nu. Over and out.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 02 nov 2011 21:30 #18

Pizzan och godiset var den största behållningen, resten var en pina... Jag måste smälta detta innan jag kan säga något konstruktivt...
ffavs.wordpress.com
Senast ändrad: 02 nov 2011 21:31 av Totenfresser.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 06:51 #19

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Hmmm...Var ska man börja?

I AVP är allt farligt. ALLT. Och filmen gör verkligen allt den kan för att förklara det för tittaren. Att åka helikopter till en båt är farligt. Att gå ut i kallt väder utan rätt utbildning är farligt. Att gå in i en pyramid är farligt. Att vara inne i en pyramid är farligt. Och detta måste karaktärerna säga till varandra hela tiden.

Och förutom att säga till tittaren hur farligt allting är så verkar regissören tyckt att det är viktigt att visa så mycket som möjligt på så kort tid som möjligt. Filmen har ingen tid på sig att bygga upp någon som helst stämning eller fördjupa sig i någon av karaktärerna. Det enda som man t.ex får reda om den person som kan kallas huvudroll är att hon är expert på vad som är farligt och tycker om att säga det till alla samt att hennes pappa dog när dom var uppe och klättrade i berg. Och då var det också farligt minsann.

Sedan så vet karaktärerna ALLT om sin omgivning. För dom är EXPERTER. Och då vet man ALLT. Allt får en förklaring. Inget lämnas oförklarat. Vi vet allt om allting och det enda vi som publik har att göra egentligen är att vänta på att Aliens och Predators ska börja slåss. Vilket dom naturligtvis gör ganska snabbt eftersom vi av någon anledning har väldigt bråttom i den här filmen. Och när dom har fightats ett tag i ett gäng diverse kassa actionscener så är filmen slut. Och för det är vi alla tacksamma.

Paul WS Anderson. Vad håller du på med? Du har ändå gjort Event Horizon. En bra film. Och du har gjort Resident Evil-filmerna. Ett gäng filmer som med lite möda faktiskt går att titta på. Men vad är detta för ren skit? Vad tänkte snubbarna på 20th Century Fox när dom pungade ut med pengar för det här?

(Hmmm...ett nytt projekt ploppade upp i min hjärna: Event Horizon vs Sunshine. Tror det hade vart nice att jämföra dessa härliga rymdskräckisar.)

Så det var det. AVPR avhandlas senare.

Re: Alien vs Predator - Nytt tittprojekt! 03 nov 2011 08:17 #20

Jag tänker faktiskt inte lägga energi på att skriva om AVP när Gede redan skrivit ungefär det jag tänkt.

Kan bara tillägga att utöver allt som är farligt och allvetande experter som kan avgöra att en pyramid innefattar tre olika arkitektur-typer och är världens första dito, utifrån en grynig 3d-genererad bild från en heatsignature tagen av en satellit...(puh, lång mening), så glömmer filmen bort mycket... bland annat så slutar pyramiden att byta skepnad var 10:e minut ungefär samtidigt som "experten" kommit på att den gör det var 10:e minut. Antalet aliens överstiger grovt antalet människor som kan vara värdar. Att filmen dessutom innehåller insta-aliens som bryter ut ur bröstkorgen på mindre än två minuter är också fånigt... men återigen... man har tydligen väldigt bråttom i den här filmen.

Sen när språkexperten/arkeologen direktöversätter gamla tecken under tiden de väntar på att bli dödade, så är även det ologiskt...Predators lär människor att bygga och återkommer som deras gudar var hundrade år, men gör så många aliens av människorna att de måste döda hela samhället... Då blir det en väldig massa bygglära för dessa predators som uppenbarligen är mer sugna på att snabbast möjligt döda alla som rör sig till skillnad från ursprungspredatorn som ville ha en match när han jagade... inkonsekvens och noll-logik som inte matchar den tech- och vetenskapsfasad stöttad av EXPERTER som filmen vill uppvisa.

Denna film hör inte hemma i vare sig alien- eller predator-facket. Den är skit.

Det blev lite mycket tillägg...
Får göra en paus innan AVPR...
ffavs.wordpress.com
Tid det tog att skapa denna sida: 0.39 sekunder