Välkommen, Besökare

Philip K Dick
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Philip K Dick

Philip K Dick 27 okt 2011 08:42 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!

Philip K Dick 1928 - 1983

En amerikansk författare vars böcker varit grunden för ett flertal filmer.
Själv har jag knappt läst något av allt han gjort men sett desto fler filmer som baseras på hans verk.

Den mest kända bör väl ändå vara Blade Runner som än idag står som en odödlig sci-fi klassiker. Sedan så har vi klassiker som Total Recall och den i mitt tycke lite underskattade Screamers. På senare år har vi fått A Scanner Darkly, Next och The Adjustment Bureau och nästa år är en remake på Total Recall på gång.

Arnold är peppad inför kommande Dick-filmer.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape
Senast ändrad: 27 okt 2011 08:45 av Gede.

Re: Philip K Dick 27 okt 2011 09:05 #2

Remake på total recall?!? Får vi se tre-tuttsbruden med tuttar som ser riktiga ut nu då?!? Bara inte han "avatar" spelar huvudrollen...
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Philip K Dick 27 okt 2011 09:34 #3

Ta bort hon tutt-bruden helt och hållet, hon vart ju skitäcklig!

Re: Philip K Dick 27 okt 2011 09:39 #4

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Om dom nu ska ge sig på att göra en remake av Total Recall så får dom ju slänga in en brud med 4-5 tuttar så det blir några snäpp värre.
Har för mig att det är Colin Farrell som ska ta över Arnolds skor. Tror att det kan funka ganska bra.

Re: Philip K Dick 27 okt 2011 09:49 #5

Ja som hon i star wars rotj med 6 tuttar!! Hon är HOT!
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Philip K Dick 27 okt 2011 09:57 #6

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
He he. Ja det hade varit perfekt ju. Men om det redan finns en med 6 tuttar i Rotj så måste dom ju bräcka det och ha någon med upp mot 10 tuttar.

Re: Philip K Dick 27 okt 2011 19:23 #7

Kvinnliga tuttar är aldrig fräckt om de är fler än två!

Re: Philip K Dick 27 okt 2011 19:35 #8

Jag skulle nog drista mig till att säga att två st inte är fräckt det heller .
ffavs.wordpress.com

Re: Philip K Dick 27 okt 2011 20:35 #9

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Mycket tutt-prat blir det men jag tycker faktiskt 2st tuttar kan vara helt ok.

Ok. Philip K Dick var det ja. Har varken sett Next eller Paycheck, är dom värda tiden det tar att titta på dom?

Re: Philip K Dick 27 okt 2011 21:49 #10

Next tyckte jag var helt ok och absolut sevärd, men om paycheck är den med påssjukepojken så gillade jag inte den alls faktiskt.
ffavs.wordpress.com

Re: Philip K Dick 28 okt 2011 06:38 #11

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Om påsjukepojken är Ben Affleck så är Paycheck den filmen, ja.

Re: Philip K Dick 28 okt 2011 07:51 #12

Påsjukepojken= ben affleck
ffavs.wordpress.com

Re: Philip K Dick 28 okt 2011 08:08 #13

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Får kolla upp Next först och främst då. Ska bara kolla på A Scanner Darkly först.

Re: Philip K Dick 31 okt 2011 08:04 #14

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ganska intressant cast med i nya Total Recall: Bryan Cranston, Colin Farrell, Kate Beckinsale, Jessica Biel, John Cho, Bill Nighy och Ethan Hawke får mig att hoppas på en, om inte jättebra, så åtminstonde underhållande rulle.

Re: Philip K Dick 06 nov 2011 19:50 #15

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Då var både A Scanner Darkly och Next sedda. Vågar man sig på Paycheck och The Adjustment Bureau nu eller ger man sig ut på djupt vatten då?

Re: Philip K Dick 28 aug 2013 07:19 #16

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Jag har ju sett både Paycheck och The Adjustment Bureau nu kom jag på. Inte så många fler filmer att se nu då tyvärr. Skulle väl vara den där remaken av Total Recall. Någon som sett den och kan säga bu eller bä?

Re: Philip K Dick 28 aug 2013 08:13 #17

Jag har sett re-maken faktiskt. Den är faktiskt inte helt dålig måste jag säga, även om man saknar Arnold rätt ofta. Jag gillar att de gjort något eget av det och inte härmat originalfilmen helt och hållet. Den skall väl ligga närmre novellen vad jag vet, men vad jag vet är nyckelorden där...

Helt klart sevärd faktiskt men återigen något man inte köper för över hundralappen.

Paycheck ja...
ffavs.wordpress.com

Re: Philip K Dick 28 aug 2013 08:42 #18

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Är ju lite fagra damer med om inte annat så jag får väl vara lite gubbsjuk och skaffa den bara för det. När jag hittar den under hundralappen dvs.

Re: Philip K Dick 28 aug 2013 08:48 #19

Alltså... De två damerna i samma film är ju inte alls tråkigt faktiskt.
ffavs.wordpress.com
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.35 sekunder