Välkommen, Besökare

Shawshank Redemption
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Shawshank Redemption

Shawshank Redemption 06 dec 2011 06:40 #1

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ytterligare en "vad är grejen med-film" för min del. Väldigt många har Shawshank Redemption/Nyckeln till frihet på sin lista över favoritfilmer men jag har nog inte riktigt fattat dess storhet. Visst, den är inte dålig på något sett men samtidigt inte det livsomskakande dramat som hänger med en resten av livet. Tydligen är det också vääldigt vanligt att idrottare, och då främst fotbollsspelare, svarar Nyckeln till frihet på frågan om vilken deras favoritfilm är. Är den ett säkert val helt enkelt? En film man bara kan häva ur sig och ingen behöver undra om vad och varför?

"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Shawshank Redemption 06 dec 2011 09:02 #2

Sagan om fågel Fenix i en miljö vi tror oss känna till...

Bra film, men inte mer.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Shawshank Redemption 06 dec 2011 09:12 #3

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
En del i förklaringen till att jag inte är någon jättefan av filmen är nog att den baseras på en Stephen King-bok. Har någon sorts kompabilitetsproblem med honom. Är väl i stort sett bara Kubricks The Shining jag gillar och den tycker ju inte King själv om.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Shawshank Redemption 06 dec 2011 09:16 #4

+1.
"You know, standing here with my loving family, I have a question: Why am I running from the axe?" - Al Bundy
ffavs.wordpress.com

Re: Shawshank Redemption 06 dec 2011 22:28 #5

Stephen King har alltid varit och kommer alltid vara en jäkla sopa när det gäller skapandet av film.
Jag gillar Nyckeln till frihet. Förmodligen för att det finns en underdog-effekt som jag är mycket svag för.
Men jag kan nog hålla med er om att så förbannat bra är den inte.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.23 sekunder