Välkommen, Besökare

Groundhog Day
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Groundhog Day

Groundhog Day 08 dec 2011 07:28 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Eller Måndag hela veckan som den heter på svenska.
En av mina all-time-favourites när det gäller komedi. Älskar hela konceptet med att Phil får uppleva samma dag om och om igen tills han blir helt galen. Men det ordnar ju som bekant upp sig.
Bill Murray är som vanligt kung och spelar här väldigt övertygande. Och det gör resten av skådisensemblen också, förutom kanske Andie McDowell som är en ganska så trist skådis egentligen.
Harold Ramis lyckades väldigt bra när han gjorde denna, synd att formekurvan pekat neråt sedan dess.

"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Groundhog Day 08 dec 2011 08:12 #2

Grymt rolig film som jag bara har ett enda problem med: Det alldeles för övertydliga "dum kille måste bli snäll"-temat. De kunde försökt baka in det lite mer diskret kan jag tycka. Men det ligger väl å andra sidan helt i tiden.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Groundhog Day 08 dec 2011 09:30 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Tycker att det är ett mindre problem i den här filmen. Blir aldrig så där riktigt sliskigt som det har en tendens att bli i andra filmer.

Re: Groundhog Day 08 dec 2011 09:43 #4

Glömde kanske skriva att jag inte tycker att det är ett stort minus. Som sagt ruggigt mysig film, och något jag önskar att jag fick uppleva ibland .
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Groundhog Day 08 dec 2011 09:47 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Kan ge mig fan på att OM man hade fått uppleva en sådan sak så hade det garanterat blivit på en vanlig tråkig tisdag med skitväder.

Re: Groundhog Day 08 dec 2011 09:58 #6

Säkerligen... men ändå!
ffavs.wordpress.com

Re: Groundhog Day 08 dec 2011 10:08 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Vet vet? Om man börjar svina runt och bete sig allmänt dåligt så kanske man hamnar i en loop framtill dess att man lär sig att bli en bättre människa igen.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.54 sekunder