Välkommen, Besökare

Zombiefilmer!
(1 är i forum nu) (1) Gäst
  • Sida:
  • 1

ÄMNE: Zombiefilmer!

Zombiefilmer! 11 okt 2011 22:59 #1

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
Vilka är era favorit zombiefilmer?

Personligen håller jag nog 28 dagar senare och 28 veckor senare väldigt högt, följt av land of the dead
Long live play!
Playstation 3!

Re: Zombiefilmer! 12 okt 2011 06:40 #2

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
28-filmerna är riktigt bra men den jag gillar bäst är Zack Snyders Dawn of the Dead. Och Shaun of the Dead naturligtvis. Jag har å andra sidan inte sett så många zombiefilmer så det kanske finns en massa guldkorn där ute att upptäcka. Skulle vilja se tv-serien Walking Dead som verkar mycket bra.
"Die Sauerkraut ist in mein Lederhosen." German teaching tape

Re: Zombiefilmer! 12 okt 2011 09:40 #3

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
The walking dead såklart! Iofs en serie och inte en film, men den skulle jag absolut rekommendera!
Shaun of the Dead, vad kan man säga... lite skratt blev det allt

Hört något om 28 månader senare???
Long live play!
Playstation 3!

Re: Zombiefilmer! 12 okt 2011 10:37 #4

Jag flyttar denna tråden, känns som att den ligger bättre i kategorin för skräckfilm.
För övrigt är 28-serien riktigt bra.

Re: Zombiefilmer! 14 okt 2011 06:56 #5

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Nog många som tycker att original Dawn Of The Dead är jättebra men jag tycker mest att det är en seg smörja. Jag vill påstå zombiefilm är bättre idag än förr.
Har jag rätt eller har jag rätt?

Re: Zombiefilmer! 14 okt 2011 14:51 #6

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
Newer isn't always better. Men när det gäller sånna här filmer så blir det bara bättre och bättre
Long live play!
Playstation 3!

Re: Zombiefilmer! 14 okt 2011 14:58 #7

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Ja det känns som om att det är mer "go" i filmerna som kommit på senare år. Försöker att komma på fler fina zombierullar men det är stopp...

Re: Zombiefilmer! 14 okt 2011 22:40 #8

Jag gillar den med Tony Todd, där zombierna rör sig så löjligt långsamt. Night of the living dead. Den tycker jag är skitjobbig. Just för att de är så många att det blir frustrerande. Man kan aldrig slappna av, även om de rör sig långsamt så krävs det bara att man "målar in sig i ett hörn" en gång så är det kört. Jag har flera gånger drömt om detta scenario. Jag springer ner för en gata och ut ur husen steger de odöda långsamt, fast beslutna om att det är mig de vill åt. Sjukt jobbigt.

Sen tycker jag även att rullen är jobbig pga slutscenerna. Där de äckliga "bönnerna/hill-billies" som fångar in de odöda och behandlar dem som stora slagpåsar. Visst de odöda är just odöda men det känns ändå som att någon form av respekt bör man kanske känna ändå, vilket en av huvudrollsinnehavarna verkar känna. Jobbigt.

Re: Zombiefilmer! 20 okt 2011 21:55 #9

• Zynad
  • Kaffeansvarig
  • I hate apple!
The Walking Dead Säsong 2 har börjat sändas! Kommer ett uttalande när jag sett avsnittet!
Long live play!
Playstation 3!

Re: Zombiefilmer! 21 okt 2011 06:28 #10

• Gede
  • Producent
  • Hårdrock!
Verkar ju som om folk som sett första avsnittet är nöjda. Måste börja kolla på Walking Dead, den verkar ju kanonbra.
  • Sida:
  • 1
Tid det tog att skapa denna sida: 0.44 sekunder